Miten muotoilla poissaoloviesti, kun vaihdan kokonaan firmaa?
Tai lähinnä miten aloittaa poissaoloviesti, toki loppuun sitten lisään keneen olla yhteydessä jne.
"Kiitos viestistä, olen jättänyt tämän uppoavan laivan..."?
Kommentit (33)
Kiitos viestistä, en ole enää yhtiön palveluksessa ..
"Se on soronoo ny! Pärjäilkää!!!!!"
Kiitos viestistäsi, en työskentele enää Yritys Oy:ssä.
Omissa paikoissa joissa olen lähtenyt on firman posti poistettu hyvin vikkelään, joten ei ole tarvinnut viestejä. Sieltä tulee sitten vastaanottajaa ei löydy -palaute lähettäjälle.
Kiitos yhteydenotostanne. Olen vaihtanut toiseen työpaikkaan enkä lue tötö sähköpostia. Jos asianne koskee x:ää niin voitte ottaa yhteyttä matti möttöseen ja yhteystiedot perään
Vierailija kirjoitti:
Omissa paikoissa joissa olen lähtenyt on firman posti poistettu hyvin vikkelään, joten ei ole tarvinnut viestejä. Sieltä tulee sitten vastaanottajaa ei löydy -palaute lähettäjälle.
Itsellä vaan on ensin lomat ja sen jälkeen vielä 1kk ennen tunnus todella poistuu. Pakko keksiä jotain liirumlaarumia tuolle parin kuukauden väliselle ajalle.
Meillä se tuleva sähköposti ohjattiin suoraan esimiehen postilaatikkoon. Eli asiakkaan ei tarvinnut miettiä kehen on jatkossa yhteydessä, vaan esimies jatkolähetti kunkin viestin oikealle henkilölle ja jastasi asiakkaalle, että xx ei ole enää yrityksen palveluksessa, vaan jatkossa asioitasi hoitaa xx, jolle olen jatkolähettänyt tämän viestin.
Minä en ole koskaan halunnut polttaa siltoja takanani. Niinpä laitoin viestiin, että olen siirtynyt toisiin tehtäviin ja laitoin silloisen pomoni yhteystiedot vastausviestiin, joka toistaiseksi hoiti työni.
Juu, kai se irtisanomisen voi tehdä sähköpostillakin, siitähän jää todistettava todiste.
Riipppuu aivan siitä, mitä työsopimuksessa on sovittu irtisanoutumisesta.
Voi olla että sähköpostia ei aina kaikissa tapauksissa hyväksyttä, koska sen sähköpostin on voinut kirjoittaa joku muukin, jolla on pääsy työntekijän sähköpostiin.
Eipän siinä sitten muuta, jos ei ole irtisanoutumisaikaa töissä, niin eihän siitä palkkakaan enää saa.
Jos työntekijä rikkoo sen, mitä työsopimuksessa on sanottu irtisanoutumisesta, niin työnantaja voi vaatia häneltä korvauksia tai pidättää ne korvaukset palkasta, mahdollisesti.
Työsopimus on se, mihin irtisanoutumisen ehdot perustuvat.
Ja näihin asioihin on olemassa aivan selkeät asetukset Työlainsäädössä.
Minä pyysin viimeisenä päivänä ict-tukea poistamaan sähköpostiosoitteeni ja verkkotunnukseni.
Lähdin oma-aloitteisesti, mutta pomo oli kuulemma sanonut "merkitsevällä" äänellä asiakkaille;
X ei ole enää yhtiömme palveluksessa. No piakkoin ei ollut itse. Eikä oma-aloitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kai se irtisanomisen voi tehdä sähköpostillakin, siitähän jää todistettava todiste.
Riipppuu aivan siitä, mitä työsopimuksessa on sovittu irtisanoutumisesta.
Voi olla että sähköpostia ei aina kaikissa tapauksissa hyväksyttä, koska sen sähköpostin on voinut kirjoittaa joku muukin, jolla on pääsy työntekijän sähköpostiin.
Eipän siinä sitten muuta, jos ei ole irtisanoutumisaikaa töissä, niin eihän siitä palkkakaan enää saa.
Jos työntekijä rikkoo sen, mitä työsopimuksessa on sanottu irtisanoutumisesta, niin työnantaja voi vaatia häneltä korvauksia tai pidättää ne korvaukset palkasta, mahdollisesti.
Työsopimus on se, mihin irtisanoutumisen ehdot perustuvat.
Ja näihin asioihin on olemassa aivan selkeät asetukset Työlainsäädössä.
Mihin tämä viesti liittyy? Ei ainakaan aloituksessa esitettyyn kysymykseen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vaan on ensin lomat ja sen jälkeen vielä 1kk ennen tunnus todella poistuu. Pakko keksiä jotain liirumlaarumia tuolle parin kuukauden väliselle ajalle.
Laita sitten, että olen siirtynyt toisiin tehtäviin ja tätä sähköpostia ei enää lueta. Ota kiireellisissä asioissa yhteys xx:ään.
Asiakkaan uskollisuuus henkilökohtaista kontaktia kohtaan on kyllä vahva. Useampaankin puheluun jouduin vastaamaan irtisanottuna, että "Soittakaa yrityksen vaihteeseen, en voi auttaa." Silti yksikin asiakas soitti varmaan kolmannen kerran, jolloin piti sanoa, etten ole enää yrityksen palveluksessa. En muista miksi puhelinta ja numeroa ei otettu pois irtisanomishetkellä.
Tämä virma on susipaska.
Sommoron! T: Jaska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita sitten, että olen siirtynyt toisiin tehtäviin ja tätä sähköpostia ei enää lueta. Ota kiireellisissä asioissa yhteys xx:ään.
Varmaan niille ei-kiireellisille asioillekin pitää joku henkilö osoittaa, jos kerran tyyppi ei ole enää palaamassa...
Kun luet tätä, olen jo mennyt.
Syytä siihen kerro en nyt.
Olisin halunnut jatkaa kovin,
mutta viihdyin sittenkin vain tovin.
Oi asiakkaat, te muualle menkää!
Minä raukka sain julumasti kenkää.
"Tervehdys!
Olen siirtynyt Firmasta toiseen organisaatioon. Tehtäviäni hoitaa [esimiehen nimi], esimies(at)firma.fi.
Viestiänne ei automaattisesti edelleen lähetetä.
Erinomaista jatkoa ja menestystä toivottaen,
Minä Itte"
Ap:n viesti on lapsellisen tyhmä provo, ei ihme että yrityksestä todellisuudessa lähtisi, sillä eihän noin typerää tyyppiä sietäisi työkaverit eikä esimiehet eikä työnantaja itse.
Mitäs salailemista siinä on, jos vaihtaa työpaikkaa. Sanoo itsensä irti asiallisesti.
Näkeepä esimies ja se firman omistaja tai julkinen puolen työnantaja, että siinäpä oli työntekijä, joka kelpasi muillekin työnantajille.
Joissakin yksityissä yrityksissä yritetään erittäin ammattitaitoisen ja tuottavan työntekijän lähtöä firmasta estää, kutsumalla hänet neuvotteluhin, ja kysymällä miksi työntekijä lähtee. Neuvottelemalla yritettään tälläisen taitavan työntekijän lähteminen estää, tarjoamalla monipuolisempaa työnkuvaa, haastavampia tehtäviä ja korottamalla palkkaa.
Kukaan työnantaja ei koskaan ei halua luopua työntekijästä, joka tuottaa yritykselle hyvin.
Kun taas tiettyjen ihmisten irtisanoutumisesta sekä työtoverit että esimiehet että työnantaja eli sen firman omistaja joka palkan maksaa, huokaisee helpotuksesta.
Että hyvä kun lähti.
So long, suckers!