Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako keski-ikäinen enää samoja tunnetiloja kuin nuorena?

Vierailija
15.01.2022 |

Kultaako aika muistot vai mikä on? Tuntuu kuitenkin että varsin harvoin pääsee edes lähimaille niitä maagisia fiiliksiä mitä nuorella iällä koki?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa, mutta se itsellä ainakin edellytti elämän uudelleen järjestelyä

Vierailija
2/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, koska kaikki mahdolliset tunteet ja tilat on koettu jo aiemmin.  Keski-iässä kokee helpommin mielenrauhaa ja seesteisyyttä, kun nuorena jännitys ja innostus kupli suonissa.

t. nainen 52v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet on vaan tunteita. Ei ne ole oikeastaan totta eikä niiden varaan voi rakentaa elämää.

Vierailija
4/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ilman psykedeelejä, onneksi. En edes haluaisi.

Vierailija
5/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Ei sitten millään.

Vierailija
6/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet on elämän suola. Vielä vanhempanakin. Ilman tunteita elämä on lähes sietämätöntä.

Vierailija
7/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan, ettei saa. Ei ole enää toistuvasti vaikeuksissa sinisilmäisyyttään vaan malttaa istua hetken ja seurailla. Antaa nuorempien koheltaa ja testata hommat ensin, eikä turhaan rasita itseään ;)

Vierailija
8/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aivosynapsit on jo kuluneet ja rappeutuneet nuoruuden kokemisen huumassa sekä aivovälittäjäaineiden tuotanto heikentynyt ja vastaanottoreseptorit vähentyneet.

Vierailija
9/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain huumeiden avulla.

Vierailija
10/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beem there done that.

Tiettyyn rajaan tekemällä uusia.

Mutta pelot ja arkuus ja heikko itsetunto katoaa täysin. Ei pelota pitää maskia tai esiintyä lavalla tai mennä telkarin studioon.

Vierailija
11/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En tiedä onko minulla menossa joku keski-iän kriisin kakkosvaihe vai mikä, mutta viimeiset puoli vuotta olen ollut kuin teini. Toki vain silloin kuin olen yksin kotona, en julkisilla paikoilla. Masennuskauden jälkeen otan kyllä hyvät fiilikset ilolla vastaan, vaikka jos joku minut näkisi täällä bilettämässä yksikseni kuin viimeistä päivää, luulisi varmaan että olen seonnut lopullisesti.

Vierailija
12/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin luulin, ettei olisi mahdollista, mutta näköjään miestä vaihtamalla pääsi sellaiseen ekstaasiin (ilman päihteitä) etten olisi uskonut mahdolliseksi.

Vierailija
13/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, muttei yhtä voimakkaita.

Vierailija
14/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan, yhtä voimakkaitakin. Mutta pääsääntöisesti fiilis kuitenkin rauhallisempi. 

Vierailija
15/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta hyvä puoli on että se toimii molempiin suuntiin. Ei tule myöskään enää niitä aivan karmeita paskafiiliksiä.

Vierailija
16/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei kiinnosta nelikymppisenä enää yhtään. Mutta ehtihän sitä nuorena.

Vierailija
17/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Kaikki ihanimmat ja voimakkaimmat muistot ovat lapsuudesta. Olisi ihanaa jos vielä voisi tuntea niin täydellistä, puhdasta iloa ilman mitään muita synkempiä sävyjä.

Vierailija
18/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Eivät tunteet laimene. Olen 63 ja koen monet asiat (kuten luonnon) hyvin voimakkaasti ihan samalla tavalla kuin teininäkin. Osaan kyllä säädellä tunteitani huomattavasti paremmin.

Vierailija
19/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ja oman kokemukseni mukaan ja aluksi se vitutti kunnes siihen pahaan olotilaan tottui. Näen pahoja unia köyhästä lapsuudestani ja herään painajaisiin vaikka elämässäni on nyt ihan kaikki hyvin niin en voi ymmärtää mistä ne painajaiset tulevat ja onko ne alitajunnasta muistoja lapsuudestani kun kasvatus oli peloittelua ja häpäisemistä. Kauhea työ aikuisiässä että pääsee pois lapsuuden traumoista. ja sitten vielä syyllistetään jos ei halua sukua jatkaa eikä niitä traumoja viedä eteenpäin. 

Vierailija
20/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Nuoruuden huuma, ihanuus ja seikkailut on koettava nuorena. Itse elin nuoruuden niinkuin vain nuori ihminen voi, matkustelin ja seikkailin ystävien kanssa. En voisi kuvitellakaan tekeväni samaa enää, eikä se edes tuntuisi samalta.

Suosittelen elämään nuoruutta täysillä, sillä sitä aikaa et takaisin saa, etkä varsinkaan samanlaista elämäniloa ja kutkuttavuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän