Miten eläisit jos saisit joka kuukaudessa 2000€ käyttörahaa?
Av-mammojen ajatusleikki pystyyn! Jos tilillesi tupsahtaisi taikaiskusta joka kuukausi pakollisten menojen lisäksi 2000€ rahaa, miten sen käyttäisit? Miten käyttäisit, miten kuluttaisit, miten söisit?
*ap haaveilee opiskelijana isommasta palkasta*
Kommentit (21)
No käyttäisin perus elämiseen. Hankkisin ehkä oman auton, laittaisin vähän säästöln ja saatettaisi syödä useammin ulkona mutta ei muuta eroa. Olen nyt opiskelija ja tulevaisuudessa valmistuttuani tulen saamaan kuukausittain tililleni ainakin 3000e enemmän kuin nyt, joten sikäli suunnitelmani varmaan toteutuvatkin ihan realistisesti. Asutaan jo näilläkin tuloilla kivassa omassa asunnossa, pukeudutaan ihan hyvin ja syödään hyvää ruokaa. Niin juu, niillä säästämilläni rahoilla matkustelisin ainakin kerran vuodessa ulkomaille.
Mitkä nyt sitten on pakollisia menoja. Jos vertaan opiskeluaikaa siihen, kun nyt perheellisenä palkansaajana saan yli kymmenen kertaa rahaa enemmän käteen, ei tää käytännön elämässä miltään tunnu. Kun menotkin on kymmenkertaistunut.
Tekisin kuten nytkin teen. Suurin osa jää säästöön. Mutta ei tarvitse tuijotella ruokakaupassa hintoja. Ostan tarpeen mukaan en hinnan. Matkustelen pari kertaa vuodessa. Osan sijoitan rahastoihin.
Huh olisin onnesta soikeena enkä tietäisi minne sitä rahaa laittaisin. En varmaan edes saisi kulutettua noin paljoa ylimääräistä.
Oikeastaan tuo on vähemmän, mitä nyt jää. Toki ostan kaikenlaista kivaa, mistä tykkään, omistan kauniita vaatteita ja asusteita, kauniin ison kodin, ihania astioita jne, mutta kyllä toisaalta kuukausittain menee isot summat rahaa myös sijoituksiin, sekä aikuisille, että jokaiselle lapselle.
Opiskelijana nykytulomme olisivat tuntuneet valtaville, mutta totuus on, että kulutus sopeutuu tuloihin. En varmaan koe elämääni loppupeleissä rikkaammaksi nyt kuin opiskelijanakaan. Erilaiseksi vain.
Laittaisin rahaa vähän säästöön joka kk. Nyt tulee se tonni kouraan kk, mutta opiskeljana se riittää kun saa opiskelija-alennusta vähän joka puolelta.
Osa säästöön, söisimme pelkkää luomuruokaa. Tekisin vähemmän töitä ja panostaisin vapaa-aikaan.
En menisi töihin. Tulisin vallan hyvin toimeen 2 tonnilla kuussa. Tekisin vaan budjetti matkoja ympäri maailmaa aina silloin tällöin ja juoksisin edelleen tarjouksien ja ilmaisten ämpärien perässä. Olisin oikein onnellinen.
Eläisin vapaana. Ja saankin n.2000e/kk pääomatuloja joten olen vapaa.
Maksaisin asuntolainaa tuosta suurimmalla osalla vähemmäksi, hiukan säästöön ja voisin ehkä vähän satsata matkusteluun.
Niin, mikä on siis pakollista? Mulla taitaa kohta jäädä tuon verran ja vähän enemmänkin ihan puhdasta käyttörahaa, kun saan asuntolainani maksettua. Olen luvannut itselleni, että osan sijoitan joka kuukausi rahastoon, mutta muutoin mikään tuskin kovasti muuttuu. Ei tarvitse nytkään etsiä halvinta ruokakaupassa, ja on varaa harrastuksiin, ulkona syömiseen, matkustamiseen ja shoppailuun, joten vaikea sanoa, miten erilaiseksi elämä nyt yhden tonnin myötä muuttuisi...
Varmaan aika samalla tavalla kuin nytkin, mutta rahaa jäisi enemmän säästöön. Nyt saan käteen 1600 euroa ja sillä pitää maksaa eläminen ja oleminen.
Korjauttaisin auton ja huoltaisin sitä säännöllisesti. Oikeastaan en halua miettiä asiaa sen enempää.
En pysty edes kuvittelemaan. Nyt käteen jää 40e/kk. Varmaan ainakin ostaisin ehjät farkut ja muutkin perus asiat kuntoon, mistä ohjaajat ei välitä.
t. huostaanotettu teini
Ajattelisin ensin onko kaikki laskut maksettu, huoli huomisesta ei väistyisi vaikka saisi enemmän kuin minkä on ansainnut.
Kyllähän tuon sais tililtä nostettua mutta ei mun tuu käytettyä noin paljon koskaan.
No tällä hetkellä saan noin 1200€ ylimääräistä joka kuukausi laskujen jälkeen eikä tule tehtyä mitään ihmeellistä. Jos tulis joku 10 000€ ylimääräistä niin sitten vois jo vähän revitelläkin.
Sijoittaisin tuon summan. Muutaman vuoden kuluttua käyttörahaa tulisi siis rutkasti enemmän /kk.
Aaa siis ymmärsin kysymyksen niin että saisi 2000e nykyisten tulojen LISÄKSI. Mutta joo, jossiis kaikkiaan jäisi laskujen yms jälkeen 2000e niin en mä nyt sitten tekisi mitään ihmeellistä. T. Nro 3
Kävisin joka päivä salaattilounaalla. Ostaisin ruokakaupassa terveellistä luomuruokaa. Laittaisin osan säästöön. Matkustaisin useammin, sekä Suomessa että ulkomailla.