Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä

Vierailija
16.01.2022 |

ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.

https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html

Kommentit (1022)

Vierailija
701/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa jutun naisiin niin ylipaino on Suomessa valtava kansanterveydellinen ongelma. Yli 30-vuotiasta miehistä sekä naisista taitaa olla yli 70% ylipainoisia ja yhä kasvava osa jopa vaarallisen lihavia. Se on ongelma yksilötasolla että yhteiskunnallisella tasolla. Me teemme jotain väärin, kun ihmiset vain lihovat.

Ihmisten pitää totta kai oppia rakastamaan itseään, mutta se rakastaminen ei voi olla vain kaiken hyväksymistä. Se pitäisi olla myös huolenpitoa itsestään ja kehostaan.

Antaa heidän kuolla pois. Toivottavasti kuitenkin tajuavat olla jatkamatta geenejään. Korona viina ja huumeet vie loput ja sitten täällä ei ole kuin me kaksi jäljellä. Sitten tapan sinut ja itseni ja maailma on pelastettu läskeiltä.

Vierailija
702/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jännä tää aihe näin miehenä koska itse olen noin 180cm ja paino pyörii 90kg-95kg nurkilla ja minä en näytä edes lihavalle. Olen harteikas ja aika voimakas mutta kyllä mulla rasvaa myös on kehossa.

Ei minua kukaan pidä lihavana ja naisetkaan ei ole koskaan sanoneet minua lihavaksi ulkonäköni perusteella.

Mutta nainen samoilla mitoilla olisi melkoinen köntti koska nuo tuon jutun naisetkin näyttävät jo lihavilta.

Tässä nähdään juuri tän sairaan maailman lopputulema. Suhteessa samoissa mitoissa oleva mies on olevinaan normaali, kun nainen on muka lihava. Oma mieheni on 183 cm ja 90-100 kg ja näyttää mun mielestäni lihavalta, vaikka yhteiskunnan mielestä ehkä normaali/vähän vatsakas. Itse 167 ja jos painan vaikka 70 kg, olen muka kauhean lihava. Naisilla kuuluu olla enemmän rasvaa kuin miehillä ja miehillä kuuluu olla enemmän lihaskudosta. Kummankin painoindeksit ovat siis verrattavissa toisiinsa.

Etkö ole kuullut sitä asiaa että lihas painaa enemmän kuin rasva ja painoon vaikuttaa myös ruumiinrakenne. Ei pelkän pituuden ja painon perusteella voi päätellä onko ihminen lihava vai ei vaan peilikuva sen kertoo.

Miehillä on keskimäärin enemmän lihaksia ja miehillä on usein jykevä kroppa joten sen takia miehillä on usein enemmän massaa kuin naisilla.

Juu, totta tuokin, mutta kuinka monella miehellä on oikeasti niin runsaasti lihasta, että ihan sen vuoksi menevät "ylipainon" puolelle. Ei kovin monella. Jos olen itse vierekkäin mieheni kanssa vaikka kuvissa, tottakai näytän pehmeämmältä kuin hän, mutta silti omaan silmääni hän näyttää minua lihavammalta. Hän on siis muuten lihaksikas, mutta vatsaa löytyy. Itselläni rasvat tasaisesti.

Väitän että enemmistöllä. Olin nuorena hoikka ja lihaksikas. Ei taatusti ollut yhtään ylimääräistä rasvaa ja sixpack komea. Silti eräässä punnituksessa BMI näytti ylipainoa.

Väitän, että vähemmistöllä. Suurin osa ylipainoisista miehistä ei todellakaan ole hoikkia ja lihaksikkaita, eikä heillä ole kome sixpack. Eikä tarvitse ollakkaan.

Miehillä on jo luonnostaan 35% lihasmassaa enemmän kuin naisilla, niin ei siihen tarvita paljoakaan rasvaa jos lainkaan, että miehestä saadaan lihavien mammojen raadissa leivottua ylipainoinen.

Mistä löysit tuollaisen väittämän? Kun keskimäärin miesten kehossa lihasten osuus on 40% ja naisten kehossa 35%. Tuo ero esimerkiksi 68kg miehen ja naisen välillä on hurjat 3,5kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa jutun naisiin niin ylipaino on Suomessa valtava kansanterveydellinen ongelma. Yli 30-vuotiasta miehistä sekä naisista taitaa olla yli 70% ylipainoisia ja yhä kasvava osa jopa vaarallisen lihavia. Se on ongelma yksilötasolla että yhteiskunnallisella tasolla. Me teemme jotain väärin, kun ihmiset vain lihovat.

Ihmisten pitää totta kai oppia rakastamaan itseään, mutta se rakastaminen ei voi olla vain kaiken hyväksymistä. Se pitäisi olla myös huolenpitoa itsestään ja kehostaan.

Maailma on muuttunut.

Ennen ihmiset pääosin söi terveellisesti sekä liikkuivat enemmän, esimerkiksi ennen vanhaa jo ihan monet työt oli fyysisesti rankkoja.

Nykyisin taas on kaupassa tarjolla valtavasti epäterveellisiä ruokia, ihmiset eivät juurikaan liiku ja työt mitä tehdään on sellaisia ettei niissä rasitu.

Muutoksen näkee jo ihan lapsissa, ennen näki ulkona kun lapset liikkuivat mutta nykyään lapsia ei juurikaan näy missää liikkuvan.

Ei pidä syyttää ylipainosta ihmisyksilöitä vaan kyllä syynä on enemmän se että yhteiskunta vaan on muuttunut tosi paljon.

Vierailija
704/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mmm35 kirjoitti:

Ja höpsis. Kaikki ylipainoisia, ja myös näyttävät siltä.

Saa alapeukuttaa jos huvittaa. Mutta 164cm/72kg on ylipainoinen. Tosiasia.

Niin, vaimoni on reilun sentin alle 164 cm ja ennen raskautta painoa oli kai joku 56 kg. Minusta se on sopiva. Pian nähdään kuinka hyvin hän palautuu, mutta tykkää onneksi terveellisistä ruuista ja kävelylenkeistä, joten eiköhän paino jatkossakin ala taas 5:lla. 7:lla alkava olisi kyllä aika raju lukema ja diabetes-riski ym. suurempia, jos ei ole esim. paljon urheilemalla saatua muskelia.

Vierailija
705/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään bodypositiivisuutta vastaan niin kauan kuin se on sitä että jokainen on yhtä arvokas, ketään ei pilkata kropan takia, ja jokaisella on oikeus rakastaa itseään sellaisena kuin on.

Mutta bodyposarit eivät vain osaa tyytyä tuohon. Ei millään. Joka kerta on pakko yrittää kirjoittaa tosiasioita uusiksi. Kuten:

Ei, BMI 27 ei ole ylipainoinen vaikka vyötärö olisi paksumpi kuin lantio, olisi alleja ja kaksoisleukaa.

Ysärillä oltiin ylilaihoja, olihan keskimääräinen BMI Suomessa alhaisimmillaan 24.5 pk-seudulla ja 25-26 muualla.

Normaalivartalo on sellainen pullea, sellainen naisen kuuluukin olla.

Jne.

Ja kuin tällaista ihan täyttä hevonp*skaa luetaan, seuraa vastareaktio ja bodyposareillle kerrotaan vähän suoraviivaisemmin miten asiat ovat.

Vierailija
706/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallisesti esitän, että olisi mielenkiintoista tietää näiden leidien ruokavalioista ja liikuntaharrastuksista. Eivät ole minulle normaaleja eivätkä todellakaan, millään mittapuulla hoikkia.

No, en noiden leidien kohdalta voi sanoa, mutta itse syön monipuolisesti kaikenlaista. Arkena syön helppoa arkiruokaa kahdesti päivässä, esimerkiksi kana-riisipaistosta, jossa on kanaa, riisiä (täysjyvää, tai tavallista, joskus ruokakauraa) ja erilaisia kasviksia tai ruokaisa salaatti vaikka kananmunilla ja pastalla. Aamulla syön kaurapuuroa tai rahkajugurttia marjoilla, iltapalaksi tarvittaessa samaa tai leipää päällisillä. Viikonloppuisin syön paremmin, esimerkiksi pihvi tai hodarit tai saatan hakea noutoruokaa. Kaloreita tulee keskimäärin ehkä 2800 kcal/pvä, joinakin päivinä enemmän ja toisina taas vähemmän. Liikuntaa harrastan 3-5 kertaa viikossa ja alle tunnin välimatkat pääosin pyörällä tai kävellen. Mulla on lievää ylipainoa, joka ei mua haittaa. Syön sen verran, että nälkä lähtee, tarkkailen sen verran ruokavaliota, että kasviksia ja kuituja tulee tarpeeksi ja että paino ei nouse. Alkoholia käytän kolme, neljä kertaa vuodessa.

Voisinko laihduttaa? Voisin. Viitsinkö? En.

OK. En minä sinua syytä, koska se on oma tietoinen valintasi. Toivottavasti ajattelet myös terveyttäsi ja tulevaisuutta terveenä. Olen 168cm ja painan 54kg. Syömishäiriötä ei ole mutta pastaa ja eineksiä en syö, enkä maitotuotteita tai sokerillisia makeisia. Herkuttelen hedelmillä, marjoilla ja raakasuklaalla. Liikun aina kun mahdollista ja juon päivittäin 2 litraa vettä.  Äärilaidat >lihava >laiha saavat aina kritiikkiä ollen milloin liian laiha tai liian lihava. Elämä on valintoja, mutta suotakoon jokaiselle kauneus sellaisena kuin on.

No, terveyttähän minä ajattelenkin. Mulla ei ole kymmeniä kiloja ylipainoa, vaan vain muutama kilo, eikä nekään ole pallona vatsan ympärillä. Harrastan liikuntaa, syön suurimman osan ajasta terveellisesti, nukun hyvin ja pyrin pitämään elämän tasapainossa. Mikään ei tue sitä, että mun terveys merkittävästi paranisi, jos pudotan BMI:ni alle 25, joten en siitä jaksa itselleni ongelmaa tehdä.

Totuus vaan on se että syöt liikaa kalomäärällisesti. Ei se ole aina se paino vaan mitä suuhunsa mättää. Et näytä osaavan ajatella pitkällä tähtäimellä. Oletko koskaan käynyt ravitsemusterapeutilla? Tuskin ja liikut liian vähän. Pois kaikki epäterveellinen sokerikalorimössö ja lisää liikuntaa, niin saat pidettyä suonet ja sydämen kunnossa.

Syön kalorimäärällisesti ja ravitsemuksellisesti just tarpeeksi omiin tavoitteisiini nähden, ja kyllä, olen käynyt myös ravitsemusterapeutilla. Ja liikun aivan tarpeeksi, kiitos vain. Mua vain ei kiinnosta tiputella rasvoja sille asteelle, että palat näkyy.

Vierailija
707/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut.

Ennen ihmiset pääosin söi terveellisesti sekä liikkuivat enemmän, esimerkiksi ennen vanhaa jo ihan monet työt oli fyysisesti rankkoja.

Nykyisin taas on kaupassa tarjolla valtavasti epäterveellisiä ruokia, ihmiset eivät juurikaan liiku ja työt mitä tehdään on sellaisia ettei niissä rasitu.

Muutoksen näkee jo ihan lapsissa, ennen näki ulkona kun lapset liikkuivat mutta nykyään lapsia ei juurikaan näy missää liikkuvan.

Ei pidä syyttää ylipainosta ihmisyksilöitä vaan kyllä syynä on enemmän se että yhteiskunta vaan on muuttunut tosi paljon.

Tämä on kaksipiippuinen juttu. 

Syyttely ei auta, mutta ei ole myöskään se, että oletetaan yhteiskunnan ratkaisevan yksilötason ongelmat. Me voimme kollektiivisesti vaikuttaa suuriin linjoihin, mutta kyllä se kipinä laihtumiseen pitää tulla yksilöltä itseltään, koska pakottaa emme voi.

Vierailija
708/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mmm35 kirjoitti:

Ja höpsis. Kaikki ylipainoisia, ja myös näyttävät siltä.

Saa alapeukuttaa jos huvittaa. Mutta 164cm/72kg on ylipainoinen. Tosiasia.

Niin, vaimoni on reilun sentin alle 164 cm ja ennen raskautta painoa oli kai joku 56 kg. Minusta se on sopiva. Pian nähdään kuinka hyvin hän palautuu, mutta tykkää onneksi terveellisistä ruuista ja kävelylenkeistä, joten eiköhän paino jatkossakin ala taas 5:lla. 7:lla alkava olisi kyllä aika raju lukema ja diabetes-riski ym. suurempia, jos ei ole esim. paljon urheilemalla saatua muskelia.

Tässä on yksi syy miksi en lapsia halua koska jos mun vaimo rupsahtais/lihoaisi raskauden myötä niin erohan siitä tulisi.

Pelkäisin sitä että vaimoke ei palaudu niihin mittoihin mitä hän oli ennen raskautta eli about 165/55.

Menis hyvä vaimoke piloille raskauden myötä.

Vierailija
709/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella on evoluutio suosinut pehmeitä muotoja siksi että vararavinto ja hedelmällisyys. Jos se ei kelpaa miehille lisääntykööt keskenään. Biologia suosii pientä rasvakerrosta naisessa mikä tekee naiselliset muodot, rinnat, lantion ja reidet. Myös mahassa on rasvaa koska vauva tarvii suojaa.

Tämä. Ihmettelen miten heteromiehet ihannois lihaksikasta ja vähärasvaista naista kuten toinen mies. Liian alhainen rasvaprosentti tekee hedelmättömäksi. Pitäisi riittää miehillekkin että nainen on normaalipainoinen tai hiukan yli/ali. Ei ole olemassa yhtä ainoaa vartalomallia. Katsokaa ympärillenne.

Normaalipaino riittää satavarmasti. Kyse onkin nyt siitä, että normaalipainoiset ihmiset ovat jo vähemmistöä myös Suomessa.

Varsinkin miehistä iso osa on ylipainoisia.

Naiset ovat kaikissa ikäryhmissä lihavempia kuin miehet. Suomeksi sanottuna siis enemmän läskiä kropassa.

Wtf? Just toisinpäin. 

"Suomalaisista 2–6-vuotiaista tytöistä 17 prosenttia ja pojista 27 prosenttia on vähintään ylipainoisia. Lihavia on samanikäisistä tytöistä 4 ja pojista 8 prosenttia.

Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava."

THL, FinTerveys2017

Niin eli naisista lihavampia on naisista suurempi prosentti kuin miehistä. Ylipainoisissa sitten miesten edustus.

Vierailija
710/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa, että tällaisia artikkeleita koetaan tarpeelliseksi tehdä. Miksi ylipainoa pyritään normalisoimaan näin kiivaasti? Miettikää sitä mielipahaa jos tehtäisiin samanlainen juttu otsikolla "164 senttiä ja 52 kiloa".

Koska sitä ei hyväksytä! Näiden juttujen tekeminen voidaan lopettaa sitten, kun ilkeily ja kritisoiminen loppuu hieman isompia naisia kohtaan. Ja tämä kommentti tulee hoikalta naiselta.

Vierailija
711/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä: Pituuden, painon ja sukupuolen lisäksi pitää mitata kaulan, mahan ja naisilta lantion ympärys ja laskuri antaa rasvaprosentin. Itsellä osuu aika samaan kuin InBody-mittaus. 

Puhtaasti tilastollisesti toimiva laskuri (ikä, pituus, paino, sukupuoli) antaa rasvaprosentiksi 24, kehonmitat huomioiva 17 ja rasvaa 5 kiloa vähemmän sillä, vastaten InBody-mittausta. Painoindeksi sama 22.7 molemmissa.

Eli jos nuo naiset mitattaisiin vaikka tällä, saati InBody-mittauksella saataisiin aivan eri lukemat.

Joku nainen, joka oikeasti noissa jutun naisten mitoissa pituuden ja painon suhteen, mutta tiukassa kunnossa treenin kautta, voisi testata.

Vierailija
712/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa, että tällaisia artikkeleita koetaan tarpeelliseksi tehdä. Miksi ylipainoa pyritään normalisoimaan näin kiivaasti? Miettikää sitä mielipahaa jos tehtäisiin samanlainen juttu otsikolla "164 senttiä ja 52 kiloa".

Koska sitä ei hyväksytä! Näiden juttujen tekeminen voidaan lopettaa sitten, kun ilkeily ja kritisoiminen loppuu hieman isompia naisia kohtaan. Ja tämä kommentti tulee hoikalta naiselta.

Samasta syystä kuin normalisoidaan seksin myynti. Jatkuvasti juttuja näistä "voimaantuneista" naisista. Helppoa rahaa ja mukavaa duunia! Yhtä haitallista on normalisoida läskejä. Siellä kuormittavat teho-osaston tälläkin hetkellä.

Vierailija
713/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-koon käyttäminen ei tosiaan kerro yhtään mitään. Noihin naisiin verrattuna näytän siltä että minun pitäisi käyttää xs:ää, mutta itsekin joissain vaatteissa käytän m:ää.

On huolestuttavaa, ei "normaalia", että nykyään naisten keskiarvomitat ovat 71–73kg 164–165cm. Pahempaan taitaa olla menossa jatkuvasti.

Vierailija
714/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se näillä jutuillakaan hyväksytyksi tule. Jos tuolla ulkona liikkuu, tajuaa kyllä että tuhtius on pitkään ollut uusi normaali ja siitäkään huolimatta lihaville ei olla erityisen ystävällisiä. Ratkaisu ei silti ole yrittää normalisoida lihavuutta. Sitä on syystäkin pidetty epätoivottavana ominaisuutena, koska se on epäterveellistä. 

Jos jotain haluttaisiin tehdä, ehkä voitaisiin näyttää enemmän sopusuhtaisia vartaloita niiden superhoikkien tilalla, ei niin että näytetään toisaalla superhoikkia ja toisaalla "kehopositiivisia" eli isoja ja lihavia. Tosin tätä ei laajassa mittakaavassa tapahdu, koska hoikkuutta vain ihannoidaan ja tavoitellaan. Tavisvartalo ei samalla lailla myy.

Vierailija
715/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista näyttää tolta. Ihan ok, lievä ylipaino, mutta se ei vielä ole terveysriski.

Vierailija
716/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä naisia, jotka treenattuaan painavat saman kuin ennenkin. Ulkonäössä kumminkin suuri ero. Ks. erityisesti nro 1 ja 8.

https://www.insider.com/photos-women-look-different-same-weight-2018-3

Moni noista oli pantavamman näköinen ennen treenausta, mutta moni myös treenauksen jälkeen. Toivoisin saavani päättää naisystävieni puolesta milloin heidän tulee treenata ja milloin ovat paremman näköisiä treenaamattomina.

Vierailija
717/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä: Pituuden, painon ja sukupuolen lisäksi pitää mitata kaulan, mahan ja naisilta lantion ympärys ja laskuri antaa rasvaprosentin. Itsellä osuu aika samaan kuin InBody-mittaus. 

Puhtaasti tilastollisesti toimiva laskuri (ikä, pituus, paino, sukupuoli) antaa rasvaprosentiksi 24, kehonmitat huomioiva 17 ja rasvaa 5 kiloa vähemmän sillä, vastaten InBody-mittausta. Painoindeksi sama 22.7 molemmissa.

Eli jos nuo naiset mitattaisiin vaikka tällä, saati InBody-mittauksella saataisiin aivan eri lukemat.

Joku nainen, joka oikeasti noissa jutun naisten mitoissa pituuden ja painon suhteen, mutta tiukassa kunnossa treenin kautta, voisi testata.

https://www.laskurini.fi/terveys/rasvaprosenttilaskuri

Tässä laskuri

Vierailija
718/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari nuorinta selkeästi ylipainoisia :(

Jos aloittaisivat vaikka siitä, että pukisivat sopivan kokoiset vaatteet päälle.

Vierailija
719/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten naisten yleisin vaatekoko oli 36 vuonna 1975 ja nyt vuonna 2022 se on 44. Ihan järkyttävää.

-60-luvusta alkaen onkin "heroin chic" ollut muodissa vaihtelevasti. 50-luvulla sai vielä olla oman näköisensä ja muotoja.

Koko 36 ja 38:nkin ovat normaalipainoisen kokoja. Eivät mitään "heroin chic" kokoja. 44 on selvästi ylipainoisten koko. Järkyttävää todellakin.

Vierailija
720/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä viipyvät vastaavat kuvat miesihmisistä, pituudeltaan ja painoltaan keskiarvoiset suomalaiset miehet?

Ovatko hekin paitsi lihavia, myös rupsahtaneita, ikäistään vanhemman näköisiä, kasvoistaan rumia ja tyylittömästi pukeutuneita, läskejä ja pahasti terveyden vaarassa olevia posareita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän