Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla puoliso pysyy itsestään teitä paremmassa kunnossa vaikka kuntoilette?

Vierailija
16.01.2022 |

Kunhan valitan, mutta ottaa päähän!

Itselläni on ollut jo yli vuosikymmenen tarkka ruokavalio. Ei sokeria, ei lyhyitä hiilareita, paljon kasviksia, pehmeitä rasvoja... Käyn salilla 2x viikossa ja aerobista liikuntaa 3-4x viikossa, lisäksi päivittäinen venyttely. Menen ajoissa nukkumaan, että ehdin saada tarpeeksi lepoa ja unta. Olen pidemmän aikaa seurannut palautumista älykellolla. Treenaan maksimisykkeillä jos päivän kunto sallii. Edistys on hidasta, mutta tämä on vähän pakollista, ilman kaikkea tätä kuntoni tippuu nopeasti, paino nousee ja voin huonosti.

Mies syö mitä sattuu. Pullaa, voileipiä, makkaraa, kasviksia tulee ihan onneton määrä. Liikkuminen ei ole säännöllistä, mutta silloin tällöin rykäisee jonkun 40km pyörälenkin tai lähtee hiihtämään. Kukkuu aamuyöhön asti mielellään ja nukkuu aamupäivisin kun minä olen jo lenkillä. Pysyy hoikkana syömisistä huolimatta.

Ostin miehelle jouluksi älykellon seuraamaan kehitystä ja tsemppaamaan liikkumaan säännöllisemmin, kun meillä alkaa jo keski-ikä kolkutella. Onkin nyt innolla seurannut arvojaan ja pitänyt kelloa yhteisillä hiihtoreissuilla. Ja mitä opimme: miehellä on leposyke kuin maratoonarilla, ja palautuu äkkirepäisyistään hienosti jo seuraavaksi päiväksi, vaikka minulla sama lenkki vielä näkyy selvästi.

Niin epäreilua! Antaako miehen fysiologia noin paljon anteeksi?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä