Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsingissä on samat palkat kuin muualla Suomessa, vaikka asuminen maksaa paljon enemmän?

Vierailija
15.01.2022 |

Eikö palkkojen pitäisi olla sopusoinnussa asumisenhintaan?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on surkeat palkat. Omalla alalla Helsingissä saan bruttona ehkä 4000-5000 euroa kuussa, Berliinissä saisin tuplat samalla osaamisella

Vierailija
22/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä palsta on täynnä avauksia, joissa on tehty virheellinen oletus ja sitten kysytään, miksi näin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks firmat menis sinne, missä oitää maksaa korkeampaa liksaa.

No oikeasti Helsingissä on vähän korkeammat palkar, vaikka ei vastaa kuluja.

Vierailija
24/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä saan palkkaa 6500 e/kk, maakunnissa samasta työstä tuskin saisin 4000 e/kk enempää.

Vierailija
25/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset on siellä missä niiden on paras toimia, ei siellä missä on halvimmat asunnot.

Vierailija
26/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että firman kannattaisi toimia Seinäjoella vain sen takia, että siellä on halvemmat elinkustannukset? Ei ole varmasti helppoa löytää osaajia sielläpäin. Helsingissä on paljon osaavaa työvoimaa sekä myös ulkomailta muuttaneita osaajia.

Vierailija
27/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka selitätte, että saatte jonkun 2000 euroa enemmän palkaa Helsingissä olette todennäköisesti korkeakoulutusta vaativassa työssä. Opiskelijana olen huomannut, että töistä joihin ei vaadita koulutusta (eli ainoat mihin voin päästä tässä elämäntilanteessa) se palkka on ihan yhtä huono Helsingissä kuin maakuntakaupungissa. Miksi näin on?

Vierailija
28/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin esimerkiksi bussikuskeilla on eri tes Helsingissä. Myös Turussa, mutta Helsingissä korkein.

Vierailija
29/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla Suomessa saa samalla työllä paljon paremman elintson. En ymmärrä miksi kukaan haluaa asua pääkaupunkiseudulla. No suurin osa ei kyllä haluakkaan. Pieni joukko kuplautuneita tyhmiä kärsii kehäteiden ympäröimässä persereijässä.

Onneksi Helsingissä asuvat eivät tiedä, että muualla saa 200 000 eurolla uuden omakotitalon.

Kyllä tietää. En ottaisi ok-taloa pöndeltä vaikka ilmaiseksi saisin. Mä elän kulttuurista, taiteesta, juhlimisesta, shoppailusta ja matkustamisesta. Vankilassakin olisi enemmän virikkeitä kuin jossain perä-Seinäjoella.

Vierailija
30/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla Suomessa saa samalla työllä paljon paremman elintson. En ymmärrä miksi kukaan haluaa asua pääkaupunkiseudulla. No suurin osa ei kyllä haluakkaan. Pieni joukko kuplautuneita tyhmiä kärsii kehäteiden ympäröimässä persereijässä.

Onneksi Helsingissä asuvat eivät tiedä, että muualla saa 200 000 eurolla uuden omakotitalon.

Mulle riittää 200 000 euron kesämökki sieltä muualta.

Vierailija
31/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne pakko muuttaa? Siellä pärjää sitten ilman autoa ja palvelut lähellä. Joten mielestäni ihan hyvä näin. Itsekin muutin maalle koska Helsingissä kallista.

Hsl-lippu maksaa varmaan enemmän kuin oman auton pitäminen.

Vierailija
32/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tietää. En ottaisi ok-taloa pöndeltä vaikka ilmaiseksi saisin. Mä elän kulttuurista, taiteesta, juhlimisesta, shoppailusta ja matkustamisesta. Vankilassakin olisi enemmän virikkeitä kuin jossain perä-Seinäjoella.

Miten voit olla vielä hengissä, nyt kun maailma on ollut kiinni jo kohta kaksi vuotta?

Vierailija
33/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vain asuminen vaan elämäntyyli. Lapsille on pakko aloittaa maksuullisia harrastuksia ja pitää heidät poissa ongelmista. Kaikki hinnat ovat Kehä III:en sisäpuolella korkeampia.

Tämä on jotenkin omituinen ajatus, jos et harrasta olet ongelmissa. Millaisia rikollisenalkuja nämä piltit oikein ovat, jos uhkana on lähinnä rikollisuus?

Vierailija
34/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla kaikki muu paitsi asuminen maksaa pikkusen enemmän kun tavaran kuljettaminen maksaa ja yksikään yritys ei jätä rahastus tilaisuutta käyttämättä

Vierailija
35/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa esimerkiksi sairaanhoitajilla ja lääkäreillä palkat ovat Helsingissä huonommat kuin suuressa osassa muuta Suomea.

Vierailija
36/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on keskimäärin matalampi tuloveroprosentti kuin maakunnissa. Itse kävin laskemassa veroprosenttilaskurilla, ja jos olisin kirjoilla Helsingissä, minulle jäisi 200 euroa enemmän käteen kuussa kuin nykyisellä asuinpaikkakunnalla. Kyllä sillä 200 eurolla jonkun matkaa maksaisi niitä korkeampia asuinkustannuksia.

Vierailija
37/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on keskimäärin matalampi tuloveroprosentti kuin maakunnissa. Itse kävin laskemassa veroprosenttilaskurilla, ja jos olisin kirjoilla Helsingissä, minulle jäisi 200 euroa enemmän käteen kuussa kuin nykyisellä asuinpaikkakunnalla. Kyllä sillä 200 eurolla jonkun matkaa maksaisi niitä korkeampia asuinkustannuksia.

Sun palkkasi on siis jotain 10-20000€ kuussa?

Vierailija
38/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kalleimmat asuinpaikat on täynnä avustettavia.

Vierailija
39/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä moni matalapalkka-alalla työtä tekevä saa sitten asumistukea, kun vuokrat ovat niin korkeita.  Muutenhan elinkustannukset ovat täällä tosiaankin korkeammat kuin muualla maassa.

Vierailija
40/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helysingissä on keskimäärin matalampi tuloveroprosentti kuin maakunnissa. Itse kävin laskemassa veroprosenttilaskurilla, ja jos olisin kirjoilla Helsingissä, minulle jäisi 200 euroa enemmän käteen kuussa kuin nykyisellä asuinpaikkakunnalla. Kyllä sillä 200 eurolla jonkun matkaa maksaisi niitä korkeampia asuinkustannuksia.

Sun palkkasi on siis jotain 10-20000€ kuussa?

6000

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi