Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä
ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo naiset muiden silmään ikäistään vanhemman näköisiä? Nelikymppiset näyttää mun silmään ihan peruskokoisilta tädeiltä. Itse oon 40 v ja luulen näyttäväni selvästi nuoremmalta kuin nuo, mutta en tietysti osaa katsoa itseäni toisten silmin. Kuuluuko teidän mielestä 40-vuotiaan näyttää tuolta?
Ei ole vanhemman näköisiä. Olet vain tottunut liikaa instagramin ja lehtien photoshopattuihin kuviin, niin normaalit naiset näyttävät siksi sinusta vanhemman näköisiltä.
Myös kaikenmaailman Hollywood julkkikset ja tosi-tv tähtöset kun tunkevat kasvoihinsa fillereitä, botoxia, huuliin täytteitä, hampaisiin laitetaan kuoret ja jo yhä nuorempana tehdään radikaalejakin kasvonmuokkauksia, niin tosielämässä kun näkee muokkaamattoman naisen (Miksi ei miehenkin), sitä saattaa vähän hämmästyä kun ei olekaan rypytön, leukalinja vähän jo löysä ja hampaatkin saattavat jonkin verran kellertää.Pois somesta ja ulos katsomaan tavallisia tallaajia, niin alkaa realiteetit sinullekin valkenemaan.
Epäilen myös näytätkö ikäistäsi nuoremmalta, koska peilikuva ei todellakaan ole luotettava lähde - eikä hyvät ystävät ja sukulaiset. Kukaan ei kehtaa kertoa totuutta. 🤷🏻♀️
Sitä paitsi, onko sillä väliä näyttääkö ikäiseltään muiden silmissä? Pääasia, että näyttää omaan silmään siltä miltä haluaa ja tuntee olonsa hyväksi.
Omasta mielestäni silmäklumien naururypyt on tuoneet omiin kasvoihini luonnetta. Ja muidenkin kasvoissa ne näyttää kauniilta. Ja miesten kasvojakin komistaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisella on evoluutio suosinut pehmeitä muotoja siksi että vararavinto ja hedelmällisyys. Jos se ei kelpaa miehille lisääntykööt keskenään. Biologia suosii pientä rasvakerrosta naisessa mikä tekee naiselliset muodot, rinnat, lantion ja reidet. Myös mahassa on rasvaa koska vauva tarvii suojaa.
Tämä. Ihmettelen miten heteromiehet ihannois lihaksikasta ja vähärasvaista naista kuten toinen mies. Liian alhainen rasvaprosentti tekee hedelmättömäksi. Pitäisi riittää miehillekkin että nainen on normaalipainoinen tai hiukan yli/ali. Ei ole olemassa yhtä ainoaa vartalomallia. Katsokaa ympärillenne.
Normaalipaino riittää satavarmasti. Kyse onkin nyt siitä, että normaalipainoiset ihmiset ovat jo vähemmistöä myös Suomessa.
Varsinkin miehistä iso osa on ylipainoisia.
Miehet lasketaan ylipainoisiksi koska BMI "suosii" lyhyempiä.
Jaajo on samoissa painoindekseissä kuin aloituksen daamit, kummalla luulette olevan isompi rasvaprosentti?
Jotenkin jännä tää aihe näin miehenä koska itse olen noin 180cm ja paino pyörii 90kg-95kg nurkilla ja minä en näytä edes lihavalle. Olen harteikas ja aika voimakas mutta kyllä mulla rasvaa myös on kehossa.
Ei minua kukaan pidä lihavana ja naisetkaan ei ole koskaan sanoneet minua lihavaksi ulkonäköni perusteella.
Mutta nainen samoilla mitoilla olisi melkoinen köntti koska nuo tuon jutun naisetkin näyttävät jo lihavilta.
Katsoin kuvat. Kauniita, terveen oloisia naisia. Jos saa elää suhteellisen hyvää elämää, on tuollainen keho normaali. Etenkin 30-40 -vuotiaan naisen elimistö pyrkii säilyttämään ravinnon, hormonit toimivat.
Itsekin olin noissa vuosissa, suurperheen äitinä noissa kilolukemissa. Nyt taas yli viisikymppisenä takaisin nuoruuspainossa.
Kaiken kaikkiaan, on paras paino se, jossa on hyvä olla ja jaksaa tehdä.
Kehorauhaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska laittaa noille sykemittarit käteen ja tarkastella leposykkeitä. Itellä leposyke on 62. Hieman ylipainoisella sisaruksellani se on 102. Itse olen normaalipainoinen, mutta liikun paljon.
Ylipainoinenkin nainen voi olla hyvin kaunis, mutta terveellistä se ei ole. Toki erittäin aktiivinen ja paljon liikkuva lievästi ylipainoinen nainen saattaa olla terveempi kuin sellainen laihaläski, joka ei liiku ikinä ja elelee vaahtokarkeilla ja siiderillä.
Kehota sisartasi hakeutumaan lääkäriin, noin korkea leposyke ei ole normaali edes ylipainoiselle.
Pituus?
175cm 70 kg on varsin hyvä.
155cm 70kg on jo aika pyöreä.
Näillä naisilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä kehopositiivisuudella tunnutaan nykyisin tarkoittavan. Ovat normaalipainon ylärajalla tai hieman ylipainoisia tavallisen näköisiä naisia. Sen sijaan olisin huolissani niistä nuorista naisista, jotka puhuvat kehopositiivisuuden puolesta ja joilla oikeasti on ylipainoa _kymmeniä_ kiloja. Tai niistä peruskouluikäisistä, joilla on sama tilanne painon suhteen.
Olen suunnilleen samoissa mitoissa jutun naisten kanssa (viitisen senttiä pidempi) ja kauhulla olen seurannut naapuruston yläasteikäisiä, joiden ohi painelen kävellen mennen tullen (ei tarvitse edes kiirehtiä) tai harrastuspiireistä tuttua alle kolmikymppistå, joka puuskuttaa ja jolla on vaikeuksia sitoa kengännauhoja. Olen liikunnallinen, enkä itseään ole todellakaan missin mitoissa, mutta katukuvassa todellakin huomaan eron omaan nuoruuteni reilu 20 v sitten. Siihen aikaan ihmiset olivat laihempia ja selvästi ylipainoisia näkyi paljon vähemmän.
Osa naisista näytti lihavammalta kun mitä on, koska päällä oli liian pienet vaatteet. Esim ne kauheat leveälahkeiset farkut joiden takia naisella näkyi kamelinvarvas
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallisesti esitän, että olisi mielenkiintoista tietää näiden leidien ruokavalioista ja liikuntaharrastuksista. Eivät ole minulle normaaleja eivätkä todellakaan, millään mittapuulla hoikkia.
No, en noiden leidien kohdalta voi sanoa, mutta itse syön monipuolisesti kaikenlaista. Arkena syön helppoa arkiruokaa kahdesti päivässä, esimerkiksi kana-riisipaistosta, jossa on kanaa, riisiä (täysjyvää, tai tavallista, joskus ruokakauraa) ja erilaisia kasviksia tai ruokaisa salaatti vaikka kananmunilla ja pastalla. Aamulla syön kaurapuuroa tai rahkajugurttia marjoilla, iltapalaksi tarvittaessa samaa tai leipää päällisillä. Viikonloppuisin syön paremmin, esimerkiksi pihvi tai hodarit tai saatan hakea noutoruokaa. Kaloreita tulee keskimäärin ehkä 2800 kcal/pvä, joinakin päivinä enemmän ja toisina taas vähemmän. Liikuntaa harrastan 3-5 kertaa viikossa ja alle tunnin välimatkat pääosin pyörällä tai kävellen. Mulla on lievää ylipainoa, joka ei mua haittaa. Syön sen verran, että nälkä lähtee, tarkkailen sen verran ruokavaliota, että kasviksia ja kuituja tulee tarpeeksi ja että paino ei nouse. Alkoholia käytän kolme, neljä kertaa vuodessa.
Voisinko laihduttaa? Voisin. Viitsinkö? En.
Fooolaaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivopestyttt kirjoitti:
Moni ihailemanne julkkis nainen on samaa kokoa. Joku Kim Kardashian peffoineen painaa 80kg.
70kg on normaali paino kilpahiihtäjä naisilla.
Terveisin nainen 171/58kg jota sanotaan sairaan laihaksi.Kim painaa about 60kg
Mutta on vain 159cm "pitkä" eli samaa kokoa kuin kuvien naiset.
Näyttää feikkikuvissaan normaali mittaiselta.
Lollotiloo nyt oikeasti, Kim Kardashian _ei todellakaan_ ole samaa kokoa kuin keskiverto suomalaisnainen :D :D
Apua mitä itsepetosta ja selittelyä joillain, jos oikeasti uskovat olevansa samaa kokoa Kim Kardashianin kanssa kun ovat noin 164cm/72kg.
LOL.
Tässä vielä (paparazzi)kuvaa Kimistä, hän on hoikka ja siro nainen eikä tod mikään 70-80 kiloinen:
https://images.app.goo.gl/peJDQL7QjCM3oRpQ8
https://images.app.goo.gl/Gi7hrUMVN9No911c9
Ja siis on ihan ok olla se 164cm/73kg kuten keskiverto suomalaisnainen, mutta se on vain valhe ja itsepetosta kuvitella Kim Kardashianin olevan samaa kokoa.
Tämähän riippuu täysin pituudesta. Keskimittaiselle 167 cm pitkälle 70 kg on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi kertoo kyllä jotain, kuten helvetti sen mitä se mittaa, eli pituuden ja painon suhdetta. Kyllä sitä voi ohjenuorana käyttää, vaikkei mikään jumalan kivilaatta olekaan
Voit sinä käyttää ohjenuorana vaikka horoskooppimerkkiäsi. Se kertoo ihan yhtä paljon yksilötasolla kuin BMI.
No joo, jos BMI ei ole kovin paljon ylipainon puolella. Kyllä BMI>30 kertoo yksilötasollakin jo jotain.
Siinä kohtaa ei tarvita enää BMI:tä kertomaan mitään, ihan pelkkä peili riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta linkistä näkee kaiken, mikä suomalaisissa naisissa on vialla.
1. Vaatimaton pärstä
2. Ruma pukeutuminen
3. Ylipaino
Ei siis mikään ihme, että tänne virtaa jatkuvalla syötöllä hoikkia ja seksikkäitä ulkomaalaisia naisia suomalaisille miehille vaimoiksi. Kotimaiset tanttarat kuolevat pikkuhiljaa sukupuuttoon.
Että sellaiset naisvihafantasiat tällä kertaa. Ei ole kuule suomalaisissa miehissä yhtään sen enempää kehuttavaa, vai luuletko että ne keksimäsi ulkomaalaiset pimut ottavat tuosta noin vaan kaljuuntuvat ja kaljamahaiset ulimiehet miehekseen? :D
On surullista, että liikut piireissä, joissa miehetkin ovat kaljuuntuvia ja isomahaisia. Aivan tavallisilla ja normaalipainoisilla miehillä näyttää olevan aika usein ulkomaalainen hoikka ja kaunis vaimo. Ja olen nähnyt myös, että vatsakkaillakin miehillä heitä on. Monet miehet ovat ikävä kyllä menneet ottamaan suomalaisen pötikän akakseen, joka on lihonut kymmeniä kiloja ja jos edes vihjaat, että akan pitäisi laihduttaa, niin se saattaa tappaa ukon.
Se on hyvä että katselee vähän ympärilleen miten muut elää. Muutenhan sitä ihan mökkihöperöityisi itsekseen.
Ihan hyvä huomio sulla, vatsakkaan ukonpötikän ei kannata vihjailla akanpötikän ylipainosta jos pelkää että katse voi tappaa.
(Otetaanhan nyt huumorilla jatkossakin kun kerran aloitettiin?)Aika usein se on kyllä niin, että paksulla pötikkäakalla on hoikka mies ja useinhan täälläkin pötikät kehuvat omia pitkiä, hoikkia ja komeita miehiään. Siksi varmaan niin monet miehet ovatkin hommanneet hoikan naisen ulkomailta, koska monessa maassa naiset arvostavat itseään ja pitävät itsestään huolta ollakseen miehen silmissä viehättäviä ja haluttavia. Ja kotikasvatuksestahan se naisellisuus jo lähtee. Meillä kumpikin tytär pukeutuu mekkoihin ja hameisiin ja tietävät jo varsin hyvin ettei koko ajan mässytetä jotain roskaruokaa.
Mikäpä siinä, jokaisella on omat arvonsa ja ihanteensa ja hyvä että ne kohtaa vastapuolen kanssa. Oletan, että sinussa on joku sellainen asia, joka viehättää tuontimorsianta tai on hänelle tarpeen. Ehkäpä sinä olet hänelle yhtä eksoottinen kuin hän sinulle. Hyvä että jokaiselle on joku ettei tarvitse yksin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisella on evoluutio suosinut pehmeitä muotoja siksi että vararavinto ja hedelmällisyys. Jos se ei kelpaa miehille lisääntykööt keskenään. Biologia suosii pientä rasvakerrosta naisessa mikä tekee naiselliset muodot, rinnat, lantion ja reidet. Myös mahassa on rasvaa koska vauva tarvii suojaa.
Tämä. Ihmettelen miten heteromiehet ihannois lihaksikasta ja vähärasvaista naista kuten toinen mies. Liian alhainen rasvaprosentti tekee hedelmättömäksi. Pitäisi riittää miehillekkin että nainen on normaalipainoinen tai hiukan yli/ali. Ei ole olemassa yhtä ainoaa vartalomallia. Katsokaa ympärillenne.
Normaalipaino riittää satavarmasti. Kyse onkin nyt siitä, että normaalipainoiset ihmiset ovat jo vähemmistöä myös Suomessa.
Varsinkin miehistä iso osa on ylipainoisia.
Miehet lasketaan ylipainoisiksi koska BMI "suosii" lyhyempiä.
Jaajo on samoissa painoindekseissä kuin aloituksen daamit, kummalla luulette olevan isompi rasvaprosentti?
Naisilla varmasti, koska naisella jo lähtökohtaisesti on aina n 10 prosenttiyksikköä korkeampi rasva%. Miehellä on kehossaan enemmän vettä.
Jos taas mietitään omassa verrokkiryhmässään, niin Jaajo on aivan samassa fitissä kuin nämä naiset.
Rasvaprosentti ei millään lailla "suosi" lyhyempää. Tietyt kehonosat, kuten sisäelimet ja kallo, painavat ykkösprosenttien marginaalilla saman verran, olitpa pitkä tahi lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kuvat. Kauniita, terveen oloisia naisia. Jos saa elää suhteellisen hyvää elämää, on tuollainen keho normaali. Etenkin 30-40 -vuotiaan naisen elimistö pyrkii säilyttämään ravinnon, hormonit toimivat.
Itsekin olin noissa vuosissa, suurperheen äitinä noissa kilolukemissa. Nyt taas yli viisikymppisenä takaisin nuoruuspainossa.
Kaiken kaikkiaan, on paras paino se, jossa on hyvä olla ja jaksaa tehdä.
Kehorauhaa kaikille.
Ylipaino on yhtä normaalia kuin tupakointi, ja yhtä terveellistä. Lihavuutta on vaarallista tehdä normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska laittaa noille sykemittarit käteen ja tarkastella leposykkeitä. Itellä leposyke on 62. Hieman ylipainoisella sisaruksellani se on 102. Itse olen normaalipainoinen, mutta liikun paljon.
Ylipainoinenkin nainen voi olla hyvin kaunis, mutta terveellistä se ei ole. Toki erittäin aktiivinen ja paljon liikkuva lievästi ylipainoinen nainen saattaa olla terveempi kuin sellainen laihaläski, joka ei liiku ikinä ja elelee vaahtokarkeilla ja siiderillä.
Kehota sisartasi hakeutumaan lääkäriin, noin korkea leposyke ei ole normaali edes ylipainoiselle.
Kyllä minulla anoreksiassa ja anemiassa sykkeet 100-120.
Anemia nostaa tehokkaasti sykkeen samoin syömättömyys.
Nämä teidän jutut ovat melko järkyttäviä tälleiselle osastohoidossa, kuolemanporteille käyneelle anorektikolle. Ihminen mitataan vain painossa vain laiha on kaunista.
Vanheneva liian laiha nainen tai mies ei ole kaunis näkö. Jatkuva laihdutus saa hormonit ja pään sekaisin. Tämä monen 50+ naisen ihailema laihuus on ajanut heidän tyttönsä mt-ongelmiin.
Koulukaverin isä haukkui normaali painoistaan tytärtään läskiksi, tyttö viilteli itseään.
Ukko itse kuin kuivan kesän orava, näyttää 15v ikäistään vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta linkistä näkee kaiken, mikä suomalaisissa naisissa on vialla.
1. Vaatimaton pärstä
2. Ruma pukeutuminen
3. Ylipaino
Ei siis mikään ihme, että tänne virtaa jatkuvalla syötöllä hoikkia ja seksikkäitä ulkomaalaisia naisia suomalaisille miehille vaimoiksi. Kotimaiset tanttarat kuolevat pikkuhiljaa sukupuuttoon.
Että sellaiset naisvihafantasiat tällä kertaa. Ei ole kuule suomalaisissa miehissä yhtään sen enempää kehuttavaa, vai luuletko että ne keksimäsi ulkomaalaiset pimut ottavat tuosta noin vaan kaljuuntuvat ja kaljamahaiset ulimiehet miehekseen? :D
On surullista, että liikut piireissä, joissa miehetkin ovat kaljuuntuvia ja isomahaisia. Aivan tavallisilla ja normaalipainoisilla miehillä näyttää olevan aika usein ulkomaalainen hoikka ja kaunis vaimo. Ja olen nähnyt myös, että vatsakkaillakin miehillä heitä on. Monet miehet ovat ikävä kyllä menneet ottamaan suomalaisen pötikän akakseen, joka on lihonut kymmeniä kiloja ja jos edes vihjaat, että akan pitäisi laihduttaa, niin se saattaa tappaa ukon.
Se on hyvä että katselee vähän ympärilleen miten muut elää. Muutenhan sitä ihan mökkihöperöityisi itsekseen.
Ihan hyvä huomio sulla, vatsakkaan ukonpötikän ei kannata vihjailla akanpötikän ylipainosta jos pelkää että katse voi tappaa.
(Otetaanhan nyt huumorilla jatkossakin kun kerran aloitettiin?)Aika usein se on kyllä niin, että paksulla pötikkäakalla on hoikka mies ja useinhan täälläkin pötikät kehuvat omia pitkiä, hoikkia ja komeita miehiään. Siksi varmaan niin monet miehet ovatkin hommanneet hoikan naisen ulkomailta, koska monessa maassa naiset arvostavat itseään ja pitävät itsestään huolta ollakseen miehen silmissä viehättäviä ja haluttavia. Ja kotikasvatuksestahan se naisellisuus jo lähtee. Meillä kumpikin tytär pukeutuu mekkoihin ja hameisiin ja tietävät jo varsin hyvin ettei koko ajan mässytetä jotain roskaruokaa.
Ei jumalauta 😂
Kyllä, tämä on hyvä provo. Vain fiksu osaa tehdä näin hyvän ja tunteisiin menevän. En ole ihan varma siitä, onko tämä naisen vai miehen näppikseltä mutta on hauska, pötikkäakka ja ulkomaat. Yläpeukku kirjoittajalle!
Parantunutehkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla anoreksiassa ja anemiassa sykkeet 100-120.
Ja sekö on mielestäsi normaalia, että ihminen on anorektinen aneemikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi ovat ylipainoisia. Pääsääntöisesti näyttävät myös ikäistään vanhemmilta. Kehopositiivisuus hulluinta mitä lännessä ollut. Ylipaino on epäterveellistä, ei siitä mihinkään pääse.
Ensimmäinen näistä näytti omiin silmiin eniten normaalivartaloiselta, mutta ehkä vaatteet vaikuttaa.
Edes lääketiede ei tee tuollaista yleistystä.
En tiedä mistä väärät tietosi ovat peräisin?
"Terveellistä lihavuutta ei ole olemassakaan, ylipaino vaikuttaa aina heikentävästi terveyteen"
Kiitos kun linkkasit artikkelin, joka on maksumuurin takana, ettei sitä pääse edes lukemaan. Me kaikki emme tilaa Hesaria.
Siitähän näkyy jo ennen maksumuuria täysin selvästi mistä on kyse.
No ei näy. Minä en tee johtopäätöksiä pelkän otsikon perusteella, vaan haluan nähdä mitä siinä itse artikkelissa kirjoitetaan. Luulin, että näin toimii kaikki?
TUOREEN brittitutkimuksen mukaan terve lihavuus on pelkkä myytti. Tutkijat esittelivät alustavia tuloksiaan liikalihavuuskonferenssissa Portugalissa 17. toukokuuta.
Tutkimuksessa tarkasteltiin 3,5 miljoonan ihmisen potilastietoja Britanniassa vuosina 1995–2015. Vaikka ylipainoinen ihminen olisi tutkimushetkellä ollut metabolisesti terve eli hänellä ei olisi havaittu merkkejä lihavuuden aiheuttamista sairauksista, kuten sydäntaudista, diabeteksesta tai korkeasta kolesterolista, hänellä silti on kohonnut riski sairastua niihin myöhemmin, toteaa tutkimus. Siitä kertoo muun muassa Britannian yleisradioyhtiö BBC.
Ja siltikin haluan nähdä koko artikkelin, enkä vain kopioimaasi yhtä kappaletta.
Loppuosan artikkelista saat maksamalla hesarin tilauksen, mutta tuossa ylhäällä se syy kuitenkin täysin selvästi sanotaan, että miksi "terveellistä" lihavuutta ei ole olemassakaan.
Parempi vain säästää rahat sillä kyllä tämän asian pitäisi muutenkin olla ihan yleistietoa ilman mitään artikkeleita. Kehopositiivisyys on ilmeisesti käsitetty täysin väärin, jos lihavuutta ei enää koeta terveydelliseksi ongelmaksi.
Niin, lievästi ylipainoinen on tilastollisesti todennäköisesti myöhemmin yhä enemmän ylipainoinen, jolloin hänellä voidaan siis tilastollisesti osoittaa olevan kohonnut riski sairastua myöhemmin elämässään ns elintasosairauksiin. Hienosti napattu omaa agendaa tukeva otos artikkelista, olet naurettava.