Downton Abbey, miksi Marysta tykätään niin paljon
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kiinnostava persoona, kaunis ja ylhäinen. Jopa juurikin koppava, mutta sisimmiltään inhimillinen.
Milloin hän on ollut inhimillinen Edithiä kohtaan?
Sisarusriidat on asia erikseen, sukuhan on usein pahin. Edithkin oli todella kateellinen ja ikävä Marylle ja Marylla nyt vaan oli yliote. Eivätkö hekin kuitenkin solmineet jossain vaiheessa rauhan Sybilin kuoleman jälkeen? En ihan muista, mutta mielestäni jossain vaiheessa he päättivät yrittää tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei Matthew sitä katsoisi niin ylös, jos se olisi läpeensä peestä.
Yllätyin itse, että kaverit kävi niin kuumana siihen Matthew'hun. Mikä siinä? Ei itselle jotenkin napannut mitenkään suuresti. Pidin itse siitä Tom Bransonin hahmon kehityksestä sarjan aikana. Oli jotenkin avoin, järkeva ja kauaskatseinen, jolla oli kuitenkin takana oma kapinansa ja vahvat arvot.
Teeskentelee kyllä, mutta siinä on aina joku tavoite. Eli hän tietää missä kohtaa kannattaa mielistellä ja milloin olla kylmä kartanonneito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mary on ihana! Hänellä on myös itsetuntemusta ja hän tietää omat puutteensa. Mary vie asioita eteen päin eikä teeskentele muuta kuin mitä on.
Sehän teeskentelee niistä eniten, samalla tavoin kuin äitinsä, lopussa taisi oivaltaa jotain elämästä.
Edith oli pitkää rasittava marisija, mutta kasvoi hienosti sarjan edetessä.. Saatan jopa alkaa pitää Edithistä! En ole viel katsonut sarjaa kokonaan.
Mutta Edithän OLI ikävä tylsimys joka aina pilasi kaiken!
Loppua kohti hahmo alkoi kehittyä, kun löysi oman polkunsa eikä vaan toteuttanut valmiita odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tosi törkeä sisartaan kohtaan. Edith oli Maryn mielestä ikävä tylsinys, joka aina pilasi kaiken.
Mun mielestä se Maryn näyttelijä ei sopinut rooliinsa. Muka kaunotar jne. Ruma kohlo vinohammas se oli. Ja sit muiden piti näytellä kuin ois ollut kauniskin.
Vierailija kirjoitti:
Todella laskelmoiva niiden miestensä suhteen, rakastuu varman päälle.
Siihen aikaan naisten asema ei ollut kovin häävi, kun ajatellaan, että kuka tahansa miessukulainen peri koko omaisuuden ohi perittävän oman tyttären. Siihen aikaan naisten varmasti piti olla laskelmoivia naimakauppojensa suhteen. Piti varmistaa toimeentulo ja se,ettei nai alempaan säätyyn. Näiden tiukkojen sääntöjen rinnalla oli nuoren naisen omat tunteet ja epävarmuus. Ei varmaan ihan helppo yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Edith oli pitkää rasittava marisija, mutta kasvoi hienosti sarjan edetessä.. Saatan jopa alkaa pitää Edithistä! En ole viel katsonut sarjaa kokonaan.
Sama fiilis Edithistä, ja saatat yllättyä positiivisesti hahmon kehityksestä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin itse, että kaverit kävi niin kuumana siihen Matthew'hun. Mikä siinä? Ei itselle jotenkin napannut mitenkään suuresti. Pidin itse siitä Tom Bransonin hahmon kehityksestä sarjan aikana. Oli jotenkin avoin, järkeva ja kauaskatseinen, jolla oli kuitenkin takana oma kapinansa ja vahvat arvot.
En osaa sanoa, jotain "turvallista" siinä on, ja komea. Sitten taas itselläni juuri Tom tuntui välillä jopa rasittavalta. Tapaili sitä ärsyttävää riidanhaluista naistakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se Maryn näyttelijä ei sopinut rooliinsa. Muka kaunotar jne. Ruma kohlo vinohammas se oli. Ja sit muiden piti näytellä kuin ois ollut kauniskin.
Makuasioista ei voi kiistellä. Mun mielestäni näyttelijä oli todella oikea valinta Maryn rooliin. Kauniin ja persoonallisen näköinen. Ei mikään Kardashian tai Jennifer Lopez kopio niin kuin nykyinen kauneusihanne.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tykkää, ja kuka ei... Mutta jos tuollaista hahmoa ei olisi, niin aika iso aukko olisi juonenkäänteiden suhteen. Kiinnostaisiko oikeasti katsoa sarjaa, jossa kaikki menee aina tosi hienosti ja sovussa, kellään ei ole ongelmia tai vaikeuksia, ja elämä on pelkkää onnea vain.
Tasapaksuista rooleista on syytetty Downtown Abbey elokuvaa. En ole itse nähnyt sitä, mutta luin arvostelun. Toinen elokuva on tulossa nyt maaliskuussa niin ennen sitä ajattelin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tykkää, ja kuka ei... Mutta jos tuollaista hahmoa ei olisi, niin aika iso aukko olisi juonenkäänteiden suhteen. Kiinnostaisiko oikeasti katsoa sarjaa, jossa kaikki menee aina tosi hienosti ja sovussa, kellään ei ole ongelmia tai vaikeuksia, ja elämä on pelkkää onnea vain.
Tasapaksuista rooleista on syytetty Downtown Abbey elokuvaa. En ole itse nähnyt sitä, mutta luin arvostelun. Toinen elokuva on tulossa nyt maaliskuussa niin ennen sitä ajattelin kuitenkin.
En minäkään halunnut katsoa elokuvaa, enkä katso seuraavaakaan.
t. se, jolle vastasit
Mary on luiseva kolho mutta sopii osaansa.Äitinsä on minusta tosi luonnollisesti näyttelevä ja mukava persoona.Edithän on ollut pikkuisen kade mutta saanut sitten itsetuntoaan kohotetuksi.Muu porukka aivan mahtavaa pidän sarjasta ja elokuvasta.Hyvä että tulee lisää!
Itsekeskeinen narsisti, mutta pirun seksikäs. Siksi annan anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekeskeinen narsisti, mutta pirun seksikäs. Siksi annan anteeksi.
Seksikäs!?😳. Anteeksi, mutta nyt pääsi nauru. Yhtä seksikäs kuin aidantolppa.
Naisenä en pysty näkemään Maryn viehätysvoimaa tai seksikkyyttä. Tai siis monen naisen, todellisen tai tv-sarjan hahmon kohdalla kyllä pystyn, mutta en tässä tapauksessa. Minkä takia miehet käy niin kuumana siihen, vaikka se on niin hirveä kopea narttu? Jos edes olisi tajunnanräjäyttävän kaunis, vaikka kuten Penelope Cruz, asian ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kiinnostava persoona, kaunis ja ylhäinen. Jopa juurikin koppava, mutta sisimmiltään inhimillinen.
Milloin hän on ollut inhimillinen Edithiä kohtaan?
Sisarusriidat on asia erikseen, sukuhan on usein pahin. Edithkin oli todella kateellinen ja ikävä Marylle ja Marylla nyt vaan oli yliote. Eivätkö hekin kuitenkin solmineet jossain vaiheessa rauhan Sybilin kuoleman jälkeen? En ihan muista, mutta mielestäni jossain vaiheessa he päättivät yrittää tulla toimeen.
He ovat tulleet lapsesta asti huonosti toimeen ja ikäviä juttuja sekä kostoja on tehty puolin ja toisin, joten asioiden luulisi olevan jo kuitattu ja voitaisiin siirtyä eteenpäin. Tässä vaiheessa sarjaa (missä se ylellä nyt on) saa sen kuvan, että Mary nälvii ja vähättelee Edithiä joka välissä ihan aiheetta. Edithin suunnasta ei tällaista ole nyttemmin näytetty, vaan hän enemmänkin vain pelkää Marya ja haluaa salata tältä asiat, jotka kaikki muut jo tietävät, ettei tulisi lisää kuittailua. Itselle tulee olo, että lopeta jo ja anna Edithin olla! Maryn viha, katkeruus ja inho on jotenkin ihan suhteetonta ja sympatiani ovat Edithin puolella. Edith vaikuttaisi valmiilta sopuun.
(Olen kyllä aiemmin jo katsonut kaikki kaudet loppuun asti, joten Edithinkin kehityskulku on tiedossa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas rasitti se Bransonin jahkailu. Hän ei osannut ikinä päättää, oli milloin lähdössä ja milloin jäämässä. Se sosialismikin oli sellaista henkilökohtaista kapinaa ja kaunaa, ei mitään sen syvempää.
Mary kyllä omassa ylimielisyydessään ja itsetunnossaan todella kuuma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule vielä maaliskuussa, kansainvälistä ensi-iltaa on taas lykätty koronan takia.
Sehän teeskentelee niistä eniten, samalla tavoin kuin äitinsä, lopussa taisi oivaltaa jotain elämästä.