Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä

Vierailija
16.01.2022 |

ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.

https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html

Kommentit (1022)

Vierailija
901/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisia ovat ja nykyään punkerot katsotaan normaalipainoisiksi.

70 kg on miehen paino ellei ole poikkeuksellisen pitkä nainen.

70kg on miehen painoksi todella alhainen, ellei kyseessä ole hobitti.

Tässä taas normalisoidaan miesten lihavuutta. Eivät ne keskimääräisen miehen lihakset niin hurjasti paina mitä moni tuntuu luulevan. 

Keskimääräisen miehen lihakset painavat enemmän ja läskit vähemmän kuin keskimääräisen naisen.

Vierailija
902/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, nämä ihmiset ovat 164cm pitkiä ja painavat 72kg? Ja edustavat ”tavallista suomalaista naista”? Ei prkl, hehän ovat useamman kilon ylipainoisia. Ei kai tässä olla menemässä USAn tielle ja koiteta muuttaa terveyskäsityksiä mainostamalla ylipainoa uutena normaalina ja siten myös terveellistä? Sillä ylipainoisia nämä ovat elleivät käy salilla kasvattamassa lihasmassaa. Mitä on tapahtunut ns. Normaalipainolle kun sitä ei mainosteta juuri missään? Se on aina vain joko liian hoikka, fitnessmalli tai ylipainoinen vaikka Siinä välillä on kasa normaaleita terveen painoisia ihmisiä. Ei hyvä heilu jos täällä ruvetaan tyrkyttämään ~5kg ylipainoisia ihmisiä uutena normaalina….

Eipä sitä terveyttä voi painossa mitata. Itse olen porukan laihin 54/171. Vaatekoko XS tai S. Itsekuria ei käytännössä ole, joten leviän kuin pullataikina tapaturmien jälkeen. Syön todella epäterveellisesti sisältäen paljon karkkia ja sipsiä. Ainut mikä minut pelastaa on se, että liikun kohtuullisen paljon. Esimerkiksi juoksen ja lenkkeilen +50 km/vko. Harrastan uintia/sulkapalloilua/kuntosalia vielä lisäksi 0-3h/vko. Nämä itseäni kookkaammat kaveriporukan leidit voittavat jaksamisessa minut silti ihan satanolla. Ainut missä pärjään, niin on varmasti juoksukunto, mutta vaelluksilla olen ensimmäinen joka haluaa pitää tauon tms. Vaikka olen laiha, ei se ole tuonut minulle hyvinvointia tai terveyttä.

Ei ole reilua arvioida ihmistä pelkästään painon perusteella. Tämä johtaa vain dieettikulttuurin pakottamiseen ja pahaan mieleen. Mielestäni kannattaisi alkaa puhumaan terveellisistä valinnoista kuten aikaisemmin on enemmän tehty. Valitse esimerkiksi portaat hissin sijaan tai pyöräile töihin tms. Etsi ruokavaliosta pahin ongelma ja vähennä sen käyttöä tai lopeta sen käyttö kokonaan. Ei sen tarvitse olla mikään elämäntaparemontti tai ihmedieetti. Ja tarviiko sitä edes tehdä, jos paino ei aiheuta ongelmia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu1239076 kirjoitti:

Noi on just hyvännäkösiä. En ite tykkää laihoista (mutten myöskään liian painavista, eli yli 75-80 kiloisista. Latinot ja afrikkalaiset tossa koossa on täydellisiä 🤩

Taitaa nysäskin jopa nousta. Nykiikö jo?

Erityisen raukkmaista alkaa halventaa jotakuta genitaalien perusteella. Samalla tulet sanoneeksi, että pienimunaisuus olisi hävettävä ominaisuus eli halvennat kaikkia, joilla on tuo ominaisuus.

Vierailija
904/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas normalisoidaan miesten lihavuutta. Eivät ne keskimääräisen miehen lihakset niin hurjasti paina mitä moni tuntuu luulevan. 

Keskimääräisen miehen lihakset painavat enemmän ja läskit vähemmän kuin keskimääräisen naisen.

Kyllä, kun keskimääräinen mies on keskimääräistä naista 13cm pitempi ja naisella normaali/terve rasvaprosentti on karkeasti 10 prosenttiyksikköä korkeampi.

Vierailija
905/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan jos joku noista pitää jo L koon vaatteita niin mistä Amerikanläskit löytävät kaapunsa?

Aika simppeliä. Kaupasta jossa puolijoukkuteltan kokoiset mekot ovat kokoa xs ja siitä sitten ylöspäin.

Kyllä kaupat haistavat välittömästi markkinaraon ja tekevät bisnestä asiakkailla jotka haluavat uskotella itselleen olevansa ihan normaalipainoisia kun minulle menevät vielä M tai jopa S koon vaatteet.

Aivan kuten tämän ketjun linkissäkin. Niin vain nuokin olivat löytäneet jostain brändin jonka mallistosta meni päälle M tai 34 mistä kertoivat ylpeänä jutussa.

Itsepetos myy vielä paremmin kuin seksi.

Vierailija
906/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa, että tällaisia artikkeleita koetaan tarpeelliseksi tehdä. Miksi ylipainoa pyritään normalisoimaan näin kiivaasti? Miettikää sitä mielipahaa jos tehtäisiin samanlainen juttu otsikolla "164 senttiä ja 52 kiloa".

Tää on artikkeli siitä, minkä kokoinen suomalainen nainen keskimäärin on. Eikös tää koko silloin oo normaali?

Vierailija
907/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kun keskimääräinen mies on keskimääräistä naista 13cm pitempi ja naisella normaali/terve rasvaprosentti on karkeasti 10 prosenttiyksikköä korkeampi.

Kyllä. Seli, seli. 

Vierailija
908/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä vastaava galleria olisi ihan toisennäköinen.

Jep, olisivat isompia. Venäjällä suurempi osa naisista on ylipainoisia kuin Suomessa. Naisista Venäjällä 62,8 prossaa on vähintään ylipainoisia (BMI 25-30), ja 32,9 prossaa on lihavia (BMI yli 30). Suomessa naisilla luvut ovat 52,9 ja 22,8.

Lähde WHO.

Vierailija
909/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pistäisi vastaavanlaisia tavallisia suomimiehiä riviin 177 cm ja 87 kg, niin ihan samanlaisilta näyttää. Yleensä miehillä kertyy vielä enemmän keskivartaloon.

Jos puhutaan siitä mikä eri sukupuolia viehättää ja mikä ei, niin lihavan naisen vastapari ei todellakaan ole yhtä lihava mies, vaan pieni, laiha ja hintelä mies. Tämä vartalotyyppi on miehellä kaikkein vähiten haluttu.

Onko tässä ketjussa kyse siitä mikä ketäkin viehättää vai siitä ylipainosta ja lihavuudesta?

Vierailija
910/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nää yhtään lihavaa, tavallisen kokoisia naisia

Lihavuus on tavallista, mutta onko siitä tullut normaalia? Silmät on tottuneet kun niin moni on ylipainoinen.

Vierailija
911/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytin sairaan hyvältä painaessani 60 kg. Se on mulle juuri oikea paino...siihen on nyt tavoite päästä takaisin.

Vierailija
912/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mitä naisen pään sisällä on kaikkein tärkeintä! Koko ja näkö toisarvoista, jos älykkyyttä löytyy niin nainen tai mies kantaa itsensä tyylikkäästi on sitten laiha tai lihava.

Vierailija
913/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäedulliset vaatteet ja asennot kaikilla. Kaikki näyttävät enemmän pyöreiltä kuin normaalipainoisilta. 

Vierailija
914/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäedulliset vaatteet ja asennot kaikilla. Kaikki näyttävät enemmän pyöreiltä kuin normaalipainoisilta. 

Mun mielestä noi muut näyttää normaalipainoisilta, mutta nuo pari, joilla on tosi paksut jalat, lihavilta ja painavammilta kuin 70 kg. Itse veikkaisin heidän painokseen jopa lähemmäs 100 kg.

Vierailija
915/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi artikkelin naiset ovat minusta juurikin normaalivartaloisia. Osa pehmeämpiä kuin toiset ja jollain omaan makuuni aavistus liikaa pyöreyttä, mutta ei paljoa.

Itse olen urheilullinen, mutta lyhyt. Silti noita pidempi. Olen lihaksikas, mutta en bodari. Vaatteet päällä ehkä roteva. Tinderissä saan tykkäyksiä vain muutamalta artikkelin kaltaiselta normaalivartaloiselta. Suurin osa tykkääjistä on sitä luokkaa, että tuskin yltäisin halaamaan.

Onko nyt tosiaan niin, että miehen lyhyys, mikä ei ole seurausta omista surkeista valinnoista, rinnastuu naisilla kymmenien vuosien terveiden elämäntapojen laiminlyömiseen?

Edelleen en etsi, fitnesspimua. Minulle kelpaa artikkelin kaltainen normaalivartaloinen kaunis nainen.

M44

Kymmenien vuosien terveiden elämäntapojen laiminlyömiseen? Itselleni tuli sairauden myötä parissa vuodessa 30 kg ylipainoa. Olen aina syönyt terveellisemmin kuin tavan suomalainen ja liikkunut kovasti.

Kerropa mitä syöt ja miten liikut niin minä kerron myös ja katsotaan kumpi syö ja elää terveellisemmin.

N46

Hei, itse asiassa haastan kaikki jotka haukkuvat noita naisia ylipainoisiksi kertomaan oman viikon ohjelmansa ruokineen ja liikuntoinen, askelmäärä myös!

Lyön vetoa että syötte kahvipullaa ja suklaata enemmän kuin minä ja liikutte vähemmän ja löhöätte sohvalla tv:n ääressä(itselläni ei ole sohvaa eikä tv:tä ollenkaan).

Ei ole tarvetta haukkua mutta ylipainoisiahan he kaikki ovat.

Olen itse saman mittainen mutta 10 kiloa kevyempi. Kahvipullaa ja suklaata en syö ollenkaan koska ruokavalioni ei sisällä lisättyä sokeria, kotimaisia viljoja tai maitotuotteita pl. voi ja juusto. Telkkaria katson yhtenä arki-iltana ja joskus viikonloppuisin mutta yleensä siellä ei ole mitään minua kiinnostavaa.

Ma

Aamulla: koiran ulkoilutus, kuppi kahvia mustana

Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi 2 tonnikalatahnalla ja juustolla täytettyä kesäkurpitsan puolikasta, puolikas tomaatti ja juustoviipale

Illalla: lihaskuntotreeni, päivälliseksi lihamureketta ja kirsikkatomaatteja sekä muutama oliivi, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuolto

Ti

Aamulla: kuppi kahvia mustana, aerobinen treeni

Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi kasvissosekeittoa ja itsetehty mantelijauhosämpylä voilla, salamilla ja juustolla

Illalla: päivälliseksi 1 dl riisiä ja kanacurrya, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuolto

Ke

Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi sama kuin ti

Illalla: aerobinen treeni, päivälliseksi sama kuin ti, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuolto

To

Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi 1/8 vhh tonnikalapannaria ja kurkkua

Illalla: lihaskuntotreeni, päivälliseksi take away salaatti ja pähkinöitä, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuolto

Pe

Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi sama kuin to

Illalla: päivälliseksi club sandwich mantelijauhosämpylästä, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuolto

La

Päivällä: lihaskuntotreeni, koiran ulkoilutus, lounaaksi burrata, prosciuttoa ja tomaattia

Illalla: päivälliseksi tacosalaatti, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuolto

Su

Päivällä: aerobinen treeni, koiran ulkoilutus, lounaaksi uunimakkara ja kukkakaalimuusia

Illalla: päivälliseksi kanarisottoa, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuolto

Askeleleita en aktiivisesti seuraa, viime viikon keskiarvo oli 8100 mutta liikuntaa yht. vähintään tunti kuutena päivänä viikossa.

OT : Annoskokoja ei ole mainittu, mutta huolestuttavaa, että syöt vain 2 ateriaa päivässä + kahvia. Silti olet normaalipainoinen.. Kokoisellesi aktiivisesti liikkuvalle energiantarve on >2000kcal painon ylläpitämiseksi. Et saa tuota mitenkään täyteen, jos et syö 1000 kcal edestä ruokaa yhdellä istumalla, eli ihan jäätäviä määriä.

Yritätkö laihduttaa vai miksi syöt noin rajoitetusti?

T: pt

Ei, en yritä laihduttaa. Syön vain silloin kun on nälkä ja kahdella aterialla olen voinut hyvin jo vuosia - myös paino pysyy samana. Syön myös vain sellaista mistä oikeasti pidän!

Käytän ruoanlaitossa reilusti voita, öljyä tai kookoskermaa ja oliiviöljyä/pähkinöitä/avokadoa/oliiveja on usein osana ateriaa. En ole koskaan laskenut kaloreita niin ei ole mitään hajua paljonko niitä päivässä tulee.

Olen jo yli nelikymppinen toimistotyötä tekevä nainen ja tämän kokoisena en kuluta paljoa. Liikun liikkuvuuden ylläpitämiseksi ja tietokoneella istumisen vastapainoksi eli en käy salilla vaan treenaan ainoastaan käsipainoilla, vastuskuminauhalla tai käsipainoilla.

Vierailija
916/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mitä naisen pään sisällä on kaikkein tärkeintä! Koko ja näkö toisarvoista, jos älykkyyttä löytyy niin nainen tai mies kantaa itsensä tyylikkäästi on sitten laiha tai lihava.

Älykäs ei edes päästä itseään lihomaan,koska tietää sen tuomat riskit ja vaivat.Ylipainoiset tuppaa lihomaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän.

Vierailija
917/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 70 kiloinen on hoikka.

Vierailija
918/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 70 luvulla. Joskus vanhoja kuvia katsellessa mietityttää miten sen ajan lihavat käyvät tämän päivän hieman pulleista. Lapsuudessani kaikki olivat hoikkia. Joku pulleempi olikin sitten jo meidän varsinkin lasten mielestä läski. Tänäpäivänä ihan vaan normaalipainon ylärajalla. Ihan vaan kannattaa terveyden takia pitää liikakilot vähissä.

Vierailija
919/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pitää laittaa normaalipainoisen viereen seisomaan. Sitten huomaa lihavuuden. Yksittäinen kuva huijaa. Esim. monet näyttelit näyttää pidemmiltä kuin oikeasti ovat.

Vierailija
920/1022 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa, että tällaisia artikkeleita koetaan tarpeelliseksi tehdä. Miksi ylipainoa pyritään normalisoimaan näin kiivaasti? Miettikää sitä mielipahaa jos tehtäisiin samanlainen juttu otsikolla "164 senttiä ja 52 kiloa".

Tää on artikkeli siitä, minkä kokoinen suomalainen nainen keskimäärin on. Eikös tää koko silloin oo normaali?

Keskimääräinen koko ei ole sama kuin normaali koko. Lihavuutta ei saa normalisoida!