Laitatteko suihkun kiinni shampoon/hoitoaineen levittämisen ajaksi?
Mielenkiinnosta kyselen kuinka moni näin todellisuudessa tekee. Onhan se ilmeisesti synti juoksuttaa vettä "turhaan" mutta itselleni tulee ainakin muuten helvetin kylmä!
Kommentit (42)
En shampoon aikana, kun huuhdon sen pois heti. Sitten laitan hoitoaineen ja suljen suihkun. Ja pesen vartalon. Öljylämmitys, mutta ei sekään enää halpaa ole.
Höh ,emme tietenkään sulje suihkua ollessamme itse sen vaikutuksen alaisena? Mitä järkeä on mielestäsi seisoa suihkussa ilman virtaavaa vettä?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Peseminen kestää noin kymmenen sekuntia. Paljon enemmän siinä haaskaantuu vettä, kun avaan hanan uudelleen ja säädän sitä oikean lämpöiseksi.
Ei se lämpötila kymmenessä sekunnissa ehdi muuttua.
No miksi vtussa laittasin? Kyllä Suomessa vettä riittää vaikka valuttaisin sitä 24/7. Jotain köyhien juttuja tämmöset vedensäästöt?
Kyllä sammutan. Meillä saa lämmintä vettä 5 min ajan, joten oma ilmastonmuutostekoni on se, että lämmintä vettä ei tuhlata. Tämä voisi tulla kaikissa kerrostaloissa käyttöön, jolloin pääkaupunkilaisetkin ihan oikeasti olisivat mukana ilmastotalkoissa. (vrt. Helsinki kaataa lumikuormia mereen eli toimii kuin Pakistan jätteiden kanssa).
Laitan tod.kiinni.
Maksan kulutuksen mukaan.
Ja myös pidän suihkua aina kädessä,joten senkin takia luontevaa.
En vaikka maksan veden kulutuksen mukaan. Oma mukavuus edellä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi vtussa laittasin? Kyllä Suomessa vettä riittää vaikka valuttaisin sitä 24/7. Jotain köyhien juttuja tämmöset vedensäästöt?
Maksatkohan edes itse vedenkäytöstäsi...
En käytä hoitoainetta, se ei ole luontoystävällistä.
Pakko myöntää että enää en aina sulje hanaa, kosja nykyisin vesi tulee omasta kaivosta lähes illmaisena. Ostoveden varassa ollessa suljin aina.
Tosin ei siitä mitään merkittävää hyötyä ole että hanan jättää valumaan ja meneehän siitä kuitenkin lämmityskulut. Mutta tosiaan, en ole asiasta enää yhtä tarkka.
Vierailija kirjoitti:
En vaikka maksan veden kulutuksen mukaan. Oma mukavuus edellä.
Millä tavalla veden valuminen lisää mukavuutta?
Tankaatko myös autoa niin että bensaa valuu maahan ja saat siitä jotain nautintoa?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Peseminen kestää noin kymmenen sekuntia. Paljon enemmän siinä haaskaantuu vettä, kun avaan hanan uudelleen ja säädän sitä oikean lämpöiseksi.
Köyhä! Hanki termostaattihana.
Nyt oon koittanu laittaa,uusi suihkukahva mikä näyttää veden lämpötilan,kulutuksen litroina ja paljonko veden lämmitykseen kuluu sähköä.
Tietysti. Vain vähän yksinkertaiset eivät toimi niin.
En, koska ei siinä montaa sekuntia mene kun shampoon laittaa.
Turha vaiva alkaa veivaamaan.
En laita kiinni mutta pistän pienemmälle niin että voin istua osittain suihkun alla - käytän näet aina suihkujakkaraa. Mulla on kerrostalossa liian tehokas ilmastointi ja varsinkin talvella kylppäri on todella kylmä, kun venttiilistä puskee kylmää ilmaa. Suihkussa palelee, jos ei ole lämpimän veden alla.
Olen viimeksi käynyt saunassa noin 8 vuotta sitten. Korvaan saunat pitkillä kuumilla suihkuilla.
Ei ole tarvetta sulkea suinkua edes joka päiväkään. Kyllä suomessa vettä piisaa, ei siitä tarvii niuhottaa.
Kuinka huonosti hiukset pitää pestä, että koko operaatioon kuluu vain 10 sekuntia? En usko tätä.