Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhyys pakottaa jäämään kotiin :(

Vierailija
12.05.2015 |

Olen huonosti palkatussa pätkätyössä, ja sopimus loppuu pian eikä sitä jatketa. Ystäväni järjestävät tänä viikonloppuna ''tyttöjen viikonlopun'', jota on suunniteltu noin kuukausi koska vanha 6 hengen tyttöporukkamme asuu eri puolilla Suomea.

Viikonloppuun kuuluu shoppailua, ulkona syömistä ja biletystä. Mä lupauduin aiemmin tietty mukaan kun ajattelin että työsoppari jatkuisi. Mun on nyt pakko jäädä kotiin koska rahat on todella tiukilla mutta ajattelin ehkä yrittää kutsua kaverit mun luokse - oltaisiin siis kotona ja katseltaisiin leffa ja juotaisiin teetä ja ehkä tekisin sämpylöitä.

Tää on mulle noloa (skippasin edellisen porukkatapaamisen vedoten kehnoon rahatilanteeseen) ja harmittaa jäädä pois mutta enemmän mua harmittais jos kutsuisin mun luokse eikä kukaan tulisi. Valitettavasti kaverini ovat hyvissä töissä ja ovat tottuneet vähän 'hienompiin' paikkoihin ja sain käsityksen että juuri sellaista viikonloppua he odottavat. 

Kehtaanko ehdottaa mun luona vietettävää iltaa vai jäänkö pois ettei muille tule epämukava fiilis kun taas kerron että rahatilanne on huono? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, enkä ole kahteen vuoteen käynyt kuin kaupassa ja lenkillä. Kotikaupungista en ole poistunut kertaakaan.

Vierailija
22/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 20:36"]Onko sinulla mitään menetettävää, vaikka kutsuisit eivätkä tulisi? Toisaalta rauhallinen "kotijuttu" voi olla heillekin kivaa vaihtelua, jos tavallisesti biletetään ja shoppaillaan tukka putkella.
[/quote]

Ja jos näette harvoin, niin minusta olisi mukavampaa istua ja jutella ystävien kanssa kuin bilettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:02"]

8 siis ap. En saa irtisanomisrahaa koska työ oli määräaikainen (10kk) mahdollisella jatkomahdollisuudella. 

[/quote]

Siis miten niin et saa? Mitä ihmettä?!

[/quote]

Ei ole olemassa mitään irtisanomisrahaa, kun ei irtisanota vaan työ oli määräaikainen.

Lomakorvauksen saat, jos et ole pitänyt lomapäiviä työsuhteen aikana. Saat myös mahdollisesti lomarahaa, vaikka työsi ei jatku.

Vierailija
24/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:29"]''tyttöjen viikonlopun'', jota on suunniteltu noin kuukausi .

Mä lupauduin aiemmin tietty mukaan kun ajattelin että työsoppari jatkuisi. Mun on nyt pakko jäädä kotiin koska rahat on todella tiukilla

[/quote]

En tarkoita lyödä lyötyä, mutta jos vasta kuukauden verran tätä iltaa on suunniteltu, niin miten olit aikonut  tyttöjen päiväsi rahoittaa, jos jo muutenkin olet tiukilla? Seuraavasta palkastako, siitä jota et nyt saakaan? Et kai nyt muutenkaan aikonut montaa sataa siihen uhrata?

Mielestäni voit aivan hyvin mennä mukaan osaksi aikaa. Shoppaileminen ei tosiaan tarkoita, että jotain on pakko ostaa.

Vierailija
25/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:33"]

En tarkoita lyödä lyötyä, mutta jos vasta kuukauden verran tätä iltaa on suunniteltu, niin miten olit aikonut  tyttöjen päiväsi rahoittaa, jos jo muutenkin olet tiukilla? Seuraavasta palkastako, siitä jota et nyt saakaan? Et kai nyt muutenkaan aikonut montaa sataa siihen uhrata?

Mielestäni voit aivan hyvin mennä mukaan osaksi aikaa. Shoppaileminen ei tosiaan tarkoita, että jotain on pakko ostaa.

[/quote]

Olen pistänyt sivuun n. 100€. :) Mutta nyt tuo raha täytyy säästää tulevaan. Ap.

Vierailija
26/31 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.. On se sullaki taas ongelmat... "yhyy ku kaverit menee tuolla ja munki pitää mut ei oo rahaa"... Käytä se satanen, sillä ei nykyään muutenkaa pyyhi ku perseensä... Ja ota vaikka se pikavippi... Muistaakseni vivuksella oli eka vippi ilman mitää korkoja ja kuluja... Näin ainakin jokin vuosi sitten ku itellä oli pakko ottaa...
Jos oot pa ni sit et lähe piste! Ite oon opiskelija ja tiiän miltä toi tuntuu mut silti aivan naurettaa säälipisteiden keräilyä tää sun juttus... Opettele nyt vähän aikuistumaan äläkö ulise ku teini!

Vierailija
27/31 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaa ostosreissu, käy syömässä. Jos rahaa tarvitsee, voi samalla tehdä inventaarion kotiin ja laittaa laittaa vaikka facekirppikselle vaatteita, joita ei ole käyttänyt vuoteen tai muuta tavaraa, jota ei koe tarvitsevansa. Tietysti kaikille ei ole turhaa tavaraa kertynyt, mutta kannattaa kuitenkin katsastaa läpi. Siinä helposti saa ravintolarahan.

Vierailija
28/31 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.. On se sullaki taas ongelmat... "yhyy ku kaverit menee tuolla ja munki pitää mut ei oo rahaa"... Käytä se satanen, sillä ei nykyään muutenkaa pyyhi ku perseensä... Ja ota vaikka se pikavippi... Muistaakseni vivuksella oli eka vippi ilman mitää korkoja ja kuluja... Näin ainakin jokin vuosi sitten ku itellä oli pakko ottaa...
Jos oot pa ni sit et lähe piste! Ite oon opiskelija ja tiiän miltä toi tuntuu mut silti aivan naurettaa säälipisteiden keräilyä tää sun juttus... Opettele nyt vähän aikuistumaan äläkö ulise ku teini!

Miksi sinä kaivoit ylös tämän puoli vuotta vanhan aloituksen, vaikka sinulla ei varsinaiseen asiaan ollut mitään sanottavaa?

Miten aloittajalle kävi?

Vierailija
29/31 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala status (kuten työttömyys) johtaa yksinäisyyteen. Ap:n pitäisi työllistyä, jotta hän voisi säilyttää ystävänsä. Ehkä sekään ei riittäisi, jos työ edelleen olisi matalasti palkattua (pätkä)työtä.

Yksinäisyyttä, sen ilmenemismuotoja ja vaikutuksia on tutkittu useilla eri tavoilla. Esimerkiksi yksilön status yhteiskunnassa on voimakkaasti kytköksissä yksinäisyyteen, kertoo Saari, joka itse tutkii parhaillaan Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontulan kanssa yksinäisyyttä parisuhteissa.

– Henkilöillä, joilla on korkea yhteiskunnallinen status, yksinäisyys on hyvin matalaa tai vähäistä. Ihmisten, joiden yhteiskunnallinen status on alhainen, yksinäisyys on monin verroin korkeampaa, Saari kuvaa.

– Tässä on sellainen prosessi, että jos ihmisellä on korkea status, hän on kiinnostava muille ihmisille, muut hakeutuvat hänen ympärilleen, ja hänen on helppo lähestyä toisia. Jos henkilön status on alhainen, tilanne on päinvastainen. Sen vuoksi tiedämme, että jos katsotaan leipäjonoissa olevien tai terveysneuvontapisteissä käyvien narkomaanien yksinäisyyttä, se on kolme-, neljä- tai jopa viisinkertaisesti korkeampaa kuin väestössä yleensä.

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/onko-sinulla-yksinaisen-i…

Vierailija
30/31 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse persaukisimpana kaverina osallistun aina näihin reissuihin. Kun muut shoppailee, toimin makutuomarina, kun mennään syömään otan halvimman annoksen ja ja kahvilla pelkän kahvin, en pullaa. Reissuni maksaayleensä 20e mikä tekee ison loven talouteeni, mutta pääsen nauttimaan kavereiden seurasta, ja vähän pienimuotoista irtiottoa "köyhäilystä".

Itse näin yksinäisenä ihmisenä koitan pitää omat menot pieninä että voin "tuhlata" kavereiden kanssa.

Vierailija
31/31 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Itse sun tilanteessa valehtilisin sairastuneeni tai ottaisin pikavipin. Et tosiaan ala valittaa rahatilannettasi etkä varsinkaan kutsu luoksesi, ei ne halua vaihtaa "luksus"viikonloppua teehen ja sämpylöihin lähiössä.

Ei ei näin ihmiset...

Se lainaraha ei ole ilmaista fyrkkaa, jolla on kiva lähteä ostoksille kun omat rahat loppuu. Milläs ap maksaa takaisin jos kerran rahatilanne on heikko? Taas vippiä paikkaamaan rahavajetta ja kierre on valmis.