Köyhyys pakottaa jäämään kotiin :(
Olen huonosti palkatussa pätkätyössä, ja sopimus loppuu pian eikä sitä jatketa. Ystäväni järjestävät tänä viikonloppuna ''tyttöjen viikonlopun'', jota on suunniteltu noin kuukausi koska vanha 6 hengen tyttöporukkamme asuu eri puolilla Suomea.
Viikonloppuun kuuluu shoppailua, ulkona syömistä ja biletystä. Mä lupauduin aiemmin tietty mukaan kun ajattelin että työsoppari jatkuisi. Mun on nyt pakko jäädä kotiin koska rahat on todella tiukilla mutta ajattelin ehkä yrittää kutsua kaverit mun luokse - oltaisiin siis kotona ja katseltaisiin leffa ja juotaisiin teetä ja ehkä tekisin sämpylöitä.
Tää on mulle noloa (skippasin edellisen porukkatapaamisen vedoten kehnoon rahatilanteeseen) ja harmittaa jäädä pois mutta enemmän mua harmittais jos kutsuisin mun luokse eikä kukaan tulisi. Valitettavasti kaverini ovat hyvissä töissä ja ovat tottuneet vähän 'hienompiin' paikkoihin ja sain käsityksen että juuri sellaista viikonloppua he odottavat.
Kehtaanko ehdottaa mun luona vietettävää iltaa vai jäänkö pois ettei muille tule epämukava fiilis kun taas kerron että rahatilanne on huono?
Kommentit (31)
Onkohan tuo blingbling-meininki vain omassa päässäsi? Eikös ystävien tapaamiset ole nimenomaan ystävien tapaamisia? Ihan sama missä niitä vietetään. Eivät he ole mitään ystäviä, jos he eivät halua nähdä sinua jossain rennommassa illanvietossa.
En kyllä yrittäisi alkaa muuttaa suunnitelmaa. Ainakaan, jos porukassa on äitejä, jotka harvoin pääsevät minnekään ilman lapsia. Monella voi olla ostoslista valmiina ja hyvä ruoka ravintolassa on kuitenkin vähän eri kuin tee ja sämpylät. Sori. Etkö saisi jostain lainaksi rahaa tai voisitko käyttää luottokorttia?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:42"]
En kyllä yrittäisi alkaa muuttaa suunnitelmaa. Ainakaan, jos porukassa on äitejä, jotka harvoin pääsevät minnekään ilman lapsia. Monella voi olla ostoslista valmiina ja hyvä ruoka ravintolassa on kuitenkin vähän eri kuin tee ja sämpylät. Sori. Etkö saisi jostain lainaksi rahaa tai voisitko käyttää luottokorttia?
[/quote]
Joo sitähän varten ne luottokortit on, että pääsee käyttämään taikarahaa kivoihin menoihin. Eikös äideille riitä se, että on mukavaa yhdessä ja ilman niitä lapsia? Miten shoppaillessa edes voi viettää todellista aikaa yhdessä, kun keskitytään vaatteisiin.
Itse ehdottaisin nyyttäreitä ja vaikka jotain kotimanikyyria. Tulee halvemmaksi ja silti mukana on se hemmotteluaspekti.
Ja oikeesti... Jos et asu Lontoossa, niin kuka hemmetti tekee OSTOSLISTAA, kun hengailee tyttöystävien kanssa :D "Menempä tuohon Pihtiputaan cittariin kattelemaan mekkoja. Jos ne olis vaikka erinäkösiä kuin Rovaniemen cittarin" :D
Juu ei. Itse sun tilanteessa valehtilisin sairastuneeni tai ottaisin pikavipin. Et tosiaan ala valittaa rahatilannettasi etkä varsinkaan kutsu luoksesi, ei ne halua vaihtaa "luksus"viikonloppua teehen ja sämpylöihin lähiössä.
Voithan olla ostoksilla mukana, vaikka et itse ostakaan. Ravintolassa syöt halvinta jne. Kai budjetti sen kestää. Saat lopputilin yhteydessä 6kk:n lomarahat.
Ehkä mä jään pois koska en todellakaan halua kenellekään epämukavaa oloa ja ovat varmasti viikonloppua odottaneet enkä voi tosilta odottaa mun tilanteessa myötäelämistä. Harmittaa vaan tosi paljon kun en pääse, en valitttavasti ota nyt luotolle/vipiksi mitään.
Kenelläkään ei ole lapsia. Ja nro 6:lle, valitettavasti mulla ei ole ''parempaa'' antaa kuin se tee ja lämpimät leivät lähiössä.
8 siis ap. En saa irtisanomisrahaa koska työ oli määräaikainen (10kk) mahdollisella jatkomahdollisuudella.
Itse myös keksisin varmaan jonkun tekosyyn syyksi ettei pääse mukaan. Jos oikeasti on mietitty jotain shoppailua ja ravintola illallista, niin olisi se muilla varmaan aika pettymys istuskella sinun luonasi sämpylöiden kanssa. Enkä nyt siis yritä sanoa pahalla, mutta varmasti se vähän kiusallista olisi jos edes suostuisivat.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:01"]Ehkä mä jään pois koska en todellakaan halua kenellekään epämukavaa oloa ja ovat varmasti viikonloppua odottaneet enkä voi tosilta odottaa mun tilanteessa myötäelämistä. Harmittaa vaan tosi paljon kun en pääse, en valitttavasti ota nyt luotolle/vipiksi mitään.
Kenelläkään ei ole lapsia. Ja nro 6:lle, valitettavasti mulla ei ole ''parempaa'' antaa kuin se tee ja lämpimät leivät lähiössä.
[/quote]
Hyvä ap, että olet fiksu etkä ala lainarahalla hummailemaan. Jos kaverisi ovat oikeasti hyviä ystäviä, niin kyllä niille voi sanoa että on rahasta tiukkaa. osaat varmista sanoa sen ilman mitään säälinkeräystä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:01"]Ehkä mä jään pois koska en todellakaan halua kenellekään epämukavaa oloa ja ovat varmasti viikonloppua odottaneet enkä voi tosilta odottaa mun tilanteessa myötäelämistä. Harmittaa vaan tosi paljon kun en pääse, en valitttavasti ota nyt luotolle/vipiksi mitään.
[/quote]
Eikä siinä ole mitään vikaa. Mutta se jos on suunniteltu ja odotettu ihan erilaista viikonloppua ravintoloineen ja shoppailuineen niin oishan se tee ja sämpylät pettymys. Ei ollut tarkoitus millään pahalla sanoa.
Se 6
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:08"]
Hyvä ap, että olet fiksu etkä ala lainarahalla hummailemaan. Jos kaverisi ovat oikeasti hyviä ystäviä, niin kyllä niille voi sanoa että on rahasta tiukkaa. osaat varmista sanoa sen ilman mitään säälinkeräystä.
[/quote]
Joo, ei tässä sääliä olla keräämässä, yritin vaan epätoivoisesti keksiä että voitaisiin olla kaikki yhdessä jos järkkään leffaillan mutta kuulostaahan se jo ääneensanottunakin tosi typerältä idealta. Ehkä tää rahatilanne joskus helpottuu ja pääsen taas jonnekin. :) Ap.
Onneks mulla ei ole rikkaita ystäviä. Ja onneks en tunne ketään av:lta, ei kestäis meidän ystävyys kauaa, kun se kaatuisi ravintolaillallisten ja shoppailujen puutteeseen.
Miksi ei kompromissia? Lähdet makutuomariksi shoppailijoille, menette teille syömään omatekoista ruokaa ja sitten baarissa juot vain vettä? Ja pidätte porukalla hauskaa. Saattaa ystävät heltyä tarjoamaan sinullekkin drinksua :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:02"]
8 siis ap. En saa irtisanomisrahaa koska työ oli määräaikainen (10kk) mahdollisella jatkomahdollisuudella.
[/quote]
Saathan sä 20 päivän lomakorvauksen. Kertyihän sulle lomaa tuon 10 kuukauden aikana.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:16"]Onneks mulla ei ole rikkaita ystäviä. Ja onneks en tunne ketään av:lta, ei kestäis meidän ystävyys kauaa, kun se kaatuisi ravintolaillallisten ja shoppailujen puutteeseen.
Miksi ei kompromissia? Lähdet makutuomariksi shoppailijoille, menette teille syömään omatekoista ruokaa ja sitten baarissa juot vain vettä? Ja pidätte porukalla hauskaa. Saattaa ystävät heltyä tarjoamaan sinullekkin drinksua :)
[/quote]
Voi jumalauta mitä kurjuuden maksimointia. Makutuomariksi ja jos ystävät tarjoais juomat? Ja se nyt vaan on ihan eri syödä ravintolassa kun kenenkään kotona.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:16"]Onneks mulla ei ole rikkaita ystäviä. Ja onneks en tunne ketään av:lta, ei kestäis meidän ystävyys kauaa, kun se kaatuisi ravintolaillallisten ja shoppailujen puutteeseen. Miksi ei kompromissia? Lähdet makutuomariksi shoppailijoille, menette teille syömään omatekoista ruokaa ja sitten baarissa juot vain vettä? Ja pidätte porukalla hauskaa. Saattaa ystävät heltyä tarjoamaan sinullekkin drinksua :) [/quote] Voi jumalauta mitä kurjuuden maksimointia. Makutuomariksi ja jos ystävät tarjoais juomat? Ja se nyt vaan on ihan eri syödä ravintolassa kun kenenkään kotona.
[/quote]
Riippuu ihan, että haluaako viettää aikaa ystävien kanssa. Kyllä minäkin joskus käyn kaverieni kanssa shoppailemassa niin, että "tuhlaan" heidän rahojaan ja olen makutuomarina. Eikä selvinpäinolo estä tanssimasta yökerhossa. Eihän siellä yökerhossa voikaan tehdä muuta kuin tanssia, kun meteli on niin kovalla, ettei voi edes keskustella. Ja minä arvostan ihan mitä ruokaa vain, kunhan joku muu on tehnyt sen.
Se on juuri niin kurjaa, kuin haluaa asioiden olevan. En ole pakottamassa ap:ta tapaamaan ystäviään. Kunhan ihmettelen, että mitä ystäviä he ovat, jos eivät halua köyhää ystäväänsä nähdä?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 18:02"]
[/quote]
Siis miten niin et saa? Mitä ihmettä?!
Minä sanoisin suoraan, että nyt ei rahavarat anna myöten, mutta toivottavasti toisen kerran sitten. Annat toisten pitää hauskaa kuten on suunniteltu. Miksi et voisi hieman myöhemmin ehdottaa sellaista teetä ja sämpylöitä lähiössä -iltaa; jos he ovat tosi ystäviä, tulevat varmaan mielellään.
Menet mukaan shoppailemaan, mitän kun ei ole pakko ostaa. Itse olen monesti shoppailemassa ostamatta mitäön, ei siinä ole mitään ihmettä.
Jos käytte shoppailun ohella drinkillä, ehkä sinne voit mennö mukaan.
Jätä vaikka syöminen väliin, jos tuntuu että se on liian kallista. Keksi loppuillalle siis muuta menoa.
.
Suosittelisin kuitenkin menemään mukaan. Laske paljonko pystyt kuluttamaan, jos vaikka seuraavan viikon pihistelet.
Ei se yksi drinkki ja ruoka niin paljoa maksa, tai ainakaan se yksi drinkk, jos jätät ruokailun väkiin.
.
Tekee kuitenkin mielelle ihan hyvää mennä mukaan.
Onko sinulla mitään menetettävää, vaikka kutsuisit eivätkä tulisi? Toisaalta rauhallinen "kotijuttu" voi olla heillekin kivaa vaihtelua, jos tavallisesti biletetään ja shoppaillaan tukka putkella.
Up, auttakaa? Ap.