Miten eri tavoin olette peitelleet/vähätelleet juomistanne?
Esimerkki hyvästä ystävästäni. Hän juo tiettyä valkkarimerkkiä pullollisen parissa illassa, viikonloppuisin pari per ilta. Tyhjiä pulloja hän ei kehtaa viedä oman, pienen rivitalo taloyhtiönsä lasiroskikseen, vaan ripottelee niitä kaupungilla käydessään eri roskiksiin. Ongelma on varmaan eniten hänen omassa päässään ja kertoo siitä, että omastakin mielestään tietää, että juo liikaa.
Itse pidän jääkaapissamme muutaman pullon siideriä, säädyllisesti. Mutta lisään siihen juomaani tujauksen vodkaa että se tuntuu jossain. Tosin tuon viinan lisäämisen yritän tehdä vaivihkaa ja esim juuri silloin kun mies käy vaikka vessassa tai jossain toisessa huoneessa.
Olen myös valmis tekemään monimutkaisia ja erikoisia aterioita viikonloppuisin, että niiden kanssa sitten "saa" juoda viinejä ja jälkkärijuomia. Suunnittelen aterioita, luen reseptejä pitkin viikkoa, teen hankintoja mutta tottapuhuen ne ovat vain savuverhoa sille, että viikonloppuna juon niin paljon että se on mielestäni tarpeeksi. Eli paljon.
Enoni piti klassista jemmapulloa autotallissa,jossa kävi tekemässä "puutöitä". Toki hän veistelikin siellä jotain ja sai ehkä välillä jotain aikaiseksikin. Mutta lähinnä verstaalle meno tarkoitti samaa kuin että menee juomaan.
Kommentit (7)
En mitenkään, meillä juodaan kun tekee mieli no big deal. Tottakai jos menee saunaoluita suuremmaksi niin silloin lapset eivät ole kotona.
Tämä on jo vähän monimutkainen manöveri, mutta mihinpä ei alkoholisti ryhtyisi että saa annoksensa. Kuultu vertaistukiryhmässä siis.
Pariskunnan elo menee usein niin, että iltauninen vaimo menee yöunille aikaisemmin ja mies jää katselemaan telkkaa. Telkan katseleminen tarkoittaa että se juo samalla oluesta kännit. Vaimo on asiasta herkillä ja kuten alkoholistin puoliso aina, myös hän kyttää ja seuraa miehen juomista, sekä hermostuu juomisesta.
Illat menee sitten niin, että vaimo yrittää nukkua, tai ainakin teeskentelee niin, mutta kuuntelee tarkalla korvalla miehen tv-n katselua. Mies istuu olkkarissa ja käy välillä vessassa. Ei muuta. MUTTA mies on jo aiemmin päivällä jemmannut vessaan olutta, jonka hän juo kierteellä ja nopeasti käydessään vessassa!?
Tätä ei voi terve ihminen tajuta: että joku jemmaa olultölkkejä vessaan. Ja että sitten muka käy vain asioilla mutta juo samalla hirveellä kiirellä tölkillisen. Sitten takaisin muina miehinä telkkaa katsomaan. Ja niin edelleen kunnes on, kuinka ollakkaan, kännissä.
Ja vaimo makaa jousenkireänä sängyssä, mutta ei voi sanoa mitään kun mies ei varsinaisesti jää kiinni juomisesta. Vaikka molemmat tietää että mitä tapahtuu ja mistä on kysymys.
Se on niin uskomatonta, mihin peleihin ja kiemuroihin sitä voi tottua ja venyä. Ja uskotella itselleen ja toisilleen, että eihän tässä mitään. Niin surullista.
Asioiminen vuorotellen kaupungin eri Alkoissa.
Hyväksi koettu piilot: jääkaapissa mehupullossa viiniä tms, vessassa viinipullo, tyhjään tölkkiin lisätty uutta juomaa...uskottelen muille,että juon vähemmän kuin juon.
Mä tykkään viettää aikaa yksin ja mulla ei oikeastaan edes ole paljoa kavereita, niin tulee juotua ahdistukseen, tylsyyteen sekä yksinäisyyteen. Tiedän, seliseli. Tätä on jo pari vuotta jatkunut, että ainakin kuutena iltana viikossa vedän sixpäkin lonkeroa ja joskus enemmänkin. En kerro kenellekään todellista määrää mitä juon, enkä myöskään kerro kuinka usein. Tiedän kuitenkin, että kaikki kuitenkin tietävät asioiden todellisen laidan. Kyllä sen aavistaa. Jos joku tulee kylään niin piilotan tölkit/pullot johonkin. Välillä jos olen pitänyt pieniä illanistujaisia niin varastelen muilta vaivihkaa juomia. Otan esim. Huikan viinapullosta kun muut ovat tupakalla ja varastelen kaljoja joita piilotan ympäri asuntoa. Sellaista! Hävettää.
Näitä riitti joskus.
Piilopullot, nopeat kännit vessassa, pesutuvassa, varastoreissulla.
Tiukkaa viinaa kaljan sekaan.
Pullojen vieminen roskikseen tai heittely luontoon (!!), koska ei halua viedä satoja pulloja palautukseen.
Eri Alkoissa asioiminen.
Yskänlääkkeiden juominen, kun on "yskä".
Valehtelu on miltei synonyymi alkoholismille.
t. Raitistunut
Mäkin kokkailen joskus vapaapäivinä hienompia ruokia, että voin juoda viiniä. :D piilottelen myös juomisen määrää ostamalla samaa viiniä esim. kaksi pulloa ja pokkana esitän avokille, että se on se eilinen pullo, josta on vielä jäljellä viiniä. Tosiasiassa oon juonut edellisenä iltana koko pullon, iltapäivällä aloitan sitten juomaan uudesta.