Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisi vuotias tyhjentää tiskikoneen

Vierailija
13.05.2015 |

Tyhjentää ja laittaa varovasti lasit ja muut paikoilleen ettei kolhuunnu astiat. Kiva apu:)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään aina. Mut silloin tällöin.

Vierailija
2/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytetäänkö teillä astioita alakaapissa vai käyttääkö tuolia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on onnellisia kun saavat olla hyödyksi, jokainen kaipaa olla yhteisössänsä tarvittu ja tärkeä henkilö. Tosi kiva että annat lapsen tehdä kotitöitä !

Vierailija
4/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mikä oli aloituksen tarkoitus :D Pitikö tässä nyt hämmästellä, miten hienosti kasvatettu ja avulias kyseinen 5-vuotias on vai kauhistella natsimutsia, joka pakottaa lapsensa liian pienenä kotitöihin? ;)

Vierailija
5/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös! Yleensä tehdään niin että lapsi laittaa astiat pöydälle josta nostelen ne paikoilleen. Meillä on astiat ylhäällä joten helpompi niin. Joskus hän menee itse laittelamaan kaikki paikoilleen. Ensin lautanen pöydälle, sitten itse tuolin päälle ja sitten lautanen kaappiin. Suloista! 

Vierailija
6/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:32"]

Kiinnostaisi tietää, mikä oli aloituksen tarkoitus :D Pitikö tässä nyt hämmästellä, miten hienosti kasvatettu ja avulias kyseinen 5-vuotias on vai kauhistella natsimutsia, joka pakottaa lapsensa liian pienenä kotitöihin? ;)

[/quote]

Luulen että ap halusi fiilistellä lapsensa avuliaisuutta :) 

Vierailija
7/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa alakaapissa. Hakee yhen lasin kerrallaan ja kiipeää tuolille ja laittaa. Tietysti painavammat kulhot laitan itse tai juhla astiat.

Vierailija
8/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil 2,5v. tyhjentää myös mun kans astianpesukoneen, haluu itse auttaa, en oo koskaa pyytäny

Vierailija
9/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ton tekee 4v ja myös imuroi

Vierailija
10/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset ovat olleet ihan pikkuruisista lähtien apuna kotitöissä. 1-2-vuotias osaa kiskoa pyykkiä koneesta lattialla olevaan koriin, ihan pieni järjestellä kenkiä, isompi purkaa kauppakassia kaappiin. Se on hyvää ja luontevaa yhdessäoloa ja lapsesta on kivaa olla hyödyllinen ja "reipas"! Samalla muksut tulee pidettyä silmällä pakollisten kotitöiden ajan. Varsinkin useamman lapsen yhNa tuon oppi, että leikin varjolla saa monta pakollista asiaa sujumaan hauskasti.

Vierailija
11/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Myöskään pyykkejä ei missään nimessä saa ilman lasta laittaa kuivumaan, pitää aina saada auttaa. Ja oman huoneen imuroi, ja pyyhkii pölyt. :) toivottavasti sama jatkuu vielä 10 vuoden päästäkin.....

Vierailija
12/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v ja 5v haluaa imuroida välillä..haluvat matkia ku meiän 13v ja 9v on imurointi+tiskikoneen tyhjennys vuorot..ruokaakin isommat tekevät välillä ja hyvää tulee..tämä opettaa heitä ku muuttavat omille..eivät ole valittaneet..itelläni oli kans samat jutut lapsena..

Vierailija
13/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans juuri 4v täyttänyt tyhjentää tiskikonetta, pyyhkii pölyjä, imuroi ja ripustaa pyykkejä, purkaa ostoksia. On tehnyt näitä varmaan 2v alkaen, tykkää auttaa - kunhan muistankin sitten kehua miten hieno ja taitava onkaan.
Ruuanlaittossa auttaa myös, pilkkoo salaattiainekset yms. Rakastaa leipomista, hienosti jo munatkin rikkoo.
Tehdään oikeastaan kaikki aina yhdessä, kotihoidossa kun on - mitä nyt pari kertaa viikossa kerhossa aamupäivän.
Mutta siis pakko ei ole toki minua auttaa, ihan lapsen omasta halusta se lähtee. useasti on sillä joku kaverikin käymässä niin sitten leikkivät keskenään ja teen päivän työt ihan yksin.. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän