Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nähnyt koskaan hallusinaatioita?

Vierailija
16.01.2022 |

Ja jos olet, niin millaisia ja missä tilanteessa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko tää ihan hallusinaatio, mutta ainakin tietynlainen näköharha. Mulla ainakin jos vähänkään sienissä tuijottaa peiliin, niin omat kasvot näyttää koko ajan eriltä. Tai aivot jotenki kiinnittää eri piirteisiin huomiota silleen vaihtelevasti. Se on aika mielenkiintoista, että miten voi sama asia näyttää niin monelta eri asialta, ja koko ajan uudelta ja aikaisemmin näkemättömältä.

Tästä tulee mieleen, että paikan voi nähdä kahdella eri tavalla: siten kun sen ensi kertaa näki, paikan ympäristöä vielä tuntematta, ja siten kun sen näkee ympäristön ollessa jo tuttu. Ja sen ensimmäisen tavan voi halutessaan muistaa - tuttukin paikka tuntuu silloin vieraalta!

Vierailija
22/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Lääkärin määräämistä bentsoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nähny savuissa. Ekan kerran varmaan, istuin sängyllä ja vieressä on musta huppari mytyssä. Sivusilmällä nään siinä hetken aikaa välkkyvän pantterin. Säikähin. Toisen kerran olin menossa nukkumaan, ahdisti ja näin että viikatemies on toisessa päässä kämppää, silleen hitaasti liikkuu eteenpäin. Se kans tavallaan välkkyy nopeasti, silleen että näkyy tarkemmin ja sitten ei näy. Siinä kun ahdistelin, laitoin kädet yhteen, hengitin syvään ja rauhotin itteni, niin se oli kääntyny toisin päin ja liikku toiseen suuntaan. Yks kerta kans jäi mieleen, olin etsimässä hämähäkkiä, semmosta söpöä joka asu mun kämppiksenä ja sitä ei ollu vähään aikaan näkyny. Niin ku katseella etsin ja näin jokasessa pienessä varjossa mihin katoin liikahti hämähäkki :D

Onko tämä ns. unihalvaus? Ilman "halvausta"..?

Vierailija
24/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nähny savuissa. Ekan kerran varmaan, istuin sängyllä ja vieressä on musta huppari mytyssä. Sivusilmällä nään siinä hetken aikaa välkkyvän pantterin. Säikähin. Toisen kerran olin menossa nukkumaan, ahdisti ja näin että viikatemies on toisessa päässä kämppää, silleen hitaasti liikkuu eteenpäin. Se kans tavallaan välkkyy nopeasti, silleen että näkyy tarkemmin ja sitten ei näy. Siinä kun ahdistelin, laitoin kädet yhteen, hengitin syvään ja rauhotin itteni, niin se oli kääntyny toisin päin ja liikku toiseen suuntaan. Yks kerta kans jäi mieleen, olin etsimässä hämähäkkiä, semmosta söpöä joka asu mun kämppiksenä ja sitä ei ollu vähään aikaan näkyny. Niin ku katseella etsin ja näin jokasessa pienessä varjossa mihin katoin liikahti hämähäkki :D

Onko tämä ns. unihalvaus? Ilman "halvausta"..?

Ei

Vierailija
25/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oli perrrrrrsiistä.

Jos tiedätte Henkien Kätkemästä sen kasvottoman olion niin se päälyi sänkyni yllä koko yön. Jouduin syömään tuolloin Tramalia iskiaskipuihin. Never again.

Vierailija
26/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kerran yöllä kuselle. Näin itseni istumassa kusella ja säikähdin ja heräsin pöntöltä istumassa kusella.

Oviaukolla ei näkynyt ketään. En nukkunut loppuyönä

Vierailija
27/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seitsemän kertaa, kun olen vetänyt sienitripit. Ehdottomasti elämäni parhaat seitsemän kokemusta.

Vierailija
28/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee ulkoillessa ihan erityisiä hetkiä että voi nähdä vaikka pihapuussa joka ainoan lehden yksittäisinä kappaleina, superterävänä ja halutessaan vaikka laskea (en kylläkään ole koittanut). Sitten hetki katoaa eivätkä väritkään näytä hetkeen yhtä kirkkailta. Ei ehkä hallu, mutta joku outo paikasta ja ajasta riippumaton aistien terävöityminen.

Vierailija
29/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin opamoxia ja kun se alkoi vaikuttaa, alkoivat myös seinällä olevat taulut valumaan,itse en kyennyt liikkumaan. Jäi yhteen kertaan sen lääkkeen käyttö.

Vierailija
30/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v. kuumeessa näin lääkkeitä sängyn vieressä pöydällä, niitä ei sitten oikeasti ollut siinä

21v. päivällä makoilin väsyneenä sängyllä ja näin sängyn päällä hämähäkin, n 2cm kokoisen, se oli harhanäky. Ei mitään aineita tai lääkkeitä käytössä ja selvin päin, mutta terapia menossa joka ehkä sai mielen jotenkin herkäksi.

Sivusta olen seurannut erittäin harhoissa olevaa juoppohulluustiloissa olevaa. Siinä oli kyllä paljon ja jatkuvasti monenlaista harhaa :)

Vierailija
31/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Vierailija
32/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
33/37 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin takia näen välillä erilaisia läiskiä ja kuvioita, mutta "esittäviä" kuvia ei ole näkynyt.

Vierailija
34/37 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kissani lopettiin niin noin kaksi viikkoa myöhemmin oli päivä jolloin näin koko ajan sivusilmällä kissan mutta kun katsoin,ei tietenkään mitään.

Vierailija
35/37 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene makaamaan sängylle. Peität korvat tulpilla, niin että et oikeesti kuule mitään. Laitat ison valkosen paperin silmien päälle. Mitään muuta kuin valkosta ei saa näkyä. Pidä silmät auki ja makaat siinä. 30min ja pitäis alkaa hallusinaatiot. Itelläni on näkyny tiimalaseja, käärmeitä ja vastaavaa. Osalla alkaa nopeemmin

Valtaosalle tulee jonkunlaisia hallusinaatioita. Sensorinen deprivaatio on huba juttu. Tais myytinmurtajatki joskus testata vuosia sitte.

Vierailija
36/37 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorempana taipumus nähdä hallusinaatioita iltaisin.

Eniten jäi mieleen hetki, kun avasin huoneeni oven ja näin miten koko paikka kuhisi hämähäkkejä lattiasta kattoon. Suljin sitten huoneeni oven ja palasin olohuoneeseen katsomaan televisiosta Hobitti-elokuvaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Suurin osa hallusinaatioista liittyi juuri ötököihin.

Kerran näin katon tippuvan ja valahdin lattialle suojaamaan itseäni iskulta. Tilanne oli ohi nopeasti, mutta sydämeni ei ole ikinä takonut niin kovaa!

Vierailija
37/37 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, keuhkokuumeessa. 

Näin valtavasti upeita värikkäitä kuumailmapalloja korkealla taivaalla, ongelma oli vain se että rönötin yhden tällaisen päällä vatsallani ja oli tosi vaikea pysyä paikoillaan.

Mieheni istui vieressä huuli pyöreänä ja mietti missä vaiheessa pitää tilata ambulanssi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän