"Henkilötunnus otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1964, ja se tunnettiin vuoden 1971 alkuun asti sosiaaliturvatunnuksena."
Aika hassua, koska edelleen moni puhuu siitä sotuna... ja tuosta on siis kulunut vasta 50 vuotta...
Kommentit (11)
Valehtelet. Aina on puhuttu sos. turvatunnuksesta.
Hetu-nimeä minä olen tottunut käyttämään. Olen nyt 44 v., eli ei varmaan minun elinikänäni ole ollut sosiaaliturvatunnus käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Aina on puhuttu sos. turvatunnuksesta.
"Sosiaaliturvatunnuksista ja työeläkekortin numeroista luovuttiin lopullisesti vuoden 1971 alussa voimaan tulleen väestökirjalain myötä"
Vierailija kirjoitti:
Hetu-nimeä minä olen tottunut käyttämään. Olen nyt 44 v., eli ei varmaan minun elinikänäni ole ollut sosiaaliturvatunnus käytössä.
Ite taas oppinu sen nimenomaan sotuna, hetusta kuullu vasta 1990-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Kouluissakin, jos asiaa käsiteltiin se oli sotu. Olen 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite taas oppinu sen nimenomaan sotuna, hetusta kuullu vasta 1990-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa. Kouluissakin, jos asiaa käsiteltiin se oli sotu. Olen 40.
Sotusta puhuttiin koko 80-luku. Ite syntynyt 1966 ja aina puhuttiin sotusta.
Mandela effect tai toimittaja ei tiedä mitä kirjoittaa...
Minä olen syntynyt vuonna 1974, ja aina on puhuttu sosiaaliturvatunnuksesta, myös kaikenmaailman kupongeissa on lukenut niin. Ei tuo voi pitää paikkaansa.
Tässä vm. 1971.
Sosiasliturvatunnus se on aina minulle ollut.
Juu, minäkin kuulun niihin jotka puhuu sotusta.