Miten työkkäri suhtautuu kesällä työttömään opeen?
Tiedossa siis eka kesä valmistuneena opettajana ja työtönhän silloin olen. Sijaisuus alkaa taas syksyllä. Miten nuo työkkärissä mahtaa suhtautua, valittavatko alavalinnasta vai suhtautuvatko ymmärtäen?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 09:44"]Tiedossa siis eka kesä valmistuneena opettajana ja työtönhän silloin olen. Sijaisuus alkaa taas syksyllä. Miten nuo työkkärissä mahtaa suhtautua, valittavatko alavalinnasta vai suhtautuvatko ymmärtäen?
[/quote]
ÄLÄ PETY, EN USKO ETTÄ KIINNOSTUVAT SUSTA. TEITÄ ON PALJON.
Kun netissä ilmoittaudut työttömäksi, niin laitat rastin ruutuun, että 3 kk sisällä on tiedossa muutos tilanteeseen eli työllistyminen. Sinuun ei oteta yhteyttä, kone antaa automaattilausunnon ja saat viestin, jossa sanotaan suunnilleen niin, että työnhakusi on laitettu voimaan, kassa on saanut lausunnon ja ilmoita, jos et työllistykään. Eli et näe mitään virkailijaa tai joudu menemään työkkäriin.
Selvä, kiitoksia :) En ole ennen asioinut työkkärin kanssa, en siis tiedä yhtään miten nämä asiat toimivat. Ajattelin, että minut haukutaan virkailijan toimesta kun olen tietoisesti valinnut alan, jossa ollaan nykyään kesät työttömänä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 10:12"]Selvä, kiitoksia :) En ole ennen asioinut työkkärin kanssa, en siis tiedä yhtään miten nämä asiat toimivat. Ajattelin, että minut haukutaan virkailijan toimesta kun olen tietoisesti valinnut alan, jossa ollaan nykyään kesät työttömänä.
[/quote]
Et ole tosissasi? Hetkauttaisiko ne haukut sitten sinua?
Millä tavalla erikoisempaa 'suhtautumista' opettajaan pitäisi olla kuin vaikka työttömään kokkiin, hitsariin, rakentajaan ... ?
Työtön mikä työtön ja sillä selvä. Annetaan lausunto kelalle tai kassalle, joka maksaa työttömyyskorvauksen niin kuin kaikille muillekin työttömille. Kun työttömyyden oletetaan kestävän kohtuullisen lyhyen aikaa, eli vain muutaman kuukauden, ei ahdistella työ- tai koulutustarjouksilla. Jo työttömäksi ilmoittautuessa kannattaa kertoa, että todennäköisesti työllistyy taas syksyllä lukuvuoden alkaessa.