Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä
ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
Apua, mä oon 166 cm ja painan n. 54 kg. En olisi ikinä uskonut, että osa kuvatuista käyttää kokoa L, saati, että ovat yli 70 kg
Minä uskoin heti. Esim. käsivarteni ovat ohuemmat kuin kellään noista.
M 173/68
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee sen, miten oikeasti ihmisten mielessä hämärtyy oikeasti normaalipainon raja kokoajan enemmän. Ei 164/73kg ole enää normaalipainoinen. BMI 27. Normaalipainon raja on 25.
Jep. Siis normaalipainon yläraja. Siitä on vielä pitkä matka hoikkuuteen.
Pikemminkin niin päin, että ihmiset eivät hahmota enää ettei alipaino ole normaaliutta. Kauneusihanne on kauan ollut sairaaloisen laiha ja nyt hoikka on yhtäkuin alipainoinen. Vielä muutama vuosikymmen sitten normaalivartaloinen nainen oli kaikkea muuta kuin nykyään. Lieväkään ylipaino ei ole hyvästä, mutta on hyvä suunta, että naisen vartaloa normaalipainossa ja normaalinuodoin pidetään normaalina, hoikkana alarajalla, ei läskikasana. Lopen kyllästynyt tuohon laihuuden ihannointiin.
Normaalipainon painoindeksi on siis 19-24,9. Aloituksen naisilla keskimäärin 27, joten ”sairas läski”-määritelmä ei ihan osu vaikka ylipainoa bmin mukaan onkin. Jos pituutesi on sentin enemmän, painosi 5 kiloa vähemmän, olet bmin mukaan normaalipainossa. Jokainen nainen tietää miten minta kiloa kierron eri vaiheet vaikuttavat esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, mä oon 166 cm ja painan n. 54 kg. En olisi ikinä uskonut, että osa kuvatuista käyttää kokoa L, saati, että ovat yli 70 kg
M 173/68
😅 Henkarikäsi ja vielä ylpeä siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku käyttää nyt liian pieniä vaatteita. Minä käytän M kokoa ja olen 175cm ja 69kg
Veit sanat suustani.
t. 172 cm, 63 kg ja myös M-kokoinen
Olette aika paljon pidempiä kuin nuo jutun naiset. Myös pituus vaikuttaa vaatekokoon, aika paljonkin. Jos olet 10cm pidempi niin myös esimerkiksi hartioidesi väli on leveämpi kuin lyhyemmällä.
Olen 161cm ja nyt hoikahkossa kunnossa noihin jutun naisiin verrattuna. Käytännössä joudun ottamaan pienimmän koon ainakin yläosista, vaikka en olekaan mikään älyttömän laiha. Painoin joskus 10kg enemmän ja silloin olin mielestäni pullea. Silti minulla oli s-koon paitoja. Eivätkä olleet pieniä. Lyhyillä naisilla on usein myös sirot luut ja siro ruumiinrakenne, ainakin itselläni näin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä yhdenkin timmin 70 kg naisen, joka on alle 190 cm.
Tiedän yhden, mutta en voi hänen kuvaa laittaa ilman lupaa, kun on arka yksityisyydestään muutenkin. On oikein urheilullinen. Pituus ehkä 175 cm ja paino n. 74kg. Ei varmasti kukaan arvaa painoa päältäpäin. Vatsakin on ihan timmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fanni on seksikkäin, vaikka näyttää lihavimmalta. Niin paljon kasvot ja rasvan onnekas sijoittuminen tekevät.
M40
Eli nuoruus.
max 5 vuotta ja kroppa näyttää erilaiselta. Tuon kehotyypin (ei tiimalasi) omaavat muuttuvat keskivartalopainotteisiksi todella nopeasti kun ikää tulee.
Lila ja Iidakin ovat nuoria, mutta eivät säväyttäneet samalla tavalla. Toki tämä on subjektiivista, joku mies varmasti pitäisi heidän kuvistaan enemmän.
M40
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ylipainoisia.
Asia näkyisi vielä selvemmin kun naiset laitettaisiin bikineissä peilin eteen.
ps. jos naiset eivät koe olevansa ylipainoisia, miksi vaatevalinnat ovat sellaisia jotka hoikentavat tai peittävät vatsan ja vyötärön??
Koska aikuinen nainen harvemmin haluaa näyttää napaansa ja osaa pukeutua niin, että paitsi näyttää hyvältä, kokee hyvää oloa. Se, että sä et koe olevasi lihava, ei tarkoita sitä, että sun pitää esitellä kroppaasi. Ihan samalla tavalla kuin se aikuinen urheilijavartaloinen nainen ei esittele kroppaansa useinkaan, koska miksi esittelisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 173/68
En ole "henkarikäsi", olen vain normaalipainoinen. Enkä ole ylpeä siitä, koska en ole tehnyt normaalipainoisuuteni eteen mitään.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Täällä naisia, jotka treenattuaan painavat saman kuin ennenkin. Ulkonäössä kumminkin suuri ero. Ks. erityisesti nro 1 ja 8.
https://www.insider.com/photos-women-look-different-same-weight-2018-3
Kyseiset naiset olivat hoikkia, kaunisvartaloisia naisia jo alunperinkin. Tuo määrä lihasta vaatii tosiaan jo erittäin paljon töitä, raevattomammassa näkyy nopeammin. Joka tapauksessa elävät takuulla liikunnalle, mikä on toki ok.
Vierailija kirjoitti:
Aivopestyttt kirjoitti:
Moni ihailemanne julkkis nainen on samaa kokoa. Joku Kim Kardashian peffoineen painaa 80kg.
70kg on normaali paino kilpahiihtäjä naisilla.
Terveisin nainen 171/58kg jota sanotaan sairaan laihaksi.Kim painaa about 60kg
Mutta on vain 159cm "pitkä" eli samaa kokoa kuin kuvien naiset.
Näyttää feikkikuvissaan normaali mittaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee sen, miten oikeasti ihmisten mielessä hämärtyy oikeasti normaalipainon raja kokoajan enemmän. Ei 164/73kg ole enää normaalipainoinen. BMI 27. Normaalipainon raja on 25.
Jep. Siis normaalipainon yläraja. Siitä on vielä pitkä matka hoikkuuteen.
Pikemminkin niin päin, että ihmiset eivät hahmota enää ettei alipaino ole normaaliutta. Kauneusihanne on kauan ollut sairaaloisen laiha ja nyt hoikka on yhtäkuin alipainoinen. Vielä muutama vuosikymmen sitten normaalivartaloinen nainen oli kaikkea muuta kuin nykyään. Lieväkään ylipaino ei ole hyvästä, mutta on hyvä suunta, että naisen vartaloa normaalipainossa ja normaalinuodoin pidetään normaalina, hoikkana alarajalla, ei läskikasana. Lopen kyllästynyt tuohon laihuuden ihannointiin.
Normaalipainon painoindeksi on siis 19-24,9. Aloituksen naisilla keskimäärin 27, joten ”sairas läski”-määritelmä ei ihan osu vaikka ylipainoa bmin mukaan onkin. Jos pituutesi on sentin enemmän, painosi 5 kiloa vähemmän, olet bmin mukaan normaalipainossa. Jokainen nainen tietää miten minta kiloa kierron eri vaiheet vaikuttavat esim.
Ihan täyttä bullshittiä.
Piti vielä keksiä kuukautiskiertokin. Varmaan kaiki naiset ovat samassa kuukautiskierron vaiheessa sitten koko ajan?
Ysärillä ihannoitiin laihuutta ja naiset olivat liian laihoja? Myytti. Tilasot kertovat että keskimääräinen BMI oli ysärin alussa pk-seudulla 24,5, ja muualla välillä 25-26. Sijoitahan nuo siihen normaalipainon skaalaan (19-24,9).
Ysärin aikana keskimääräinen BMI lähti jyrkkään nousuun, ja nousu jatkuu yhä.
Sopiva vaatekoko riippuu aika paljon mallista ja valmistajasta. Itselläni on käytössä vaatteita koosta 32 kokoon 40.
Vierailija kirjoitti:
2) miehet on Suomessa edelleen läskimpiä kuin naiset.
3) ylipaino on kaikilla epäviehättävää ja pahasta, mutta miehillä se rasvamassa on paljon epäluonnollisempaa ja siksi myös terveydelle haitallisempaa. Vrt. naisten lihominen pehmeänä rasvana ympäriinsä ja miesten kivikova sisäelimiä kurittava ”raskausvatsa”. Suuntaa huolesi siis ennen muuta miesten lihomiseen.
"Pieni", siis normaalipainoinen mies ei saa Suomessa vaimoa, koska naisetkin ovat niin isoja. Sinkkuus taas on miehelle varmasti epäterveellisempää kuin maharasva. Eli bmi 18-24 miehet lihotuskuurille mars.
Just sopivan näköisiä ja kokoisia naisia. Eivät mene heti rikki, jos sinne päin hengittää.
168 senttisellä 70kg on normaalipaino ja 71kg on jo lievä ylipaino. Itse ole 168cm. On varmasti totta että kuvan naisilla on se muutama "ylimääräinen" kilo reisillä tai vyötäröllä. Entä sitten, ovat hyvän voivan näköisiä.
Minä voin paremmin kun on muutama liikakilo. Ei palele koko ajan eikä ole nälkä koko ajan. Jos painaisin tuon 70kg, niin palelisin ja olisin koko ajan nälkäinen. Niin se vain menee, sanovat painotaulukot mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 173/68
En ole "henkarikäsi", olen vain normaalipainoinen. Enkä ole ylpeä siitä, koska en ole tehnyt normaalipainoisuuteni eteen mitään.
-sama
No kannattaisiko tehdä jotain, jos miehenä sun käsivarret ovat sua lyhyempien ja lievästi ylipainoisten (hieman enemmän sua painavien) naisten käsivarsia ohuemmat?
N 170/63 ja käsivarret varmasti sun käsivarsia leveämmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 173/68
-sama
No kannattaisiko tehdä jotain, jos miehenä sun käsivarret ovat sua lyhyempien ja lievästi ylipainoisten (hieman enemmän sua painavien) naisten käsivarsia ohuemmat?
Miten niin kannattaisiko tehdä jotain? En ymmärtänyt kysymystä.
-sama
Joku mainitsi luonnollisuuden.
Mitähän luonnollista on liikkumattomuudessa ja teollisten herkkujen mättämisessä?
Ihmiselle luontainen elämäntapa on nykyään sellaista jota kutsutaan urheilullisuudeksi ja asketismiksi. Siihen kuuluu päivittäinen kuormittava liikunta, eikä palaakaan suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 173/68
-sama
Noiden naisten käsivarsissa on läskiä. Ei lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi luonnollisuuden.
Mitähän luonnollista on liikkumattomuudessa ja teollisten herkkujen mättämisessä?
Ihmiselle luontainen elämäntapa on nykyään sellaista jota kutsutaan urheilullisuudeksi ja asketismiksi. Siihen kuuluu päivittäinen kuormittava liikunta, eikä palaakaan suklaata.
Totta.
Näin on ollut ihmiskunnan alusta alkaen, pl. edelliset vuosikymmenet.
Eli nuoruus.
max 5 vuotta ja kroppa näyttää erilaiselta. Tuon kehotyypin (ei tiimalasi) omaavat muuttuvat keskivartalopainotteisiksi todella nopeasti kun ikää tulee.