Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikit (allerginen iho)

Vierailija
15.05.2015 |

Moi, loin tällässeen keskustelun koska mulla itellä on kani jolle olen tullut allergiseksi ja olen allerginen siidepölylle jota varten syön lääkkeitä. Mutta siis silmänympärykseni on kuivat punaiset ja turvonneet niihin siis tarvitsisin jotain voidetta jossa ei ole hajusteita ja on tarkotettu kuivalle allergisoivalle iholle. Mieluiten aika nuorelle koska olen 11- vuotias. Minulla vaivaa myös finnit joten olen käyttänyt sellaista ainetta joka kuivattaa finnejä yön aikana mutta tuntuu että se on liian vahvaa.. joten jos joku löytää sen tyylisen allergiselle iholle kuivalle ja atooppiselle niin linkkaa keskusteluun. Kaula minulla todella kuiva ja siinä on punaisia lehmän täpliä ja niskassa näppylöitä samoin rintakehän alueella, jotain kosteuttavaa hajustamatonta ainetta siis. Meikkivoiteita voi ehotella :) (jatkakaa keskustelua ihmeessä) 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipohjaksi voisi kokeilla mineraalimeikkiä. Ne hyvin harvoin ärsyttävät ihoa mitenkään. Itselläkin herkkä couperosaiho joka ärtyy punaiseksi hyvin monista voiteista ja meikeistä. Tällä hetkellä toimiva yhdistelmä kosteusvoide apteekin Rozaderm ja meikkipohja Bare Minerals Original. 

Vierailija
2/4 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mä suosittelisin kokeilemaan luomua neitsytkookosöljyä meikinpoistoon ja  kasvojen ja muun ihon kosteutukseen. Se on antibakteerista, joten finneihinkin se saattaa auttaa. Enää ei kannata ainakaan sitä kuivattavaa ainetta käyttää, koska kuivalla iholla se vain pahentaa finnien ilmestymistä. Apteekin perusvoiteetkin (Aqualan / Humektan) toimivat hyvin niin saippuana kuin iha  kosteusvoiteenakin.

Meikkipohjana kannattaa käyttää sävyttävää päivävoidetta, mielellään jotain allergia- ja astmaliiton hyväksymää tai muulla tavoin iholle mietoa. Mä olen tykännyt Estelle & Thildin sävyttävästä päivävoiteesta, mutta se on aika hintavaa. Meikkivoiteita ei kannata käyttää kuin harvoin, jotteivät ihohuokoset tukkeudu tai iho kuivu lisää. Puuteria ei kannata käyttää.

Noihin punoittaviin silmiin suosittelen kosteuttavia silmätippoja. Silmien punaisuus saattaa myös johtua tuosta allergiastasi, joten kannattaa kysyä joko apteekin henkilökunnalta tai terkkarilta, onko parempi ostaa sellaista allergisoiville silmille tarkoitettua tippaa. Vältä nyt alkuun myös ripsarin tai muiden silmämeikkien käyttöä, jotta silmäsi ehtisivät rauhoittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis, ei kannata käyttää tavallisia kivi- tai irtopuutereita, mutta juurikin nuo 2:n ehdottamat mineraalimeikkipuuterit toimivat usein myös kuivalla iholla (toimittavat siis meikkivoiteen ja puuterin virkaa, niiden kanssa ei käytetä erikseen meikkivoidetta). Meikeistä kannattaa pyrkiä pyytämään pieniä näytteitä kotiin, jotta tiedät, mikä sopii parhaiten. Yleensä kuivalle ja herkälle iholle tarkoitetut / soveltuvat tuotteet ovat niin hintavia, että harmittaa varmasti maksaa niistä, jos ne eivät sovikaan.

-3

Vierailija
4/4 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi apteekin Xyliderm-geeliä. Sitä voi käyttää rupisiin silmänympäryksiin aamuin illoin. Auttaa ihan oikeasti.