Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä

Vierailija
16.01.2022 |

ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.

https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html

Kommentit (1022)

Vierailija
981/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kaikkia kommentteja, mutta jutun naiset eivät kyllä todellakaan näytä lihavilta vaan hoikilta ja sopusuhtaisilta. Jotkut heistä ovat kurvikkaampia kuin toiset. Ihan käsittämätöntä jos joku kutsuu heitä lihaviksi. Ette taida tietää mitä oikea lihavuus on.

Vierailija
982/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://myprogresspics.com/storage/images/oOclpus_optimized_1x.jpg

Siinä on kuva miehestä jolla sama BMI, eli 27.

Ihan selkeä läski. Näyttää samalta kuin minä isoimmillani, vatsa ja jenkkakahvat tursuavat.

Mitä luulet, onko tämä mies omasta mielestään normaalipainoinen vai ylipainoinen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin täällä kommentoisi joukko ihmisiä, jotka eivät ole koskaan kuulleet juttuakaan kehonkoostumuksesta. Rasvattoman massan määrä verrattuna rasvamassan määrään (etenkin viskeraalisen rasvamassan) kertoo enemmän ihmisen terveydentilasta kuin bmi. Bmi on suuntaa antava, mutta terveydenhuollossa vyötärön ympärys on tärkeämpi suurre.

Lilan ja Johannan vyötärön ympärys ja elintavat tuskin riittäisivät saamaan lääkäriä kimppuun, vaikka bmi:n mukaan he ovatkin lievästi ylipainoisia. Kuvien perusteella taas esim Fannilla ja Iidalla rasvakudosta on kehosta suurempi osuus ja heillä vyötärön ympärys voi olla jo huomautettavalla tasolla.

Pelkkä painolukema kertoo vain viitteellisesti ihmisen hyvinvoinnista. Voi olla vaikka alipainoinen, mutta keho voi koostua lähinnä luista ja isosta mahasta. Painan 10kg enemmän nykyään kun voimaharjoittelen salilla säännöllisesti, kun silloin kun liikuntani oli lähinnä opiskelijabileisiin ja sieltä takaisin ryömimistä. Silti väitän näyttäväni nykyään paremmalta bikineissä, kuin silloisilla laihan luiruilla käsivarsilla, pullamössöreisillä ja pömpöttävällä mahalla, vaikka silloin olin hädin tuskin normaalipainoinen. Kehon ulkonäkö on ensisijaisesti kiinni sen rakennusaineista - ei painosta.

Vierailija
984/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä laskisin hoikiksi, loppuja en.

Vierailija
985/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en oikein tiedä mitä sanoa. Kukaan jutun naisista ei ole varsinaisesti laiha, mutta ei mielestäni myöskään mikään superläski - tosin huomaa kyllä, että vanhemmilla naisilla paino menee keskivartaloon, mutta nuoremmilla on joko tasaisemmin koko kropassa tai sitten lantiossa ja reisissä.

Itse olen myös 74-kiloinen, mutta 20 senttiä keskivertoa pidempi (184 cm) ja en tiedä onko peilissä vai kehonkuvassa joku vika, mutta en mielestäni näytä noita naisia hoikemmalta. Voisin hyvin laihtua tästä vaikka viitisen kiloa ja olisin toki hoikka, mutta en vieläkään mitenkään huolestuttavan luurankomainen. Olen jotenkin leveää mallia (hartiat, rintakehä, vyötärö jne. on kaikki leveämpiä kuin lyhyemmillä ja sirommilla naisilla) ja esim. vyötärö on 78 cm vaikka BMI on normaali ja rasvaprosenttini 20. Vaatekoot on 40-44, rintaliivit 70E-F.

Vierailija
986/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis onhan noista osa hyvinkin ylipainoisia, mutta ei kyllä siinä määrin, että se nyt olis mikään suuri terveysriski.

Ja sitten taas se ulkonäöllinen puoli on eri juttu, toiset tykkää, toiset ei, mutta sen varjolla nyt ei muita pidä hätyyttää yhtään mihinkään.

Vierailija
987/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kahdella paksujalkaisella paino on varmaan lähempänä 100 kg kuin 70 kg :O

Vierailija
988/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihan on lihavia kaikki! Ja ihan pokalla jotkut muka käyttävät M koon vaatteita. Ei mene toi vale läpi.

Mä olen normaalipainoinen ja käytän kokoa M ja olen noita kaikkia hoikempi.

Riippuu sitä minkä lafkan M-kokoa.

Tokmannilla S = XL.

Kokomerkinnät ovat ihan pielessä. Tästä Ruotsin televisiossa oli sarja, jossa pohdittiin asiaa. 

Ostin aikoinaan Lontoosta S-koon paitapuseron, joka oli iso päälläni (168/54).

Laitoin saman puseron päälleni 15 vuotta myöhemmin (168/64) ja oli edelleen väljähkö.

Ruumiinrakenne on jokaisella erilainen, eikä pituus-/kilosuhteesta voi päätellä kaikkea.

Yle Areenassa on mielenkiintoinen sarja Aenne Burdasta, joka valottaa hieman nykyisiä eurooppalaisia kokomerkintöjä.

https://areena.yle.fi/1-4667020

Vierailija
989/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoisia kaikki. Parilla nuorella on kyllä takamusta mutta enemmän jär´kytti että nelikymppinen näytti kuuskybäseltä vaikka oli meikattu ja laitettu kuvausta varten.

Vierailija
990/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivasti artikkelin naisilla on se paino kuitenkin jakaantunut, kun vartalot ovat säilyneet naisellisina.

Jotkut naiset keräävät massaa niin, että heistä tulee ns. top-heavyjä. Jalat jäävät tikuiksi ja jopa rasvattomiksi, hanuri näyttää surulliselta, koska pakarat eivät ole päässeet töihin, mutta ylävartalo on tynnyri. No eihän tuo ole valinta vaan geneettinen juttu, mutta taitaa olla ihmiselle kaikista vaarallisin tapa lihota, koska kaikki rasva keskittyy sisäelinten ympärille. Mieluummin siis reittä ja peppua kuin mahaa ja rintaa.

Itseasiassa monissa tapauksissa kertoo alkoholismista tai alhaiseata estrogeenista. Naisilla hormonit määräävät palkon sen rasvan paikkaa.

Ei pidä paikkaansa. Korkea estrogeeni meinaa myös sitä, että rasvaa kertyy yläkroppaan, kuten käsivarsiin. Vartalonmuoto on enimmäkseen geneettinen juttu. Itse olen top heavy, mutta rasvaprosenttini on melko alhainen.

Vierailija
991/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivasti artikkelin naisilla on se paino kuitenkin jakaantunut, kun vartalot ovat säilyneet naisellisina.

Jotkut naiset keräävät massaa niin, että heistä tulee ns. top-heavyjä. Jalat jäävät tikuiksi ja jopa rasvattomiksi, hanuri näyttää surulliselta, koska pakarat eivät ole päässeet töihin, mutta ylävartalo on tynnyri. No eihän tuo ole valinta vaan geneettinen juttu, mutta taitaa olla ihmiselle kaikista vaarallisin tapa lihota, koska kaikki rasva keskittyy sisäelinten ympärille. Mieluummin siis reittä ja peppua kuin mahaa ja rintaa.

Itseasiassa monissa tapauksissa kertoo alkoholismista tai alhaiseata estrogeenista. Naisilla hormonit määräävät palkon sen rasvan paikkaa.

Ei pidä paikkaansa. Korkea estrogeeni meinaa myös sitä, että rasvaa kertyy yläkroppaan, kuten käsivarsiin. Vartalonmuoto on enimmäkseen geneettinen juttu. Itse olen top heavy, mutta rasvaprosenttini on melko alhainen.

Itäsuomalaiset ovat sellaisia körmyjä, eli painopiste on ylävartalossa.

Vierailija
992/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat ylipainoisia. Vaikka näyttäisivät kuinka hyviltä, niin jotkut riskitekijät kasvavat jo BMI 23:n jälkeen.

Vierailija
993/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näyttää ylipainoisenakin kivalta, mikäli osaa pukeutua imartelevasti. Lisäksi moni käyttää muotoilevia alusvaatteita, jotka hävittävät muhkuroita esimerkiksi juhlamekon alta. Mielestäni ylipainon näkee parhaiten käsivarsista: paksut, löysät ja roikkuvat kädet kertovat heti korkeasta rasvaprosentista. Näitä näkee paljon ja itsellänikin on (ikävä kyllä) sellaiset.

Vierailija
994/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vaatekoko kertoo eniten pituudesta, painosta vai paksuudesta?

Vierailija
995/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 164cm, paino 72kg. Painoindeksi on tällöin 26,8 = LIHAVA

Vierailija
996/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei voi olla totta että muka sopivat , oikeankokoiset vaatteet voivat samalla ihmisellä vaihdella monta numeroa.

Mulla on aina koko 34, joskus aniharvoin 36 on parempi mutta en todellakaan joudu ikinä edes katsomaan 38 , aina auttamatta liian iso.

En suostu uskomaan että vaikka kokoa 40 oleva voi joutua sovittamaan kokoja 36- 44 väliltä, että vaihtelua olisi muka niin paljon. Varmasti vähän Joo koot heittää mutta ei nyt sentään kymmentä numeroa vaan sovittajassa on silloin syy.

Tämä. Itse käytän lähes aina 36, joskus harvoin saattaa mennä 34.

T. Vaatemyyjä

Vierailija
997/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyi hyvin se, että paino ja numerot ei kerro juuri mitään. Kaikki näyttivät normaalipainoisilta ja kauniilta. Jokainen myös hyvin eriltä, vaikka paino ja pituuslukemat samat.

Itse luotan enemmän peiliin kuin painoindeksiin. Jutun henkilöiden painoindeksi on vähän ylipainon puolella ja silti he näyttävät hyvältä ja normaalipainoisilta. Itsellä taas on painoindeksi vähän alipainon puolella ja myös minä näytän hyvältä ja normaalipainoiselta joskin hoikalta.

Ei kannata tuijottaa numeroita vaan kuunnella omaa kehoaan ja keskittyä terveisiin elämäntapoihin.

Jokaisella meillä on luontaisesti erilainen ruumiinrakenne ja ominaispaino ja pituus.

Vierailija
998/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miehenä ajattellut heistä kenestäkään että ovat ”lihavia” tai että juttu on ylipainon ihannointia.

Vierailija
999/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensimmäisenä että naiset ( eivät nuo parikymppiset) ovat varsin iäkkään näköisiä ikäisikseen mutta ylipainoisia en ajattelut heistä ketään.

Vierailija
1000/1022 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jutun toinen nainen, Lila, näyttää jopa aika hoikalta. En voi käsittää, että painoindeksi muka ylipainon puolella. Hyvä esimerkki siitä, että painoindeksiin ei kannata luottaa sokeasti. Tosi kaunis nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi