Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä
ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
Siis on se aika tukeva. 180 cm naisen pitäisi painaa 60 kg. Jos joku lyhyempi on 70 kg, hän on kyllä todella tukeva.
Oon 178cm ja painan melkein 68kg.
Voisin puolestani tiputtaa 10kg, mutta en jaksais. Nyt jo ihmiset ymparilla Paivittele, etta olen ihan luuranko. Tosi raskasta.
Ei ole yhtaan makkaraa, eika ylimaaraista mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Terhille pitäisi tehdä muodonmuutos. Toisenlaiset silmälasit ja nuorekkaampi kampaus. Mä olen Terhiä kolme vuotta nuorempi, mutta Terhi näyttää mua joku 10 vuotta vanhemmalta. Kun mietin muita tuntemiani n.40v naisia, niin näyttävät joko ikäiseltään tai nuoremmalta. Mun äiti on 62v eikä kyllä paljoa Terhiä vanhemmalta näytä.
Hän ajatusvirhe, olen siis Terhiä kolme vuotta vanhempi! Olen siis 43v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun jälkeen ei kyllä oma saavutus tunnu yhtään miltään. Ajattelin juuri miten voisi uutta kampausta ja vaatetusta laittaa sen kunniaksi, että olen vihdoin lievän ylipainon puolella (lähtöpainoa en edes kehtaa tähän laittaa) ensimmäistä kertaa aikuisiällä (ilman laihdutusleikkauksia yms.) Nyt tekee mieli vain korkata sipsipussi ja luovuttaa. Naisena olet aina vääränlainen. Mutta yritän tsempata ja jatkaa kaikesta huolimatta.
Tässä varmaan tulikin se naisten perusongelma. Lyödään läskiksi heti jos joku, vaikka sitten anonyymillä keskustelupalstalla, heittää jotain vähänkään poikkipuolista.
Mulle tää(kin>) keskustelu, kuten monet ylipainoa käsittelevät keskustelut ovat nimenomaan voimauttavia ja auttavat hyväksymään oman vartalon, joka samoissa mitoissa kuin artikkelin naiset, hieman pidempi vaan olen. Näistä näkyy armottoman selvästi, ettei ylipainoisia haukkuvilla tai moralisoivilla ole mitään järkevää perustetta. Ainoastaan asenne, joka on negativiinen ylipainoisia kohtaan ja miehillä tietysti ajatus, että jokaisen naisen pitäisi olla mahdollisimman paljon miehiä seksuaalisesti miellyttävä. Vapauttavaa
On yksi asia haukkua ihmisen ulkonäköä, joka yleisesti ei ole hyväksyttävää.
Kokonaan toinen asia on kommentoida lihavuuden aiheuttamaa kansanterveydellistä riskiä, joka on yksi suurimmista sairauksia aiheuttava tekijä. On sairasta, että sairaudesta tehdään osa ihmisen persoonaa. Ihan kuin joku kokisi alkoholismin tai tupakoinnin osaksi omaa persoonaa.
Juuri näin. Tuntuu kuin olisimme suurin osa jotain ikuisia teinejä, joille tärkeintä on ulkonäkö, eikä terveys, sillä sillähän on merkitystä sitten vasta joskus tosi vanhana ja eiks ne viiskymppiset muutenkin ole jo puolikuolleita. Totta kai on ihan hyväksyttävää panostaa kauneuteen ihan missä iässä vaan, mutta kyllä sitä järkeä siellä puleeratun pään sisällä pitää olla sen verran, että tajuaa kyse olevan hengissä pysymisestä, ei siitä katsooko miehet p*rseen perään vai ei. Kyse on inhimillisen kärsimyksen lisäksi ihan kansantaloudesta ja voisi sanoa ennen kaikkea siitä mitä läheiset joutuvat kärsimään. Yleensä joku lihava äiti on huolestunut lähinnä ulkonäöstään, ei siitä, kuinka nuorena lapsi jää äidittömäksi. En käsitä tätä ollenkaan.
Toki sitten voi ajatella, että jos painoindeksi osoittaa vaikka lievää ylipainoa, se ei ehkä itsessään ole huima terveysriski, mutta jääkö se painonnousu siihen? Itselläni paino hivuttautui ja hivuttautui pikku hiljaa ylemmäs ja sitten yhden lyhyen ikävän ajanjakson seurauksena paino pomppasi niin, että saman tien oltiinkin lihavia. Sitä sitten nyt painoa pudotellaan. Vähän olisi ollut helpompi pudottaa kolme kiloa kuin yli kaksikymmentä.
Koska olen itsekin lihava, en pidä lihavia ihmisiä minään ylipäänsä kelvottomina kansalaisina, mutta myönnän auliisti olevani lihava ja vain minä itse voin siihen vaikuttaa. Ja se motivaationi on juuri terveys. Minusta on tosi moraalitonta julkaista näitä juttuja, joissa ylipainoiset ihmiset kuvataan nätisti ja sitten hehkutetaan, että eihän mitään hätää olekaan. Sille terveydelle on yks hailee onko valittu kivat vaatteet ja hyvä meikki, vaikka ne muuten voivatkin olla ilo elämässä.
Onneksi olen jo aikoja sitten ohittanut ajan, jolloin ulkonäöllä oli vielä jotain merkitystä johonkin.
Vierailija kirjoitti:
No nyt ymmärrän, miksi täällä aina haukutaan sairaan näköisiksi hoikkia bloggaajia ja julkkiksia. Varmaan samat tyypit, joiden mielestä noiden kuvien naiset näyttää normaalipainoisilta! Kyllä on ihmiset sokeutuneet ”normaalille” tässä vuosien aikana. Kun minä olin lapsi ja nuori (80-90-luvulla), tuon painoisia ei ollut paljoa ja heitä pidettiin lihavina…
Voi kuule, oli ja paljon. Eikä se normaalipainon määritelmä ole muuttunut miksikään, vain se ihanne on. Minäkin olen ollut lapsi ja nuori 80-90-luvulla ja monen vanhemmat olivat just tollasia, isovanhemmista puhumattakaan.
Tunnistan, että yleinen käsitys terveellisestä painosta on muuttunut 10 vuoden aikana hieman tukevampaan suuntaan. Se on tosi harmi, sillä itsellänikin painoa kertyi vähän varkain koronan aikana, kun ajattelin aina olevani normaalipainoinen ja lihaksikkaana painoindeksi 23. Nyt on yhtäkkiä 10 kg painoa liikaa! Ja tosiaan, sellaisia esidiabeteksen oireita.
Ravasin ensin lääkärillä, tutkimuksissa ei löytynyt mitään. Kukaan lääkäreistä ei vihjannut elintapojen olevan syynä, vaan ”mystiset vatsaoireet” samoja kuin sadoilla tuhansilla muillakin.
Kun housut piukottivat vyötäröltä, oli pakko katsoa peiliin ja myöntää, että olen lihonnut ja voin paljon paremmin, kun poistan turhan napostelun ja etenkin sokerit, saan ateriarytmin kuntoon, pääsen säännöllisesti harrastamaan myös raskasta liikuntaa, eikä pelkästään kävelylenkkejä ja kotijoogaa, joista on toki hyötyä, mutta ei riitä fysiikan ylläpitämiseen. Pyydän, avatkaa salit ja liikunnat. Ei tavis osaa yksin tsempata itseään ylittämään itseään liikuntasuorituksessa, kun kukaan ei katso.
No on nuo aika jäätäviä läskejä.
Mä oon 160cm ja 73kg, 37 v, tiedän etten oo laiheliini, mutta hyväksyn itseni. Pyrin liikkumaan ja syömään terveellisesti.
Lihoin kun odotin neljättä lasta, siitä oon laihtunut jo paljon, ja synnytyksestä kuus vuotta.
Mutta koko ikäni ennen tuota viimeistä raskautta olen ollut laiha eikä ole ikinä tarvinnut laihuttaa.
Ehkä siksi nytkään en vain jotenkin osaa aloittaa mitään laihdutuskuuria.
Paino putoaa, jos kokonaan jättäisin herkut, mutta en ole nyt kokenut että haluaisin niitä jättää.
Mieheni rakastaa mua silti tälläisenä.
Kuntoilen, koska se tuo hyvää oloa, en siksi että kilot lähtisi.
Miksi mun painoni häiritsisi ketään ulkopuolistakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kamalaa vauhtia ollaan menossa tynnyri-persjalkaihanteelle...
Vartaloihanteethan ovatkin vaihdelleet eri aikakausina, ja välillä ihanne on ollut pyöreämpi.
Nytkö sitten "ihanne" on epäterveellinen punkero? Anna mun nauraa. Lääkärinä huolestuttaa pyöreiden ihmisten terveys. Ei ulkokuori eikä paino kaikkea kerro, mutta luulisi oman terveyden olevan tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun jälkeen ei kyllä oma saavutus tunnu yhtään miltään. Ajattelin juuri miten voisi uutta kampausta ja vaatetusta laittaa sen kunniaksi, että olen vihdoin lievän ylipainon puolella (lähtöpainoa en edes kehtaa tähän laittaa) ensimmäistä kertaa aikuisiällä (ilman laihdutusleikkauksia yms.) Nyt tekee mieli vain korkata sipsipussi ja luovuttaa. Naisena olet aina vääränlainen. Mutta yritän tsempata ja jatkaa kaikesta huolimatta.
Tässä varmaan tulikin se naisten perusongelma. Lyödään läskiksi heti jos joku, vaikka sitten anonyymillä keskustelupalstalla, heittää jotain vähänkään poikkipuolista.
Mulle tää(kin>) keskustelu, kuten monet ylipainoa käsittelevät keskustelut ovat nimenomaan voimauttavia ja auttavat hyväksymään oman vartalon, joka samoissa mitoissa kuin artikkelin naiset, hieman pidempi vaan olen. Näistä näkyy armottoman selvästi, ettei ylipainoisia haukkuvilla tai moralisoivilla ole mitään järkevää perustetta. Ainoastaan asenne, joka on negativiinen ylipainoisia kohtaan ja miehillä tietysti ajatus, että jokaisen naisen pitäisi olla mahdollisimman paljon miehiä seksuaalisesti miellyttävä. Vapauttavaa
Totta tuokin. Haukkuvilla ja moralisoivilla ei ole mitään järkevää perustetta, ja asenne on negatiivinen. Ja ikävä.
Se ei poista sitä tosiasiaa, että ylimääräinen paino ei ole tarpeellinen tai tavoiteltava. On yksilöllistä, millä ylipainolla on iso tai pieni terveysriski.
On myös ihan henkilökohtainen asia, missä painossa tuntee olonsa hyväksi. Koskaan ei pitäisi yrittää laihduttaa toisten mieliksi vaan omasta tahdosta. (Toki joku voi haluta laihtua vaikka jaksaakseen paremmin lastensa kanssa tai yleensä siksi, että näkisi heidän aikuistuvan.)
Kovin moni ei edes onnistu laihtumaan pysyvästi itseänsä ruoskimalla vaan paremmin sillä, että hyväksyy itsensä, tykkää itsestään eikä tunne kehohäpeää. Eli mun mielestä sinulla on tasan oikea asenne, halusit sitten laihtua tai et.
En muuten itsekään ole koskaan ymmärtänyt, miksi JOIDENKIN miesten mielestä KAIKKIEN naisten pitäisi olla seksuaalisesti heidän silmäänsä miellyttäviä. Keskittyisivät niihin naisiin, jotka ovat sitä. Se olisi huomattavasti järkevämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartaloihanteethan ovatkin vaihdelleet eri aikakausina, ja välillä ihanne on ollut pyöreämpi.
Nytkö sitten "ihanne" on epäterveellinen punkero? Anna mun nauraa. Lääkärinä huolestuttaa pyöreiden ihmisten terveys. Ei ulkokuori eikä paino kaikkea kerro, mutta luulisi oman terveyden olevan tärkein asia.
Olet täysin väärällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terhille pitäisi tehdä muodonmuutos. Toisenlaiset silmälasit ja nuorekkaampi kampaus. Mä olen Terhiä kolme vuotta nuorempi, mutta Terhi näyttää mua joku 10 vuotta vanhemmalta. Kun mietin muita tuntemiani n.40v naisia, niin näyttävät joko ikäiseltään tai nuoremmalta. Mun äiti on 62v eikä kyllä paljoa Terhiä vanhemmalta näytä.
Hän ajatusvirhe, olen siis Terhiä kolme vuotta vanhempi! Olen siis 43v.
Ei olisi tarvinnut suotta mainita yhtä, huomasin muitakin ajatusvirheitä.
Lievästi ylipainoisia ovat, mutta mitä väliä, jos tykkäävät itsestään. En ymmärrä tätä vähän pulskien tarvetta todistaa "normaaliuuttaan". Kaikki, kun näkevät että kyseessä ei ole mikään sairaanloisen lihava tapaus.
Nainen voi vähän ylipainoisena olla kaunis, mutta ylipainoinen hän on silti, vaikka olisikin nätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lääkärillä saa olla huumorintajua? 😱
Ei vainkaan, olet ihan oikeassa. Luulisi, että koulutuksessa painotettaisiin vähän psykologiaa ja kerrottaisiin miten voi fiksusti vaikuttaa terveysasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole lääkäri. Hän ei tiedä, että menopaussia lähentyvää naista LIEVÄ ylipaino suojaa useilta ikääntymisen aiheuttamilta vaivoilta ja sairauksilta. LIEVÄN ylipainon katsotaan olevan terveyden kannalta parempi kuin alipainon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikealla alalla olen. Jos ei kestä kuulla totuutta, niin on peiliin katsomisen paikka. En ole mikään lihavuuslääkäri sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikealla alalla olen. Jos ei kestä kuulla totuutta, niin on peiliin katsomisen paikka. En ole mikään lihavuuslääkäri sentään.
Lihavuuslääkäri :'D :'D
Tri vai Lis?
On yksi asia haukkua ihmisen ulkonäköä, joka yleisesti ei ole hyväksyttävää.
Kokonaan toinen asia on kommentoida lihavuuden aiheuttamaa kansanterveydellistä riskiä, joka on yksi suurimmista sairauksia aiheuttava tekijä. On sairasta, että sairaudesta tehdään osa ihmisen persoonaa. Ihan kuin joku kokisi alkoholismin tai tupakoinnin osaksi omaa persoonaa.