Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi painoni ei laske?

Vierailija
14.05.2015 |

Ennen molempia lapsia painoin 62 kg (olen 174 cm pitkä); nyt painan 69 kg, kun esikoinen on hieman päälle vuoden ikäinen. Aloitin jumppaamisen noin 4 kuukautta sitten ja painoni on koko sen ajan pysynyt samoissa lukemissa, tosin kroppa on selkeästi kiinteytynyt.

Jumppaan siis joka toinen päivä siten, että teen käsipainoilla/kahvakuulalla ylävartaloon sekä jalkoihin ja selkään kohdistuvia liikkeitä 3 x 12 kpl sarjoja. Vatsalihasliikkeitä teen vähintään joka toinen päivä, tosin monesti myös monta päivää peräkkäin (120 kpl/kerta). Vaatekoko on ehkä puolen koon verran kuitenkin pienentynyt, jaksan enemmän ja ryhti on parantunut. Syömistä olen muuttanut hyvin vähän joidenkin ihan överiherkuttelujen osalta, sillä niitä olen rajoittanut. Teen vaunulenkkejä päivittäin, mutta ne ovat melko hidastempoisia ja lyhyehköjä matkan osalta - lähinnä saan raitista ilmaa.

Mitä mun pitäisi tehdä, että saisin painon laskemaan raskautta edeltäviin lukemiin? Ennen raskauttakin söin ihan normaalia ruokaa ja sen verran, että nälkä pysyi loitolla sekä välillä söin karkkia tai hampurilaisia. Nyt nuo extrakilot pysyvät tosi tiukassa vieläkin. Tarvitsisin vinkkejä tähän tilanteeseen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis uskalla liikaa rajoittaa syömistäkään, ettei kroppa mene säästöliekille, ja toisaalta nälkä iskee sitten niin kovalla voimalla, että en voi liikaa rajoittaa senkään osalta syömistäni. Mun varmaan pitäisi luopua karkeista lähes kokonaan. Lisäksi olen kotihoidontuella, joten mun pitää syödä aika vilja- ja hiilaripainotteista ruokaa myös, sillä rahat eivät anna myöten sellaiselle ruokavaliolle, että söisin pelkkiä kasviksia ja lihaa.

Vierailija
2/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa. Tuo liikunta ei ole mikään ihmelääke vaan ruokavalion muuttaminen on.

-Mies XX

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä tänne tulet muita ärsyttään ja proivoileen kun itse tiedät mitä sun pitää tehdä?

T: normaali painoinen

Vierailija
4/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että minkä ikäinen kuopuksesi on, jos esikoinen on vasta vähän päälle vuoden. Aloititko jumppaamaan heti synnytyksen jälkeen?

Vierailija
5/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:34"]

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että minkä ikäinen kuopuksesi on, jos esikoinen on vasta vähän päälle vuoden. Aloititko jumppaamaan heti synnytyksen jälkeen?

[/quote]

Sorry, siis kuopus on vähän päälle vuoden; esikoinen on melkein 3-vuotias. Aloin jumpata kunnolla vasta, kun kuopus oli melkein vuoden; sitä ennen olin jumpannut vain kevyesti.

Vierailija
6/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino ei vähene kun lihasmassa kasvaa?

Vierailija
7/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ylipainoinen, joten paino ei laske samaan tyyliin kuin suurimmassa pudottajassa. Jos haluat painoa alas, pitää sinun oikeasti laihduttaa. Liikunta on erittäin hyvä juttu, mutta ei se normaalipainoisen painoa pudota.

Vierailija
8/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:37"]

[/quote]

Höpö höpö, tässä kohtaa ei todellakaan ole kysymys mistään lihasmassan kasvusta. Naiset voi saada maksimissaan pari kiloa lihaksia/vuosi ja senkin rankan treenin avulla. Ap:n treeni ei ole rankkaa mitenkään päin.

Vierailija
9/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:33"]

mitä sinä tänne tulet muita ärsyttään ja proivoileen kun itse tiedät mitä sun pitää tehdä?

T: normaali painoinen

[/quote]

En mä muuta tiedä kuin sen, että pitäisi varmaan niistä karkeista luopua lähes kokonaan. Tosin elämäni on aika tylsää, joten saan niistä karkeista todella paljon nautintoa elämääni. Ja luulisin, että ne ovat aika pieni juttu kokonaisuuden kannalta, jos niitä ei kuitenkaan pussikaupalla mätä päivittäin. Kiinnostaisi tietää, mikä ruoka olisi edullista, terveellistä, pitäisi nälkää ja veisi hieman makeannälkääkin pois.

Nyt syön keskimäärin näin:

Aamiainen: ensin juon aina lasillisen vettä, sitten iso kulhollinen puuroa voisilmällä tai mysliä maidolla, juomana lasillinen appelsiinimehua

Lounas: Pastaa ja lihapullia (tai vastaavaa, esim. hampurilainen) keskikokoinen lautasellinen

Välipala: voileipä (ruisleipää, sipaisu Oivariiniä, kaksi viipaletta kalkkunaleikettä) sekä kupillinen teetä; jos kuntoilen, niin lisäksi proteiinipatukka heti kuntoilun/jumpan jälkeen

Päivällinen: Pastaa/riisiä, kasviksia, kanaa tms. 1 1/2 tai 2 lautasellista

Iltapala: marjarahkaa, vähän karkkia, voileipä kalkkunaleikkeellä

Mikä ylläolevassa listassa mättää pahiten? Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Nuorempana tosiaan ei tarvinnut miettiä ruokavaliota hirveästi, joten olen ihan käsi näissä laihdutushommissa. T. ap

Vierailija
10/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:37"]

[/quote]

Totta. Itsekin sanoit, että olet kiinteytynyt. Herkuista kannattaa kuitenkin tinkiä, jos painonpudotusta haluat, mutta muuten kannattaa syödä hyvin, terveellisesti ja hyvälaatuista ruokaa. Itsekin olen lasten jälkeen ottanut hitaan ja maltillisen kunnon kohotuksen ja painoa on vuodessa tippunut 6 kg. Kaksi vielä tavoitteena, mutta tärkeämpi tavoite on pysyvä elämänmuutos, kuin laihtuminen.

Vierailija
11/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin pois myslin, appelsiinimehun ja pastan syömisen. Lisää vihanneksia, hedelmiä ja jotain proteiinipitoisempaa. Lounaaksi mieluummin vaikka ruokaisia salaatteja, kuin hampurilaisia/pastaa.

Vierailija
12/12 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamala ruokavalio, missä hedelmät ja vihannekset ja terveelliset rasvat (kylmäpuristettu rypsiöljy, oliiviöljy, pehmeät margariinit)?

Mehut ja proteiinipatukat pois. Ja jos tykkäät noin valtavasti mussuttaa puuroa, pastaa ja riisiä yms. niin varmista, että ovat edes täysjyvää. Mysli on erittäin kaloripitoista sekin. Kannattaa opetella lukemaan niitä tuoteselosteita.

Tuossa tulee valtavasti sokereita ja tyhjiä hillareita.

Älä syö valtavaa puurolautasellista aamulla, vaan pienempi annos, johon lisäät marjoja. Lisäksi syö vähän raejuustoa tms. sekä kurkkua tai tomaattia. Juo sokeritonta teetä, esim- vihreää. Jos syöt puuron sijaan mysliä, osta ainekset ja tee mysli itse. Tai sitten syö maustamatonta jugurttia ja marjoja sekä kauraleseitä.

Tuoreita ja keitettyjä vihanneksia tulisi olla lounaalla ja illallisella. Korvaa osa pastasta yms. näillä.

Välipalaksi raejuustoa, rahkaa tai juustopala sekä hedelmää. Ehkä jokunen manteli.

Lisää sinne tänne ruokiin hieman pähkinöitä, siemeniä, vihreitä yrttejä ja versoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi