Rakastan H&M:ää
Tilasin juuri lapsille 10 vaatetta 70 eurolla. Yhdelle vaatteelle tuli siis hinnaksi vaivaiset 7e!! Ei paljon kirppareilla kannata aikaansa kuluttaa.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 11:39"]
Onhan se kiva kun toiset lapset saavat tehdä töidä lähes orjuudessa, jotta länsimaissa AV-mamma saa halvalla kuteet omalle muksulleen.
[/quote]
Niin LÄHES, mutta ei kuitenkaan! =D
[/quote]
En tiedä onko tämä kommentti sairasta huumoria vai muuten vain provosoiva, mutta mielestäni lapsityövoiman härski käyttö ei ole mitenkään nauramisen arvioitan. No taas nähdään AV-mamman arvomaailma. Sairas paska sinäkin olet.
[/quote]
Ihanaa, että jaksat kantaa huolta. Joskus se varmasti vielä palkitaan. Mukavaa päivän jatkoa! :)
T: sairas paska
[/quote]
En tiedä pitäisikö itsekä vai nauraa. Pienet lapset tekee 14 tuntista työpäivää naurettavalla palkalla, mutta sinusta se on ihan ok ja hauska juttu? Kyllä vetää sanattomaksi. Oikeasti.
[/quote]
Linkki? Ei muuten ole ihan korrektia silti haukkua toista sairaaksi paskaksi, kyllä asiat voi esittää toisinkin.
t. ei se sairas paska
Mitkä vaatteet siellä on muka hyvälaatuisia? Ei tavalliset ohuet paidat (t-paidat, topit yms) ainakaan.
Onhan se kiva kun toiset lapset saavat tehdä töidä lähes orjuudessa, jotta länsimaissa AV-mamma saa halvalla kuteet omalle muksulleen.
[/quote]
Mua vituttaa sun kaltaiset jeesustelijat joilla on varaa tulla tänne kiillottamaan sädekehäänsä. Anna mä arvaan, olet joku viherhippi ekotietiedostaja joka menee lentäen jonnekin Myanmariin etsimään itseään?
Pitäisikö mun lasten kulkea rääsyissä ja olla pilkattavana sunkaltaisten jeesustelijoiden takia? Mitä jos on köyhä yh, opiskelija, työtön ym, jolla ei ole varaa jeesustella ja olla ekologinen?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:21"]
[/quote]
Mua vituttaa sun kaltaiset jeesustelijat joilla on varaa tulla tänne kiillottamaan sädekehäänsä. Anna mä arvaan, olet joku viherhippi ekotietiedostaja joka menee lentäen jonnekin Myanmariin etsimään itseään?
Pitäisikö mun lasten kulkea rääsyissä ja olla pilkattavana sunkaltaisten jeesustelijoiden takia? Mitä jos on köyhä yh, opiskelija, työtön ym, jolla ei ole varaa jeesustella ja olla ekologinen?
[/quote]
Näin. Ja kun se jeesustelu on niin turhaa. Sä saisit jättää lähes kaikki vaatteet ostamatta, jos tuolle linjalle lähdettäisiin. Ruosta puhumattakaan. Eikä se edes auttaisi millään tavalla niitä lapsia sillä maailma on pullollaan ihmisiä, jotka niitä kuitenkin ostavat.
[/quote]
[/quote]
Mitä sinä nyt oikein höpötät? Mielestäni lapsityövoima ei ole jeesustelua vaan oikea ongelma, johon ei haluta puuttua, jotta länsimaiset suuryritykset saavat enemmän katetta. H&M ei tietenkään ole ainoa yritys, vaan valtaosa tunnetuista isoista merkeistä tuottaa vaatteensa ja tuotteensa puoli-ilmaiseksi jossain siellä kaukana. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Sama asia suklaan kanssa. Lapset keräävät kaakaopapuja pienin kätösin käytännössä orjuudessa. Sitten siihen pari välikättä ja Nestle yms. nostaa kädet pystyy ja väittävät etteivät teidä asiasta mitään.
Tietenkään kenenkään ei tarvitse kulkea ryysyissä, mutta ei sekään ole ihan oikein, että pallon toisella puolella lapset tekevät töitä järkyttävissä oloissa, jotta AV-mamman prinsessat saa halvalla kivat vaatteet.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin sitä lapsityömaa on käyttänyt H&M:n alihankkijat. H&M on saattanut esim. ostaa puuvillaa yritykseltä, joka käyttää väärin lapsityövoimaa.
Lapsityövoimaahan on sekä hyvää että huonoa. Hyvä ei vahingoita lasta ja on juuri sen vuoksi, että lapsille on tekemistä ja pysyvät pois kaduilta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:28"]
[/quote]
[/quote]
Näin. Ja kun se jeesustelu on niin turhaa. Sä saisit jättää lähes kaikki vaatteet ostamatta, jos tuolle linjalle lähdettäisiin. Ruosta puhumattakaan. Eikä se edes auttaisi millään tavalla niitä lapsia sillä maailma on pullollaan ihmisiä, jotka niitä kuitenkin ostavat.
[/quote]
Ja kun se lapsityövoiman käyttökään ei ole niin yksiselitteinen asia. On tullut esiinetetä joskus se on ollut perheille se pienempi paha, kun vaihtoehdot ovat olleet vielä raadollisempia. Mikä tietys kuulostaa hirveältä! Se, että ompelutyö yhtäkkiä loppuu, voi johtaa lasten sekskauppaan yms. Tietyissä maissa ja olosuhteissa lapsia tullaan aina hyödyntämään tavalla tai toisella. Se on hirveää ja siihen pitää keksiä tehokkaampia tapoja, esim vastuullisen yritystoiminnan muotoja. Valvontaa, sopimuksia, lainsäädäntöä ja pakotteita.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:38"]
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin sitä lapsityömaa on käyttänyt H&M:n alihankkijat. H&M on saattanut esim. ostaa puuvillaa yritykseltä, joka käyttää väärin lapsityövoimaa.
Lapsityövoimaahan on sekä hyvää että huonoa. Hyvä ei vahingoita lasta ja on juuri sen vuoksi, että lapsille on tekemistä ja pysyvät pois kaduilta.
[/quote]
Näin juuri, asia ei ole aina niin mustavalkoinen.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:19"]
Linkki? Ei muuten ole ihan korrektia silti haukkua toista sairaaksi paskaksi, kyllä asiat voi esittää toisinkin.
t. ei se sairas paska
[/quote]
No melko isot tunnetut lehdet ovat kirjoittaneet näistä jo pitkään, mutta ihmisistä on ilmeisesti helpompi vain ummistaa silmät ja unohtaa tuollaiset ikävät asiat.
PS. on sairasta heittää huumoria tällaisista asioista
Mä kyllästyin eilen H&M vaatteisiin. Ostin lapselle housut joissa oli painatettuja kuvioita, jokaikinen kuvio repesi YHDESSÄ pesussa, 40 asteessa. Siis ennen kuin ehdittiin edes käyttään. Sitten ne divided-topit... Joo halpoja on, mutta kolmesta edellisestä topista purkautui saumat parin käyttökerran jälkeen. Onhan ne halpoja, mutta ei niin halpoja että viittisi yhtä käyttökertaa vasten ostaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
Mitä sinä nyt oikein höpötät? Mielestäni lapsityövoima ei ole jeesustelua vaan oikea ongelma, johon ei haluta puuttua, jotta länsimaiset suuryritykset saavat enemmän katetta. H&M ei tietenkään ole ainoa yritys, vaan valtaosa tunnetuista isoista merkeistä tuottaa vaatteensa ja tuotteensa puoli-ilmaiseksi jossain siellä kaukana. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Sama asia suklaan kanssa. Lapset keräävät kaakaopapuja pienin kätösin käytännössä orjuudessa. Sitten siihen pari välikättä ja Nestle yms. nostaa kädet pystyy ja väittävät etteivät teidä asiasta mitään.
Tietenkään kenenkään ei tarvitse kulkea ryysyissä, mutta ei sekään ole ihan oikein, että pallon toisella puolella lapset tekevät töitä järkyttävissä oloissa, jotta AV-mamman prinsessat saa halvalla kivat vaatteet.
[/quote]
Kerro mistä ostat omat vaatteesi
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja kun se lapsityövoiman käyttökään ei ole niin yksiselitteinen asia. On tullut esiinetetä joskus se on ollut perheille se pienempi paha, kun vaihtoehdot ovat olleet vielä raadollisempia. Mikä tietys kuulostaa hirveältä! Se, että ompelutyö yhtäkkiä loppuu, voi johtaa lasten sekskauppaan yms. Tietyissä maissa ja olosuhteissa lapsia tullaan aina hyödyntämään tavalla tai toisella. Se on hirveää ja siihen pitää keksiä tehokkaampia tapoja, esim vastuullisen yritystoiminnan muotoja. Valvontaa, sopimuksia, lainsäädäntöä ja pakotteita.
[/quote]Tämä juuri on länsimaista nykyihmistä parhaimmillaan tai pahimmillaan DDD. Oikein kun tuota asiaa ajattelet, niin sähän olet hyväntekijä ihan! Muuten ne lapset kokisisvat julman kohtalon. Nyt hyvällä omallatunnolla ostamaan 7 euron rättejä!
Samaa logiikkaa käyttävät mm. Thaimaassa hilluvat pedofiilit: lapsi pysyy poissa kadulta ja on turvallisen sedän huostassa, perhe saa rahaa ja pedofiili on hyväntekijä ja omatunto on kirkas ja puhdas, muutama kukkahattutäti mitä nyt vähän kireilee. Mut ei nekään mitään asialle voi.
Hm home tuotteet, onko kokemuksia?
Täytyy olla aika naiivi, jos luulee että H&M on ainoa joka käyttää halpatyövoimaa. Kalliimmat merkit ja suomalaiset merkit käyttävät samaa työvoimaa yhtä härskisti.
Mä kans ostin joskus 45 eurolla 8 vaatetta (osa oli alessa) ja 6 vaatetta 25 eurolla. En paljoa muualta ostele lapsille kun halvalla saa ja mielestäni ovat hienoja ja suurin osa hyvälaatuisiakin. Kirppareilta harvoin löytää mitään lähellekään uudenveroista kohtuuhintaan.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/11/ulkolinja-halpavaatteen-kallis-hinta
Siinä mammoille katseltavaa huomiseksi. Saas nähdä mitä juttu pitää sisällään.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:19"]
t. ei se sairas paska
[/quote]
No melko isot tunnetut lehdet ovat kirjoittaneet näistä jo pitkään, mutta ihmisistä on ilmeisesti helpompi vain ummistaa silmät ja unohtaa tuollaiset ikävät asiat.
PS. on sairasta heittää huumoria tällaisista asioista
[/quote]
Se voi olla sairasta, mutta voitko ystävällisesti myöntää että toisen ihmisen haukkuminen sairaaksi paskaksi on väärin?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Tämä juuri on länsimaista nykyihmistä parhaimmillaan tai pahimmillaan DDD. Oikein kun tuota asiaa ajattelet, niin sähän olet hyväntekijä ihan! Muuten ne lapset kokisisvat julman kohtalon. Nyt hyvällä omallatunnolla ostamaan 7 euron rättejä!
Samaa logiikkaa käyttävät mm. Thaimaassa hilluvat pedofiilit: lapsi pysyy poissa kadulta ja on turvallisen sedän huostassa, perhe saa rahaa ja pedofiili on hyväntekijä ja omatunto on kirkas ja puhdas, muutama kukkahattutäti mitä nyt vähän kireilee. Mut ei nekään mitään asialle voi.
[/quote]
Mikä sua vaivaa?? Etkö ymmärtänyt yhtään mitä kirjoitin? Ei tuollainen muiden halveksunta tee susta uskottavaa, päinvastoin!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:46"]Hm home tuotteet, onko kokemuksia?
[/quote]
On, ei valittamista. :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 11:22"]Tilasin juuri lapsille 10 vaatetta 70 eurolla. Yhdelle vaatteelle tuli siis hinnaksi vaivaiset 7e!! Ei paljon kirppareilla kannata aikaansa kuluttaa. [/quote] Nyt en ymmärrä. Kirpparilla vaatteet maksaa jotakuinkin euron tai kaksi. Kymmenen vaatetta saa sieltä siis 10-20 euron hinnalla. Nuo löytää taatusti tunnissa, joten kirpparikierroksen tuntipalkaksi tulee 40-50 euroa. Vaikka olen varsin hyväpalkkaisessa työssä, niin siltikin väitän, että nimenomaan kannattaa. Mutta siis ei tietenkään pakko ole jos ei tahdo.
[/quote]
Mut sä saat tuolla 7 eurolla tuliterän vaatteen. Se kirpparin vaate on ties kuinka monta jo kiertänyt. Toki jos vain rahan määrää miettii, niin kirpparilla saattaa päästä halvemmalla. Tosin vain saattaa, kun sielläkin hinnat alkaa olla jo älyttömiä.