Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsingissä on samat palkat kuin muualla Suomessa, vaikka asuminen maksaa paljon enemmän?

Vierailija
15.01.2022 |

Eikö palkkojen pitäisi olla sopusoinnussa asumisenhintaan?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne pakko muuttaa? Siellä pärjää sitten ilman autoa ja palvelut lähellä. Joten mielestäni ihan hyvä näin. Itsekin muutin maalle koska Helsingissä kallista.

Vierailija
2/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella alalla on paremmat.

Vierailija
4/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä maksetaan Hki lisä.

Vierailija
5/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on selvästi korkeammat palkat kuin maassa keskimäärin. Lähtöajatuksesi on virheellinen.

Vierailija
6/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkojen tulee olla sopusoinnussa tuottavuuden kanssa. Jos PK-seudulla sama tuottavuus -> sama palkka.

Vierailija
7/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TES issä on erikseen Helsinki palkat. Ovat korkeammat kuin muualla Suomessa.

Vierailija
8/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
9/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vain asuminen vaan elämäntyyli. Lapsille on pakko aloittaa maksuullisia harrastuksia ja pitää heidät poissa ongelmista. Kaikki hinnat ovat Kehä III:en sisäpuolella korkeampia.

Vierailija
10/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on selvästi korkeammat palkat kuin maassa keskimäärin. Lähtöajatuksesi on virheellinen.

Tämä totta monella alalla. Itse saan Helsingissä 8000 E/kk, muualla samasta hommasta saa 5000 - 6000 E/kk.

Vierailija
11/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Suomessa saa samalla työllä paljon paremman elintson. En ymmärrä miksi kukaan haluaa asua pääkaupunkiseudulla. No suurin osa ei kyllä haluakkaan. Pieni joukko kuplautuneita tyhmiä kärsii kehäteiden ympäröimässä persereijässä.

Vierailija
12/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Tulin nimittäin opiskelemaan ja opintojen ohessa teen kaikennäköisiä keikkatöitä nyt talvella ja kesäisin olen kesätöissä, mutta tuntipalkkani on sama, mitä se oli maakuntakaupungissakin.

Vierailija
13/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny samaa. Meiän firmalla on toimintaa Suomen ympäri ja Seinäjoen tai Joensuun työntekijä saa saman palkan ku Helsingin toimipistees työskentelevä, vaikka noissa kaupungeissa asumisen hinta ehkä 60%. 

Ainut hyvä puoli on et jos mä saan kenkää tai otan loparit niin hesasta löytää ehkä nopeammin uuden jobin.

Vierailija
14/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tulin nimittäin opiskelemaan ja opintojen ohessa teen kaikennäköisiä keikkatöitä nyt talvella ja kesäisin olen kesätöissä, mutta tuntipalkkani on sama, mitä se oli maakuntakaupungissakin.

Ap olen.

Vierailija
15/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissähän on suuremmat palkat kuin muualla! Myös asumistuki ja sossun tuet ovat Helsingissä suurempia.

Vierailija
16/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ei ole muuttamassa Helsinkiin. Muualla saa vuokrakolmion 600 eurolla ja on uudet keittiökaapit.

Vierailija
17/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä totta monella alalla. Itse saan Helsingissä 8000 E/kk, muualla samasta hommasta saa 5000 - 6000 E/kk.

Tuossa tuloluokassa joo, mutta kun puhutaan tavistöistä, niin palkkataso ei todellakaan korvaa asumiskuluja. Vain 10% suomalaisista palkansaajista tienaa enemmän kuin 5357€/kk

Vierailija
18/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla Suomessa saa samalla työllä paljon paremman elintson. En ymmärrä miksi kukaan haluaa asua pääkaupunkiseudulla. No suurin osa ei kyllä haluakkaan. Pieni joukko kuplautuneita tyhmiä kärsii kehäteiden ympäröimässä persereijässä.

Onneksi Helsingissä asuvat eivät tiedä, että muualla saa 200 000 eurolla uuden omakotitalon.

Vierailija
19/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ei ole muuttamassa Helsinkiin. Muualla saa vuokrakolmion 600 eurolla ja on uudet keittiökaapit.

No ei kyllä saa

Vierailija
20/42 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä palkan suuruus ei näy näillä matalapalkka-aloilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi