soliskuopissa
Kuuluuko soliskuopissa tuntua mitään? Mulla tuntuu joitain nasturoita ja lisäksi turvotusta.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:00"]Verikokeet kuitenkin normaalit
[/quote]
Samoin oli minulla, pieni verenkuva ja kilpirauhasarvot, vaikka syöpä oli. Herneenkokoinen patti soliskuopassa ainoa oire.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:00"]Verikokeet kuitenkin normaalit
[/quote]
Samoin oli minulla, pieni verenkuva ja kilpirauhasarvot, vaikka syöpä oli. Herneenkokoinen patti soliskuopassa ainoa oire.
[/quote]
Kannattaa pyytää ultra, siinä näkee onko muutokset hyvän vai pahanlaatuisia. Ja jos näkyy epäilyttäviä muutoksia, kannattaa suostua neulanäytteeseen.
Joka asennossa se ei näy tai tunnu. Mutta tietyissä asnnoissa tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:00"]Verikokeet kuitenkin normaalit [/quote] Samoin oli minulla, pieni verenkuva ja kilpirauhasarvot, vaikka syöpä oli. Herneenkokoinen patti soliskuopassa ainoa oire. [/quote] Kannattaa pyytää ultra, siinä näkee onko muutokset hyvän vai pahanlaatuisia. Ja jos näkyy epäilyttäviä muutoksia, kannattaa suostua neulanäytteeseen.
[/quote]
Jos lymfoomaa epäiltäisiin ultrauksen jälkeen, silloin kannattaa pyytää suoraan imusolmuke biopsia. Ohut- tai edes paksuneulanäyte ei poissulje syöpää. Itse olen hodgkinin taudin sairastanut ja tautia oli myös soliskuopissa.
Oliko minkä kokoinen patti soliskuopissa sinulla?
Mulla ollu molemmilla puolilla soliskuopissa herneen kokoset patit jo usean vuoden ajan, eikä oo miksikään muuttuneet. Kävin lääkärillä joskus pari vuotta sitten näyttämässä niitä ja kaulalla olevia pahkuroita (yksityisellä kahella eri lääkärillä). Sanoivat että mulla tuntuvat koska olen hoikka ja kaulaki on "ohut". En oo ollu enää nykysin kovin huolissaan, mutta toki välillä kokeilen onko ne muuttunu miksikään.
Eli normaaliakin voi olla. Mistäs tuon nyt sit tietää..
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:05"]Eli normaaliakin voi olla. Mistäs tuon nyt sit tietää..
[/quote]
Arvaapa mistä :) lääkäriltä...
Ei kuulu olla mitään. Tuo on syy mennä lääkäriin.
Todennäköisesti imusolmukkeita.
Nyrkkisääntönä on, että normiflunssakin voi saada imusolmukkeet koholleen kaulalla. Myös nivusista ne voi tuntea.
Mutta soliskuopista niiden EI KUULUISI KOSKAAN TUNTUA! Jokin on pielessä jos imusolmukkeet tuntuvat soliskuopissa!!!!
Soita välittömästi lääkäriin huomenna!
Tuntuuko teillä muilla mitään soliskuopissa? Jänteitä?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:10"]Tuntuuko teillä muilla mitään soliskuopissa? Jänteitä?
[/quote]
Ei todellakaan eikä kuuluukaan.
Lääkäri väitti että virusinfektio on aiheuttanu, mut en oo ollu flunssassa aikoihin.
:(
Soliskuopissa olevat nystyrät tai herneen kokoiset patit pitäisi tutkia ultralla. Tältä palstalta luin, että ne on patologisia, joten itsekin menin tutkimuksiin, kun löysin sellaisen soliskuopasta, ja syöpä siellä oli.
Verikokeet kuitenkin normaalit