Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä

Vierailija
16.01.2022 |

ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.

https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html

Kommentit (1022)

Vierailija
301/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo naiset muiden silmään ikäistään vanhemman näköisiä? Nelikymppiset näyttää mun silmään ihan peruskokoisilta tädeiltä. Itse oon 40 v ja luulen näyttäväni selvästi nuoremmalta kuin nuo, mutta en tietysti osaa katsoa itseäni toisten silmin. Kuuluuko teidän mielestä 40-vuotiaan näyttää tuolta?

Ei ole vanhemman näköisiä. Olet vain tottunut liikaa instagramin ja lehtien photoshopattuihin kuviin, niin normaalit naiset näyttävät siksi sinusta vanhemman näköisiltä.

Myös kaikenmaailman Hollywood julkkikset ja tosi-tv tähtöset kun tunkevat kasvoihinsa fillereitä, botoxia, huuliin täytteitä, hampaisiin laitetaan kuoret ja jo yhä nuorempana tehdään radikaalejakin kasvonmuokkauksia, niin tosielämässä kun näkee muokkaamattoman naisen (Miksi ei miehenkin), sitä saattaa vähän hämmästyä kun ei olekaan rypytön, leukalinja vähän jo löysä ja hampaatkin saattavat jonkin verran kellertää.

Pois somesta ja ulos katsomaan tavallisia tallaajia, niin alkaa realiteetit sinullekin valkenemaan.

Epäilen myös näytätkö ikäistäsi nuoremmalta, koska peilikuva ei todellakaan ole luotettava lähde - eikä hyvät ystävät ja sukulaiset. Kukaan ei kehtaa kertoa totuutta. 🤷🏻‍♀️

Ihmisillä on kyllä vääristynyt käsitys siitä, miltä ihan tavallinen, normaali (tekisi mieli sanoa kunnon ihminen, koska sitä tavalliset ihmiset ovat) nainen ja mies näyttää. Taas oli jossain iltapulussa lööppi "TÄLTÄ PAMELA ANDERSSON NÄYTTÄÄ NYKYÄÄN" ja kuvissa on ihan se sama hyvin siro ja nätti Pamela miehensä ja koiransa kanssa lenkillä. Ainoa ero oli se, että Pamskulla oli verkkarit eikä yhtään meikkiä. Ja se Pamelan "normaali meikki" somessa ja gaaloissa on hyvin voimakas. Sitten otetaan kuva meikittömästä ja jaaritellaan, että onhan hän tosiaan jo 55 tai jotain.

Mun mielestä hän näyttää nuorelta ilman vahvaa meikkiä. Ja viisikymppiseltä, mutta silti kauniilta ja sirolta.

Ihmisillä hämärtyy nämä ulkonäköasiat kyllä niin totaalisesti, että tuntuu et kaikki kärsivät jostain body dismorfiasta, sellaisesta "others' bodies" -tyylisestä.

Vierailija
302/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, ollaanpa täällä kriittisiä. Näiden naisten BMI on siis 26,7, ei paljon yli 25. Mun silmiin näyttävät terveiltä, tavallisilta naisilta. Pari on vähän pyöreämpää, mutta eivät missään nimessä lihavia. Esim. Fannilla on selvä päärynävartalo, jossa rasvaa kertyy enimmäkseen lantiolle ja reisiin. Jos tämän näköisiä naisia haukutaan läskeiksi, onko ihme että syömishäiriöt ovat niin yleisiä? Mitä väliä muutamalla liikakilolla, jos voi hyvin, pyrkii syömään monipuolisesti ja liikkuu. Liian monella naisella on "aina voisi vielä 5 kiloa tiputtaa" -asenne ja ikuinen laihdutuskuuri menossa. Eri asia sitten, kun ylipainoa alkaa olla kymmeniä kiloja ja tulee terveydellisiä ongelmia.

Itse 178-senttisenä, raamikkaana naisena joku 50 kg kuulostaa utopistiselta, painoin sen verran viimeksi ala-asteella. 70 kg taas aivan tavalliselta naisen painolta. Riippuu niin paljon omasta pituudesta ja ruumiinrakenteesta, millaisia lukuja kukin on tottunut pitämään normaalina. Hoikimmillani painoin 70, kun kävin salilla 3-4 kertaa viikossa ja katsoin syömisiä tarkkaan. Suurimman osan aikuisiästä paino on ollut 80 kg tuntumassa, normaalipainon rajalla. Se on mulle sellainen missä voin hyvin eikä tarvitse elää liian kurinalaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivopestyttt kirjoitti:

Moni ihailemanne julkkis nainen on samaa kokoa. Joku Kim Kardashian peffoineen painaa 80kg.

70kg on normaali paino kilpahiihtäjä naisilla.

Terveisin nainen 171/58kg jota sanotaan sairaan laihaksi.

Kim painaa about 60kg

Omaan aidosti leveät lanteet, reisiläskit ja ahterin. On ahdistavaa lukea miten näitä "peppujulkkiksia" solvataan hirvittäviksi läskeiksi ja kuvaillaan heidän "lyhyitä ja paksuja reisiä" ja miten "lantio on edesta ja takaakin hirvittävän epämuodostunut läski" ja kuinka pakarat ovat "luonnottomat sirkuseläimen pallot" jne. En ole tuon klaanin fani - enkä todellakaan plastiikkakirurgian - mutta Kimillä on kuitenkin hoikka vyötärö, mikä on itse asiassa terveellistä.

Kasarin kapealanteisen naisihanteen teininä eläneenä olen iloinen siitä, että tuollainenkin vartalomalli voi olla nykyisin haluttava.

Kim on saavuttanut kroppansa leikkauksilla kuten bbb:kka, rasvaimuilla, korseteilla ja dieeteillä. Terveellistä joo... Siinä on kyllä surkein roolimalli yhtään kellekään.

Vierailija
304/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ostavat Tokmannin vaatteita, jos M-koko menee päälle. Oon ite pari kiloa vielä painavampi, ja uskallan tunnustaa, että ostan yleensä XL-koon vaatteita tai 44-46. Alle 17-senttinen nainen on kyllä ylipainoinen, jos painoa on se 70 kg, ja M-koko ei kyllä mene päälle.

Ite oon 165 ja 73 kg ja käytän M-kokoisia vaatteita eikä yksikään niistä ole mallia makkara, vaan enemminkin löysä. En myöskään käytä Tokmannin vaatteita. Ihan on sekalaisia merkkejä: Esprit, Nike, Only, Anna Field, Eivy, Puma, Fjällräven...joitakin mainitakseni. Noista kuvan naisista Lila näyttää vartalolta eniten siltä miltä itse näytän.

Vierailija
305/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöltä tuntui tuossa jutussa vaatekoon mainitseminen. Itse olen 165 cm ja 72 kg ja mulla on vaatteita käytössä koosta S kokoon XL. Tuo S on ulkoilutakki ja tuo XL neule. Muut vaatteet yleensä farkut 30'' ja paitapuserot M. Eli erittäin laidasta laitaan ovat vaatekoot eikä niillä ole henkilön koon kannalta mitään vertailuarvoa.

Vierailija
306/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Funny Fanny is the best!

M39

On kyllä ihanan reitevä ja pyllyvä!

T:viisikymppinen setämies

Vierailija
307/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää naiset on oikeasti hyvän ja simpsakan näköisiä. Mikähän olisi vastaava keskiarvo suomalaisilla miehillä? 178 cm ja 100 kg veikkaisin... :D

Vierailija
308/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino olisi sinällään ok, jos esimerkiksi noiden makkaroiden ja perseselluliittien tilalla olisi salitreenistä hankittuja lihaksia. Mutta on ihan puhdasta läskiä niin siltä kyllä näyttävätkin.

Vierailija
309/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivopestyttt kirjoitti:

Moni ihailemanne julkkis nainen on samaa kokoa. Joku Kim Kardashian peffoineen painaa 80kg.

70kg on normaali paino kilpahiihtäjä naisilla.

Terveisin nainen 171/58kg jota sanotaan sairaan laihaksi.

Kim painaa about 60kg

Omaan aidosti leveät lanteet, reisiläskit ja ahterin. On ahdistavaa lukea miten näitä "peppujulkkiksia" solvataan hirvittäviksi läskeiksi ja kuvaillaan heidän "lyhyitä ja paksuja reisiä" ja miten "lantio on edesta ja takaakin hirvittävän epämuodostunut läski" ja kuinka pakarat ovat "luonnottomat sirkuseläimen pallot" jne. En ole tuon klaanin fani - enkä todellakaan plastiikkakirurgian - mutta Kimillä on kuitenkin hoikka vyötärö, mikä on itse asiassa terveellistä.

Kasarin kapealanteisen naisihanteen teininä eläneenä olen iloinen siitä, että tuollainenkin vartalomalli voi olla nykyisin haluttava.

Kai ymmärrät että kim koossa ei ole mitään aitoa paitsi ehkä silmämunat? Ne reidetkin ovat rasvansiirroilla tehty, koko perhe on yksi iso muovimuhkura rasvansiirto friikkisirkus joten kun puhut "tuollaisesta vartalonmallista" käytä esimerkkeinä edes aitoja naisia aitone muotoineen..

Vierailija
310/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin keskikokoinen?

Harvoin randomit vastaantulijat mielestäni noin pyöreitä on. 

Varmaan joku laskennallinen keskiarvo suomalaisten naisten pituudesta ja painosta, ei mikään kannanotto. Toppatakki päällä et tiedä noista minkä mallisia ovat.

Pituus ei kuitenkaan vaihtele yhtä isossa suhteessa, naiset ovat suunnilleen kaikki 150-200 cm pituisia. Paino voi vaihdella 40-200 kilon välillä ja parikin 150-kiloista sadassa saa keskipainon heilahtamaan aika paljon ylöspäin. Pituus ei vaihtele moninkertaisesti, paino vaihtelee.

Eri

Vastasiko joku jo tähän, että miksi ei tämä logiikka toimi? Tai ainakin vaan miinusta. Eikö päde, että keskipituus asettuu ymmärrettävästi aika normaaliksi kun ei mikään nälänhätä riivaa. 164 cm. Mutta kun on olemassa poikkeuksellisen isokokoisia ihmisiä, sanotaan 200 kiloisia, niin ne muutamat poikkeustapaukset mielestäni onnistuvat nostamaan sitä keskipainoa ainakin vähän. Toisin kuin pituuden kohdalla, ei ole olemassakaan nelimetrisiä naisia.

Ootko koskaan kuullut Gaussin käyrästä? Tosi moni asia luonnossa noudattaa sitä. Keskipituisia on aina eniten, myös keskipainoisia on eniten.

-sivusta

Vierailija
311/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 165 cm ja tasan 70 kg ja olen todellakin läski. Normaalilta/hyvältä näytin viimeksi 20 kiloa sitten.

Vierailija
312/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junarosen koot alkavat 42-44 koosta ja ovat S.

XL oli muistaakseni 52-54.

Ei kirjaimet kerro mitään.

Minullakin on repeatin kashmirpaita koossa 36 ja 38 ja molemmat ovat sopivia.

Vierailija
313/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttavaa jos ihmiset ei enää tunnista että esim. noi naiset on ylipainoisia. Meille leviää ilmeisesti ihmisten lihomisen myötä jenkeistä tää että pidetään pulskaa normaalina, normaalia hoikkana ja hoikkaa liian laihana.

Olen kyllä samaa mieltä tässä. Katselin taannoin äitini luona vanhoja valokuvia heidän Espanjanreissultaan 70-luvulta, kaikki kuvissa näkyvät olivat todella hoikkia. Niin kuvattavat itse kuin takana näkyvät ihmiset.

Lapsuudestani muistan kun se Roseanne Barrin televisio-ohjelma alkoi, häntä pidettiin ihan kamalan lihavana https://d29l8fj0bhi1tg.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/12/111623…

Vierailija
314/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lakkaa hämmästyttämästä millä verukkeilla ihmiset koittavat oikeuttaa ja perustella roskaruokavalion, sokerin mättämisen ja liikkumattomuuden. Ihankuin kaikenmaailman kehopositiivisuus olisi joku vapaakortti syödä itsensä läskiksi sen sijaan että huolehtisi itsestään.

Kannattaisi joskus kokeilla sitä liikkumista, mennä pumppaamaan rautaa salille - siitä tulee oikeasti hyvä olo, sokerin vaikutus haihtuu varsin nopeasti ja tilalle tulee sairauksia aiheuttavaa läskiä, morkkista, tätä ihme tautia perustella huonoja elintapoja kehopositiivisuudella jne ja ihme oletus että terveiden, itsestään huolehtivien ihmisten pitäisi olla samaa mieltä näistä kaameista läskimällielämäntavoista.

Vierailija
315/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon pituinen ja 50kg. Ja ihan sopiva, en liian laiha, paitsi nykymittapuulla ehkä jonkun mielestä. Jos olisin 20kg painavampi, olisin todellakin ylipainoinen. Ei noistakaan kukaan hoikka ole. Eikä jäätäviä läskejä, tosin en tuollaista ilmausta halua käyttää kenestäkään. Ja toivon että myös meidän hoikkien annetaan olla rauhassa.

Nimenomaan. Minä saan hoikkana paljon enemmän kuittailuja kuin olen kuullut yhdenkään ylipainoisen tai lihavan koskaan saavan. Ja olen kuitenkin 172/70 enkä siis mikään riuku.

M39

Vierailija
316/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ainakin on päivänselvää, että paino ei kerro koko tarinaa. On erilaisia kroppia ja tottumuksia, taustalla voi olla sairauksia tai ties mitä. Paino ei määritä ihmistä millään tavalla.

BMIhän on muuten laihdutuslääketehtaiden kehittämä asteikko ja suunnattu valkoiselle heteromiehelle. Että painoon voisi suhtautua ihan huoletta vain yhtenä mittarina, mutta pelkästään terveydestä se ei kerro ihmeitä. Tosi moni tuntemistani hoikista on ns. ”Laihaläskejä” eli ei liikuntaa, ei mitään ravintoarvoa ruuista, ei esim. Kasviksia, hedelmiä tai marjoja lainkaan. Olen itse ylipainon puolella, mutta urheilen ja syön kasvipohjaisesti. Lääkäri sanoi viime tarkastuksessa että sinun elintavoilla en stressaisi sitä ylipainoa liiaksi, stressi on pahasta. Keskity vain noihin terveisiin elintapoihin ja se riittää vallan mainiosti terveyteesi.

Minusta on hyvä, että aletaan siirtyä siihen terveyden painottamiseen, eikä pelkkään painoon.

Vierailija
317/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ostavat Tokmannin vaatteita, jos M-koko menee päälle. Oon ite pari kiloa vielä painavampi, ja uskallan tunnustaa, että ostan yleensä XL-koon vaatteita tai 44-46. Alle 17-senttinen nainen on kyllä ylipainoinen, jos painoa on se 70 kg, ja M-koko ei kyllä mene päälle.

Ite oon 165 ja 73 kg ja käytän M-kokoisia vaatteita eikä yksikään niistä ole mallia makkara, vaan enemminkin löysä. En myöskään käytä Tokmannin vaatteita. Ihan on sekalaisia merkkejä: Esprit, Nike, Only, Anna Field, Eivy, Puma, Fjällräven...joitakin mainitakseni. Noista kuvan naisista Lila näyttää vartalolta eniten siltä miltä itse näytän.

Mahtavaa että sulla on varaa hankkia riistokapitalistin merkkivaatteita ja toimia ilmaisena mainostilana noille kasvottomille suuryrityksille. Hienoa sulle!

Vierailija
318/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh, ollaanpa täällä kriittisiä. Näiden naisten BMI on siis 26,7, ei paljon yli 25.

Mitä sitten? BMI on tilastollinen suurre, joka ei kerro yksilötasolla yhtään mitään. Rasvaprosentti on se yksilötason mittari, jota on seurattava jos halutaan puhua "normaalipainosta", ja naisilla se tavoiteluku on 25 %. 

Jos ei omista mittaria, niin esim. täältä voi kuvallisesti arvioida: https://kubexfitness.com/blog/body-fat-percentages-actually-look-like/

Vierailija
319/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lakkaa hämmästyttämästä millä verukkeilla ihmiset koittavat oikeuttaa ja perustella roskaruokavalion, sokerin mättämisen ja liikkumattomuuden. Ihankuin kaikenmaailman kehopositiivisuus olisi joku vapaakortti syödä itsensä läskiksi sen sijaan että huolehtisi itsestään.

Kannattaisi joskus kokeilla sitä liikkumista, mennä pumppaamaan rautaa salille - siitä tulee oikeasti hyvä olo, sokerin vaikutus haihtuu varsin nopeasti ja tilalle tulee sairauksia aiheuttavaa läskiä, morkkista, tätä ihme tautia perustella huonoja elintapoja kehopositiivisuudella jne ja ihme oletus että terveiden, itsestään huolehtivien ihmisten pitäisi olla samaa mieltä näistä kaameista läskimällielämäntavoista.

Hämmentävää, miten kiihkeästi näiden terveiden ja itsestään huolehtivien ihmisten pitää todistella omaa erinomaisuuttaan muita haukkumalla.

Vierailija
320/1022 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisivat mittauttaneet rasvaprosentin nuilta, se se kertoo kunnolla onko  liikaa vai liian vähän painoa.

Hurja ero ikänsä liikkuneella ja  sohvaperunalla vaikka painaisivat yhtä paljon.

Mutta olihan nui selkeasti ylipainoisia jokainen, ihan sama onko juossut maratonia tai ei .