Mä en jaksa enää mun miestä
Mun mies on nykyisin sellainen, että se menee laittamaan nuorimmaisen lapsen nukkumaan ja jää sitten itse nukkumaan loppuillaksi patjalle lapsen huoneeseen. Lapsi on kyllä jo sen ikäinen, että osaa nukahtaa jo itsekin. No, mies kuorsaa siellä sitten puolille öin tai myöhempään. Heräilee sitten ja menee vähintään tunniksi vessaan istumaan, sen jälkeen syö ja menee taas vessaan istumaan. Ja läppäri sillä on mukana sekä syödessä että vessassa, katselee elokuvia. En edes tiedä mihin aikaan mies menee sitten oikeasti nukkumaan.
Aamulla sillä on sitten kauhea kiire saada lapset ylös ja hoitoon, kun itse nukkuu vähän liian pitkään. Lähes joka aamu lapset on myöhässä päiväkodista, olen kuullut. Eihän se muuten mitään, mutta kun lapset joutuu sitten syömään aamupalan kiireessä.
Nykyisin mies käy suihkussa 2-3 päivän välein ja haisee aika hirveälle. Sanoi mulle, ettei voi käydä suihkussa kun mä olen kieltänyt. Huomautin kyllä vaan, että ei ole kauhean kiva herätä klo 03 aikoihin siihen kun mies käy suihkussa ja ehkä naapuritkaan ei tykkää. Mutta mies ei sitten voi käydä ollenkaan käydä suihkussa, jos ei saa käydä siihen aikaan kun haluaa.
Mies myös ns. syö kaapit tyhjiksi, mutta ei koskaan huomaa jos jokin loppuu. Esim saattaa kaapia rasiasta viimeiset margariinit ja jättää tyhjän rasian tiskipöydälle, mutta ei sitten millään huomaa että söi sen loppuun. Sama koskee lähes kaikkia ruokia (ei kasviksia) ja vessapaperia.
Roskien vieminen, tiskikoneen tyhjennys tai ruoanlaitto ei kuulu miehen tehtäviin. Eivätkä ns. miesten työt eli ruuvailu ja porailu. Viimeksi kasasin itse Ikean lipaston, kun mieheltä olisi kuitenkin mennyt sen aloittamiseen puoli vuotta. Ei se lipasto ollut paha homma, mutta alakerran kattolamput meillä on niin korkealla, että olisi ihan kivan jos mies pidempänä ihmisenä vaihtaisi palaneet lamput. Mutta kun en viitsi paria viikkoa olla pimeässä, niin vaihdan ite ne lamput tuolin ja pikkujakkaran avulla.
Äsken kysyin mieheltä yhdestä jutusta, niin ei vastannut mitään vaan meni olkkariin olkiaan kohautellen. Sai sitten sanottua, ettei viitsi mulle mitään vastata kun aina vaan häntä haukutaan. Myönnän, että mulla joskus kilahtaa kun hommat ei tule hoidettua. Mutta miehen mielestä se on kai haukkumista, jos lapsi valittaa että isänsä ei ole korjannut vieläkään sen polkupyörää ja mä totean vaan että semmoista se on, sun isä ei oikein vaan saa asioita tehtyä.
Tulipas pitkä viesti, mutta mua vaan ottaa niin päähän toi mies. Ei se aina oo ollut tommonen, vasta toisen lapsen jälkeen se alkoi muuttua tollaiseksi ja aina vaan tuntuu pahenevan. Oisko jollain jotain neuvoja tilanteeseen?
Kommentit (12)
Samaa pohdin täällä: ongelmat vähän erityyppisiä mutta vähitellen vauvan syntymän jälkeen on alkanut kirkastua millaisen ilkeän sadisti-kusip**n kanssa tuli mentyä naimisiin ja tehtyä lapsi. Nyt on sitten hyvät neuvot kalliit. "Jätä se sika" ei oikein tässä kohtaa auta.
Onhan niitä kakenlaisia, niinkun joku kiinalainen syö varmaan kasamäärin tofua sydänsuruunsa kun ei tajua että sutinansa oli tämän omien korvien välissä pyöriteltyä; se vain pyöritti sitten kiinalaista niin kovasti että värisee siellä vieläkin. Yrittää siis sättiä sitä joka tästä piittaa ja ei piittaa ja saa vain lisää ongelmos itselleen. Mutta ei varmaan kaikki sieltä ole samanlaisia, eihän? nyyhkiskö? ei.
Henkilökohtainen omatilansa on ehkä noin 1-2 metriä; sillä rajoilla tuntee paremmin kehen on kutinaa. Tietenkin fyysinen näköyhteys on aina parempi kuin etäkutinan ilmaiseminen.
Totta, osuit oikeaan. Akka vaan mäkättää ja pilluakaan ei ole irronnut syksyn jälkeen. Mutta miehenhän on aina saatava pillunsa, oli se millainen sika tahansa - tai oli seksi kuinka surkeaa tahansa. t. ap
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:16"]
Totta, osuit oikeaan. Akka vaan mäkättää ja pilluakaan ei ole irronnut syksyn jälkeen. Mutta miehenhän on aina saatava pillunsa, oli se millainen sika tahansa - tai oli seksi kuinka surkeaa tahansa. t. ap
[/quote]
Ja tämä oli tarkoitettu sille miehelle, joka niin viisaan neuvon antoi.
Lakkaa nalkuttamasta. Mies palautuu kyllä.
Ap:n kanssa en kyllä ikinä haluaisi olla naimisissa. Valittaa eikä mikään kelepaa :( Mitäs jos ap muuttaisitte eri asuntoihin? Te vaikutatte olevan puolisonne kanssa niin erilaisia. Ap on kontrolloiva tyyppi (jolle ei kelpaa muu, kuin että asiat tehdään ap:n tavalla) ja mies on boheemi. Kannattaa vaan erota. Ap kannattaa myös kysyä itseltään, että kuinka kiva asuinkumppani itse olet... Hyrr *kylmät väreet*
Pikkulapsiarki voi olla yllättävän raskasta. Oletko yrittänyt keskustella miehesi kanssa asioista, jotka aiheuttavat ongelmia? Parisuhdetta täytyy pitää kiireestä huolimatta yllä, kumppania ei saa unohtaa. Ehkä miehesi kokee, ettet piittaa enää hänestä?
Mä olen suht boheemi, esim. sotkusta saa olla, mutta kyllä muakin kävi vituttaan, kun itse täyty hoitaa kaikki - pyykinpesusta renkaidenvaihto. Hyvä tietty, jos on niin bohe, että on ok ajaa nastoilla kesäkuussa ja asioida pimeässä kylppärissä kuukauden tai lapsi ei saa pyöräillä koko kesänä, kun isä ei saa aikaiseksi paikata rengasta. Ja juu, kyllä osaan tehdä kaiken itse, mutta alkaahan se pidemmän päälle väsyttää, kun sen kaiken tekee itse ruoka- vaate- ja harrastusrumban välissä.
No me erottiin ja elämä yh:na on pajlon helpompaa, kun ei edes odota toiselta mitään. Sekin energia, mikä meni ennen miehen potkimiseen (aamulla ylös sängystä mm) menee nyt arjen hoitamiseen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:25"]
Ap:n kanssa en kyllä ikinä haluaisi olla naimisissa. Valittaa eikä mikään kelepaa :( Mitäs jos ap muuttaisitte eri asuntoihin? Te vaikutatte olevan puolisonne kanssa niin erilaisia. Ap on kontrolloiva tyyppi (jolle ei kelpaa muu, kuin että asiat tehdään ap:n tavalla) ja mies on boheemi. Kannattaa vaan erota. Ap kannattaa myös kysyä itseltään, että kuinka kiva asuinkumppani itse olet... Hyrr *kylmät väreet*
[/quote]
Juu, mulle kelpaa vaan että asiat tehdään mun tavalla ... esim. laskut maksetaan eräpäivänä viimeistään eikä sen jälkeen silloin kun muistetaan ja että lapsilla olis ruokaa kaapissa. Taidan tosiaan olla varsinainen väkyttävä akka, vai mitä? Ja säkö oot sitä mieltä, että parisuhteessa toinen voi vaan elää kuin hotellissa ja toinen hoitaa sitten yksin ne pakolliset hommat? Ole onnellinen, ettet ole mun kanssa naimisissa. / Ap
AP ! Saat täyden tukeni. Oma mies samanlainen. Kotityöt ei maistu eikä päivä työ!!! Yöt valvoo ja pelaa koneella, lupaa ryhdistätyä mutta sitä odotellessa.kyllä tässä on mietitty erilleen muuttoa, josko se ukko sitten tajuaa että ei tässä mitään kodinhoitajia olla. Päävastuu kodista, lapsesta jne. Minulla.
Se on masentunut eikä varmaan saa pilluakaan,akastakin on tullut mäkätin.
t.mies