Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä

Vierailija
16.01.2022 |

ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.

https://www.is.fi/menaiset/art-2000008538071.html

Kommentit (1022)

Vierailija
21/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa, että tällaisia artikkeleita koetaan tarpeelliseksi tehdä. Miksi ylipainoa pyritään normalisoimaan näin kiivaasti? Miettikää sitä mielipahaa jos tehtäisiin samanlainen juttu otsikolla "164 senttiä ja 52 kiloa".

Vierailija
22/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,2 ja 7 eivät näytä pullukoilta.

Nuorimmat naiset 3 ja 5 taas näyttävät selkeästi ylipainoisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja kyllä kaikki kuvien naiset ovat ylipainoisia, ei se muutu siitä miksikään, vaikka puhuttaisiin millä normalisoitavalla sanastolla. En ymmärrä miksi ihmisiä yritetään vieroittaa siitä mikä on oikeasti normaalipainoinen ihminen. Mielestäni Suomessa on liikaa lihavia ihmisiä, varsinkin nuoret naiset ovat paisuneet ihan omituisiin mittoihin. Itse olin todella hoikka nuorena, enkä nyt mikään jättikokoinen vieläkään. Muutama lisäkilo tietysti tullut, olen jo viiskymppinen. Nuoret naiset lenkille mars, ei ole normaalia olla nuorena lihava. Lihavuus ei pue ketään ja mielestäni lihavat eivät ole viehättäviä.

Vierailija
24/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttavaa jos ihmiset ei enää tunnista että esim. noi naiset on ylipainoisia. Meille leviää ilmeisesti ihmisten lihomisen myötä jenkeistä tää että pidetään pulskaa normaalina, normaalia hoikkana ja hoikkaa liian laihana.

Ylipainoinen on eri kuin 'jäätävä läski'.

Ei kukaan muu kuin ap ole väittänytkään että 70kg olis jonkun mielestä muka jäätävä läski. Pulska se tosin lyhyemmälle naiselle ehdottomasti on.

Vierailija
25/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat selvittivät painoindeksin ja vakavan koronataudin yhteyttä laajassa tutkimuksessa. Tehohoidon tarve lisääntyi tasaisesti painoindeksin kasvaessa. Sairaalaan joutumisen riski alkoi kasvaa jo normaalista painoindeksistä 23 lähtien.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/094b5005-200f-4be8-ae99-2185b…

Ylipaino altistaa koronainfektion vaikealle muodolle. Teho-osastoilla hoidetuista koronapotilaista 85 prosenttia on ollut joko ylipainoinen tai lihava.
https://yle.fi/uutiset/3-12212414
Koronaraportti: Ylipainoisten osuus tehohoitopotilaissa on suurempi kuin väestössä. Vain joka kymmenes tehohoitopotilas on painoindeksin mukaan normaalipainoinen.
https://yle.fi/uutiset/3-11364205
Tehohoito­potilailla yksi yhteinen piirre – jo pienikin ylipaino voi kasvattaa riskiä vakavaan korona­tautiin. Myös lievällä ylipainolla voi olla vaikutusta sairaala­hoidon riskiin koronavirus­potilailla. Lihavuus saattaa vaikuttaa myös korona­rokotteen tehoon.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007853044.html

Vierailija
26/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja kyllä kaikki kuvien naiset ovat ylipainoisia, ei se muutu siitä miksikään, vaikka puhuttaisiin millä normalisoitavalla sanastolla. En ymmärrä miksi ihmisiä yritetään vieroittaa siitä mikä on oikeasti normaalipainoinen ihminen. Mielestäni Suomessa on liikaa lihavia ihmisiä, varsinkin nuoret naiset ovat paisuneet ihan omituisiin mittoihin. Itse olin todella hoikka nuorena, enkä nyt mikään jättikokoinen vieläkään. Muutama lisäkilo tietysti tullut, olen jo viiskymppinen. Nuoret naiset lenkille mars, ei ole normaalia olla nuorena lihava. Lihavuus ei pue ketään ja mielestäni lihavat eivät ole viehättäviä.

Olen koko elämäni juossut 40-60 km viikossa eli juoksen 5 kertaa viikossa. Ja silti olen ylipainoinen. Juoksen myös koko - ja puolimaratoneja. Sun ohje on täysin paska, siis ”lenkille siitä”. Se ei noita nuoria laihduta. Se syöminen on se juttu mikä laihduttaa ja kaikill sekään ei toimi.

Vierailija
27/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) sinä olet mies, ketään naista ei kiinnosta tolla tavoin paasata juuri naisten ylipainosta tai ulkonäöstä noin muutenkaan.

2) miehet on Suomessa edelleen läskimpiä kuin naiset.

3) ylipaino on kaikilla epäviehättävää ja pahasta, mutta miehillä se rasvamassa on paljon epäluonnollisempaa ja siksi myös terveydelle haitallisempaa. Vrt. naisten lihominen pehmeänä rasvana ympäriinsä ja miesten kivikova sisäelimiä kurittava ”raskausvatsa”. Suuntaa huolesi siis ennen muuta miesten lihomiseen.

Vierailija
28/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo kaikki lievästi ylipainoisia ja siltä näyttävätkin, vaikka kukaan ei olekaan vartalotyyppiä "pallomaha".

Vierailija
29/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on se aika tukeva. 180 cm naisen pitäisi painaa 60 kg. Jos joku lyhyempi on 70 kg, hän on kyllä todella tukeva.

Eli 155 cm pituisen pitäisi painaa 35 kg? 😂 Eli olla rajusti alipainoinen. Hullu!

Vierailija
30/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Lila ei kyllä todellakaan ole lihava vaan hoikan näköinen, vaikka täällä jotkut väittävät, että kaikki ovat selkeästi ylipainoisia.

Vierailija
31/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaimo 172 senttiä ja 140 kiloa, vähän tukevahko ehkä.

Vierailija
32/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsekin M-kokoa ja olen hoikempi kuin nuo kaksi ensimmäistä, jotka olivat normaalikokoisia. Muuthan olivat ihan rehdisti lihavia.

Mutta onhan tuo nykyinen keskikoko. Valtaosa ihmistä on nykyisin vähintäänkin tuollaisia kuin nämä tässä jutussa. Lähi- ja tuttavapiirissä olevat oikeasti hoikat on laskettavissa sormilla. Varsinkin naiset.

Vierailija
33/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ei ole kaunista. Ja varsinkin keski-ikäistä kilot vanhentavat.

Miksi lihavuutta normalisoidaan tänä päivänä? Kaikki tietävät lihavuuden olevan epäterveellistä.

Nuo naiset eivät ole nähneetkään kokoa medium. Yksikin artikkelin nuorista kertoo olevansa kokoa m. Hänhän on selvästi vähintään kokoa xl.

Vierailija
34/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taviksia on, vähän pyöreitä. Yksikään ei erityisen urheilullinen kropaltaan. Moni paljon urheileva keskipituinen nainen voi painaa myös sen n. 70 kg ja on sirompi.

Vierailija
35/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa edes tuo juttu.. siinä on keskiarvo ja sanotaan ettei mitat kerro ulkonäköä. Eli kaikkien mitat samat.

Tuo nro 2 Lila vai mikälie ei näytä pätkääkään ylipainoiselta omaan silmään ainakaan.

Vierailija
36/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä M-koko tarkoittaa farkuissa? Onko se niitä farkkukankaista tehtyjä housuja, joissa on kuminauhavyötärö? Joita kai saa noista Tokmannin tyyppisistä kaupoista.

Ainoa farkkumitta, jonka ymmärrän, on tuumakoko.

Olisivat nuo farkuissa kuvatut kertoneet, mikä heidän tuumakokonsa farkuissa on.

Jos valmistajan merkintä vaatteessa on M, onko merkinnän vain tarkoitus antaa asiakkaan ymmärtää, että hän on medium size eli keskikokoa?

Olen 162 cm, painoa 56 kg, mutta joidenkin ranskalaissuunnittelijoiden neuleiden mukaan olen XL. Enkä ole edes isorintainen.

Vierailija
37/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikkuu paljon ei se muutama kilo ylimääräistä tunnu missään. Mielummin otan vähän pullean naisen kuin liian laihan. Vanhemmiten laihat vielä rypistyy nopeammin.

En kyllä osaa sanoa miehenä ajatteleeko naiset samallalailla.

Vierailija
38/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla M-koko? Itse olen sen 10 kg kevyempi ja käytän pääasiassa M-koon vaatteita.

Vierailija
39/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin että tuon jutun tarkoitus oli näyttää miten sama paino jakautuu eri ihmisillä eri lailla.

Vierailija
40/1022 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Iidako käyttää M-koon vaatteita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme