Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret menee kesätöihin?

Vierailija
12.05.2015 |

kaverini sanoi että aikoo mennä kesäksi töihin. Sitä ihmettelen että mitäs järkeä siinä. Opiskelijat saa sossusta fyrkkaa kesällä joten kesällä kannattaa bilettää.
M-96

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampaa se on tienata omaa rahaa ja itse pääsin sellaiseen työhön, missä kielitaitoni kehittyy ja näin ollen saan CV:eeni arvokkaan kokemuksen. Jokainen kesätyökokemus myös auttaa toivottavasti sitten tulevaisuudessa saamaan niitä oman alan töitä (tai ainakin CV:stä sitten näkee, että muutakin on tehty kuin makoiltu, vaikka vähän tulevaisuuden työtilanne pelottaakin) Mitä tukia edes ajattelit sossusta kesällä nostaa ylipäätään? Ja näin kotona asuvana en edes saisi yhtä paljon rahaa mitä itse tienaamalla saan, jos sieltä luukulta on jotain mahdollista hakea. Eli semmosia syitä täällä :)

N18 (-97)

Vierailija
2/7 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 16:55"]Mukavampaa se on tienata omaa rahaa ja itse pääsin sellaiseen työhön, missä kielitaitoni kehittyy ja näin ollen saan CV:eeni arvokkaan kokemuksen. Jokainen kesätyökokemus myös auttaa toivottavasti sitten tulevaisuudessa saamaan niitä oman alan töitä (tai ainakin CV:stä sitten näkee, että muutakin on tehty kuin makoiltu, vaikka vähän tulevaisuuden työtilanne pelottaakin) Mitä tukia edes ajattelit sossusta kesällä nostaa ylipäätään? Ja näin kotona asuvana en edes saisi yhtä paljon rahaa mitä itse tienaamalla saan, jos sieltä luukulta on jotain mahdollista hakea. Eli semmosia syitä täällä :)

N18 (-97)
[/quote]
Minä oon työtön. Nostan sosiaali,asumis ja työmarkkinatukea. Kotonasuvana saisit sen perusosan eli 485e ainoastaan. Että sinun tapauksessa ehkä kannatettavaa.
M-96

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten sossu laittaa opiskelijat jonon viimeiseksi, eli saattaa kulua aika monta viikkoa ilman ruokaa jos tuohon luottaa ja tili on tyhjä. Ja laskupino sen kuin kasvaa.

Jos lainaa vanhemmilta niin on otettava käteisenä, tilille ilmestyvä laina lasketaan tuloksi.

Vierailija
4/7 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:02"]

Meillä muuten sossu laittaa opiskelijat jonon viimeiseksi, eli saattaa kulua aika monta viikkoa ilman ruokaa jos tuohon luottaa ja tili on tyhjä. Ja laskupino sen kuin kasvaa.

[/quote]

Rikkovat teillä siinä tapauksessa lakia.

Vierailija
5/7 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa vaan jos on kuluttanu opintolainan

Vierailija
6/7 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei saa sossusta rahaa :)

Vierailija