Mistä merkeistä huomasit ettei mies enää rakasta sinua?
Tai että hänellä on uusi?
Itsellä epäilyksiä mm. ei pidä yhteyttä oikein ollenkaan enää kun ollaan erossa, jos itse laitan jotain niin vastaa lyhyesti ja tylsästi.
Mieluummin juo kun viettää aikaa minun kanssa. Suhteen alussa löytyi aikaa työpäivän aikanakin minulle, tauoilla tuli minun luo kun itse olin etätöissä. Nyt ei löydy aikaa edes 2päivän vapailla välttämättä.
Nähdessä kuitenkin halailee ja pussailee mutta saattaa heitellä tökeröitä lauseita esim että testaa tuleeko minusta vaimoa vai laittaako vaihtoon.
Ollaan kohta 30v ja seurusteltu kohta puolivuotta jos sillä on merkitystä.
Kun olen kysynyt tästä etäisyydestä niin ei anna kunnon vastausta mutta sanoo että ei halua erota.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Nuo narsistijutut ovat kyllä turhan pitkälle vedettyjä johtopäätöksiä ap:n kertomista asioista.
Ne ovat yksi ihan todellinen mahdollisuus. Ne eivät välttämättä pidä paikkaansa, mutta saadun tiedon valossa voivat hyvinkin pitää paikkansa. Ja sen varalta, että ap ei tunne narsismia riittävästi, olisi hänen oman turvallisuutensa vuoksi tutustua aiheeseen nyt eikä joskus myöhemmin.
Toisaalta paskaan suhteeseen ei kannata jäädä roikkumaan, vaikka toinen olisi vaan välinpitämätön ja ikävä ihminen.
Nais lapsi narsisti kyseessä. Ajattelee vaan omaa napaansa ja ihmettelee miksi mies ei juokse perässä. Nainen, mitä sinä pistät pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
en mistään näytteli tosi hyvin kunnes jätti tekstiviestillä
Yhy, kuulostat ihan eräältä tuntemaltani naiselta, jonka korvat olivat valikoivasti kuurot kun hälle yritti nätisti sanoa, että ero tulee. Jos ehdotti vaikka breikkiä, tuli muutaman tunnin itku ja huuto ja lähti ovet paukkuen, palatakseen hetken päästä mesessä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Piti lopulta "jättää" viestitse, jotta kirjallisessa lauseessa "en tunne rakastavani enää, muutan pois" ei jäänyt mitään väärinymmärryksen tai tulkinnan varaa. Siltikään ei ymmärtänyt eron tulleen vaan luuli poismuuttoa väliaikaiseksi. V*u mikä takiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhy, kuulostat ihan eräältä tuntemaltani naiselta, jonka korvat olivat valikoivasti kuurot kun hälle yritti nätisti sanoa, että ero tulee. Jos ehdotti vaikka breikkiä, tuli muutaman tunnin itku ja huuto ja lähti ovet paukkuen, palatakseen hetken päästä mesessä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Piti lopulta "jättää" viestitse, jotta kirjallisessa lauseessa "en tunne rakastavani enää, muutan pois" ei jäänyt mitään väärinymmärryksen tai tulkinnan varaa. Siltikään ei ymmärtänyt eron tulleen vaan luuli poismuuttoa väliaikaiseksi. V*u mikä takiainen.
Mulla ei ole koskaan ollut tuollaisesta kokemusta, mutta mitä kuvittelit saavasi aikaan breikillä? Kevennetyn eron? En yhtään ihmettele, jos ihminen kieltäytyy breikistä. Itse ainakin koen, että joko ollaan tai erotaan, mutta breikki ei ole mitään muuta kuin epäselvempi laskun eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen viestistä, naiset vain katoavat eikä sano sanaakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut tuollaisesta kokemusta, mutta mitä kuvittelit saavasi aikaan breikillä? Kevennetyn eron? En yhtään ihmettele, jos ihminen kieltäytyy breikistä. Itse ainakin koen, että joko ollaan tai erotaan, mutta breikki ei ole mitään muuta kuin epäselvempi laskun eroon.
Edes hetken miettiä yksin miten jatkaa suhteen kanssa. Ilman jatkuvaa kyselyä, että onko joku vialla, onko sulla joku toinen ja surullisin viestein pommittamista (lue: syyllistämistä). Etkö sinä koskaan ole kaivannut hetkeä omaa aikaa miettiä omia tunteita ja saada ajatuksia kasaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes hetken miettiä yksin miten jatkaa suhteen kanssa. Ilman jatkuvaa kyselyä, että onko joku vialla, onko sulla joku toinen ja surullisin viestein pommittamista (lue: syyllistämistä). Etkö sinä koskaan ole kaivannut hetkeä omaa aikaa miettiä omia tunteita ja saada ajatuksia kasaan?
En, mutta jos osaisit rauhallisesti ja avoimesti esittää asian noin, luultavasti hyväksyisin esityksesi. Mutta jos vaan sanoisit, että haluat breikin, en ymmärtäisi yhtään mistä on kyse.
Isäni on narsisti joten tiedän millaista se on ja mies ei vaikuta narsistilta. Vaikuttaa vaan siltä ettei rakasta oikeasti tai on löytänyt uuden paremman.
Yllätyin siksi siitä että kutsui hellyyttely nimillä koska edes aiemmat exäni ei tehnyt sitä ikinä kavereidensa kuullen vaikka ne rakasti ja sen huomasi.
Tämä nykyinen mies on sanojensa mukaan rahallisesti hyväksi käytetty aiemmissa suhteissa ja sitten jätetty joten olen miettinyt myös että teistaileeko oikeasti vaan että kaipaanko häntä jos ei nähdä tms. Entiedä yhtään. Kaipaan vaan häntä kokoajan enkä voi ajatella muuta.
Rahaa en ole häneltä ikinä ottanut vastaan koska itsellänikin on rahaa omiin tarpeisiin.
ap
Ei se ole edes ihastunut sinuun enää. Sano tosiaan kuten ehdotettu, että mies ei enää vastannut sun kriteereitä ja voi lopettaa testailun + yhteydenpidon lopetus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole edes ihastunut sinuun enää. Sano tosiaan kuten ehdotettu, että mies ei enää vastannut sun kriteereitä ja voi lopettaa testailun + yhteydenpidon lopetus.
Tuo on varmasti totta mutta itse olen niin rakastunut että en pysty. Jos ajattelenkin eroa niin en voi olla itkemättä, sattuu joka kohtaan kropassa.😭
Minulla on pari vakavaa suhdetta takana ja olen luullut että olen rakastanut mutta en todellakaan ole ollut kuin ihastunut ja huomasin sen vasta tässä suhteessa, voisin tehdä miehen puolesta mitä vaan, ajattelen häntä ihan kokoajan ja olen taivaissa aina kun olen hänen kanssaan. Aiemmissa suhteissa kun erosin itse niin ei tuntunut edes pahalta, ja pystyin eroamaan paljon pienemmistä asioista kun ei ollut tällaisia tunteita.
ap
Ei ollut enää mitään yhteistä tekemistä tai puhumista. Ei suostunut tekemään yhdessä mitään. Vastaili vähäsanaisesti tai ei ollenkaan. Juominen kiinnosti enemmän kuin minun seurani. Se vähän mitä mulle puhui oli jotain ilkeää tai vittuilua. En osannut tehdä mitään oikein ja väitti, että juominenkin on minun syytäni.
Vierailija kirjoitti:
Isäni on narsisti joten tiedän millaista se on ja mies ei vaikuta narsistilta. Vaikuttaa vaan siltä ettei rakasta oikeasti tai on löytänyt uuden paremman.
Yllätyin siksi siitä että kutsui hellyyttely nimillä koska edes aiemmat exäni ei tehnyt sitä ikinä kavereidensa kuullen vaikka ne rakasti ja sen huomasi.
Tämä nykyinen mies on sanojensa mukaan rahallisesti hyväksi käytetty aiemmissa suhteissa ja sitten jätetty joten olen miettinyt myös että teistaileeko oikeasti vaan että kaipaanko häntä jos ei nähdä tms. Entiedä yhtään. Kaipaan vaan häntä kokoajan enkä voi ajatella muuta.
Rahaa en ole häneltä ikinä ottanut vastaan koska itsellänikin on rahaa omiin tarpeisiin.ap
Sori, mutta narsistitutka piippaa edelleen.
1. Isäsi on narsisti, sinä olet empaatikko. Olet narsistimagneetti.
2. Jonkinlainen rakkauspommitus ja nopea väljähtyminen.
3. Ihan tyypillistä tuo kavereiden edessä hellittely.
4. Sanot itse, että rakastamista ei huomaa. Narsisti ei osaa rakastaa, osaa vain esittää rakastunutta.
5. Uhriutuminen vanhoista suhteista. Ovatko tapahtumat edes totta?
6. Mietit testaileeko. Ehkäpä ajatus ei ole syntynyt tyhjästä vaan testailee.
7. Vaikuttaa siltä, ettei rakasta vaan on löytänyt paremman. No, kun sinusta tuntuu tuolta, miksi et usko alitajuntaasi/tunnettasi? Koska narsisti on sotkenut tutkasi?
8. Kaipaat koko ajan etkä voi ajatella muuta. Traumaside, sinun aivosi ovat jo lapsuudessa muovautuneet altiiksi sille. Ja nyt tämä mies aktivoi sen käytöksellään.
Siitä ei ole kuin puoli vuotta, kun sain itse narsistivaroituksen eksästä enkä todellakaan uskonut sitä silloin heti, meni kuukausi sulatellessa asiaa. Olen kuitenkin kiitollinen, että pääsin suhteesta pois, vaikka vaikeaa oli ja sain vieroitettua itseni hänen luomastaan huumeesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmasti totta mutta itse olen niin rakastunut että en pysty. Jos ajattelenkin eroa niin en voi olla itkemättä, sattuu joka kohtaan kropassa.😭
Minulla on pari vakavaa suhdetta takana ja olen luullut että olen rakastanut mutta en todellakaan ole ollut kuin ihastunut ja huomasin sen vasta tässä suhteessa, voisin tehdä miehen puolesta mitä vaan, ajattelen häntä ihan kokoajan ja olen taivaissa aina kun olen hänen kanssaan. Aiemmissa suhteissa kun erosin itse niin ei tuntunut edes pahalta, ja pystyin eroamaan paljon pienemmistä asioista kun ei ollut tällaisia tunteita.ap
Tuo ei ole tervettä. Tuo on huumetta. Tuo sinunkaan tunteesi ei ole rakkautta.
Okei ymmärrän, kiitos ihan tosi paljon näistä vastauksista. Alan miettimään näitä asioita ihan tosissaan, ehkä kerran koitan vielä keskustella miehen kanssa ja jos asiat ei muutu niin sitten on pakko vain päästää irti. Ellei hän kerkeä päästämään irti ennen minua. Mutta en aio katsoa tätä menoa enää kauaa, koska tulen satuttamaan itseäni vielä enemmän jos jatkan tätä.
ap
Tsemppiä! Olisi kiva kuulla, miten kävi.
Olen muutaman kerran kirjoittanut tänne palstalle omista suhteistani ja silloin se on kyllä ollut jo merkki siitä, että niissä suhteissa on ollut jotain pahasti vialla.
Pariskunta voi havahtua tilanteessa, jossa ihmetellään, että onko enää rakkautta jäljellä. Onko sitä jäljellä vain toisen puolelta, mutta toinen kaipaisi jotain muuta elämäänsä. On pareja, jotka kokevat että heidän välillään ei ole enää rakkautta, mutta päivittäinen arki toimii ja tiettyihin rutiineihin on jo totuttu. Eroottisen rakkauden jälkeen avioliitto saattaa muodostua ns. kaverisuhteeksi, ja liittoa jatketaan sisko ja veli -tyylisesti.