Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaientaa viinanpiru? Ilman alkoholia.

Vierailija
15.01.2022 |

Rankkaa päänsisäistä taistelua.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tunteeseen haluat alkoholia?

Jos rentoutuakseen, niin mene saunaan tai kylpyyn tai jotain, mikä rentouttaa. Ts. Tee jotain, mikä tyydyttää sen tunteen.

En tiedä. Voi olla useita syitä. 

Käyn tässä parhaillaan läpi monenlaista, väkivaltaisen parisuhteen aiheuttamia traumoja, elämän kriiseilyä ylipäätään, arkisia asioita sekä tämä yksinäisyys kaiken jälkeen. Tyhjyyden tunne on varmaan suurin, siitä aiheutunut levottomuus ja pienoinen ahdistus. Toisaalta jos menisin seuraankin, se saisi minut haluamaan lisää alkoholia koska olen hieman jännittyneessä tilassa. 

Jokatapauksessa minun täytyy pysyä tiukkana koska menisin vain ojasta allikkoon jos nyt kävisin hakemassa juotavaa. Huominen olisi masentava sekä olisin entistä pettyneempi itseeni.

Ap

Kannattaa päästä siitä läheis riippuvaisuudesta eroon ettei tarvitse mihinkään väkivaltaiseen suhteeseen alistua. Opettele olemaan yksin vaikka kuinka ahdistaisi ja tulisi tyhjyyden tunnetta sillä niidenkin tunteiden käsitteleminen kuuluu elämään. Älä hakeudu juovien ihmisten seuraan sillä kohta mahdollisesti taas saat sieltä jonkun seuraavan väkivaltaisen kumppanin ja sama kierre jatkuu loputtomiin jos et pysty sitä katkaisemaan. 

Vierailija
22/23 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 askelta on amerikkalaista uskonnollista paskaa, vaikka alussa väitetään ettei aa ole uskonnollinen yhteisö. Kajahtaneita hihhuleita jotka kuvittelevat että raittiina ei voi olla ilman korkeimman johdatusta.

Sääli ettei a-killalla ole juuri toimintaa, ainakaan etelä suomessa.

Jos et ole halunnut raitistua AA: avulla ei ole niin se on silloin paskaa, kymmenen miljoonaa raitistunutta alkoholistia maailmassa ovat siis väärin raitistuneet. Minulla on takana yli kymmenen vuotta raittiutta enkä ole yhtään sen uskovaisempi kuin sinäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tunteeseen haluat alkoholia?

Jos rentoutuakseen, niin mene saunaan tai kylpyyn tai jotain, mikä rentouttaa. Ts. Tee jotain, mikä tyydyttää sen tunteen.

En tiedä. Voi olla useita syitä. 

Käyn tässä parhaillaan läpi monenlaista, väkivaltaisen parisuhteen aiheuttamia traumoja, elämän kriiseilyä ylipäätään, arkisia asioita sekä tämä yksinäisyys kaiken jälkeen. Tyhjyyden tunne on varmaan suurin, siitä aiheutunut levottomuus ja pienoinen ahdistus. Toisaalta jos menisin seuraankin, se saisi minut haluamaan lisää alkoholia koska olen hieman jännittyneessä tilassa. 

Jokatapauksessa minun täytyy pysyä tiukkana koska menisin vain ojasta allikkoon jos nyt kävisin hakemassa juotavaa. Huominen olisi masentava sekä olisin entistä pettyneempi itseeni.

Ap

Kannattaa päästä siitä läheis riippuvaisuudesta eroon ettei tarvitse mihinkään väkivaltaiseen suhteeseen alistua. Opettele olemaan yksin vaikka kuinka ahdistaisi ja tulisi tyhjyyden tunnetta sillä niidenkin tunteiden käsitteleminen kuuluu elämään. Älä hakeudu juovien ihmisten seuraan sillä kohta mahdollisesti taas saat sieltä jonkun seuraavan väkivaltaisen kumppanin ja sama kierre jatkuu loputtomiin jos et pysty sitä katkaisemaan. 

Sitä tässä juuri työstän parhaillaan. 

Välillä käyn vain perhananmoista taistelua pääni sisällä, kuuluu asiaan mutta kyllähän se vaikea on rikkoa toimintamallejaan. Aion onnistua. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän