Muita jotka ei erityisemmin pidä matkustelusta?
Hirveä vaiva, pakkaat ja varailet ja sumplit lomia, kulkuvälineitä, aikatauluja. Epämukava lentomatka x tuntia.
Paikan päällä mua stressaa vieras ympäristö. Tuntuu että kun on niin pitkälle tultu niin pitää myös nähdä kyseistä maata. Sitten väsyttää viriketulva, ihon palamisen stressi etelässä, tautien pelko, eksytäänkö taas, jalkoja särkee kaikki se kävely, tai sit puuduttaa peppua takseissa istumiset. Nähtävyyksiin jonottamiset turhauttaa. Lisäksi kärsin matkapahoinvoinnista. Lentoja jännitän ja korvat menee herkästi lukkoon.
En siis oikein tykkää matkustelusta. Paras loma on kesäloma kotona oman pihan riippumatossa lukien ja laiskotellen, lähijärvessä uiden. Tukikohta on oma tuttu ja rakas oman mielen mukainen koti. Talvellakin etelän reissu lähinnä väsyttää, mieluummin oon kotosalla.
Nykyaikana vieraisiin maihin voi tutustua muutenkin kuin reissaamalla, esim. dokumentit, nettiystävät eri maista.
Mietin onko ketään muuta kaltaistani? Tuttavapiirissä ihmiset tuntuu rakastavan matkailua.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa tosi vaikealta sun elämä.
Ei elämäni muuten ole vaikeaa. :) Mutta matkustelu on vaivalloista ja väsyttävää mielestäni. Ei mun juttu. Aiemmin silti matkistelin melko paljon, yritin löytää sen viehätyksen mitä muut koki, mutten onnistunut.
Ap
Minäkään en erityisemmin kaipaa ulkomaanmatkailua. Olen herkästi stressaantuva jo arjessa, ja tuntuu usein ylivomaiselta ajatuskin matkavalmisteluista ja kommervenkeistä kohteessa. Ehkä en myöskään kaipaa kovin paljon erityisiä virikkeitä, koska koen vahvasti ihan pienet arjen asiat.
Pidin muutama vuosi sitten vielä kovastikin matkustelusta, mutta en enää. Koskaan en ole varsinaisesti nauttinut lentämisestä ja kentillä odottamisesta, mutta siedin nuorempana epämukavuutta paremmin. Nyt ajatus täyteen ahdetuista koneista saa aikaan pakokauhun.
Turistien kansoittamat (roskaiset) rannatkaan ei kiinnosta. Rantakohteissa miinusta myös:
- kusetukset ja kaikenlainen vilppi turistien rahojen nyhtämiseksi
- liika huomio yksin matkustaessa
- paikat toistensa kaltaisia
- yleinen epäsiisteys ja roskaisuus kierrätysmahdollisuuden puuttuessa täysin
Kaupunkeja koluttu myös ihan tarpeeksi.
Kuullostaa tosi vaikealta sun elämä.