Verenpaineeseen määrätyistä beetasalpaajista rytmihäiriöitä?
Onko kenelläkään kokemuksia? Itselläni alkoivat rytmihäiriöt kun aloitin verenpaineeseen tarkoitetun beetasalpaajan.
Kommentit (6)
Minulla on sellainen kokemus, että minulle oli määrätty beetasalpaajaa annos, joka kardiologin mukaan oli kokoiselleni naiselle liian suuri. Puoli tuntia tai tunti lääkkeen ottamisesta sykkeeni meni hyvin alhaiseksi, jopa 42-43, ja siinä yhteydessä usein tuntui sellaisia "jysähdyksiä", kammiolisälyöntejä kai oikealta nimeltään. Kun beetasalpaajan annostusta pienennettiin, rytmihäiriöt hävisivät.
Oletko kokeillut vaihtaa eri tyyppiseen verenpainelääkkeeseen? Aloittaja kysyy 2:lta.
Minulla verenpainelääkkeet aiheuttaneet kutiavan ja kuivan yskän. On se kumma, kun tulee uusi vaiva, vaikka lääkkeiden tarkoitus kai olisi parantaa alkuperäinen ongelma, eikä aiheuttaa uusia. Olen ajatellut tämän olevan lääkeyhtiöiden tarkoituskin, että saadaan määrättyä lisää lääkkeitä. Potilaalle kierre on valmis ja lääkeyhtiöt rikastuvat.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:24"]Oletko kokeillut vaihtaa eri tyyppiseen verenpainelääkkeeseen? Aloittaja kysyy 2:lta.
[/quote]
En ole kun ei ole tullut käytyä lääkärillä.
Juu samat. En uskalla käyttää kun korjaa yhden ongelman ja aiheuttaa toisen. Varmaan hyvä lääkebisnekselle.