Kirjoitin täällä joskus ulkopuolelle jättämisestä ja aikuisten kiusaamisesta
Ketjusta tuli PITKÄ. Kerroin siinä, että meillä on yksi hyvä ystäväperhe vain. Erilaiset ihmiset jakoivat kokemuksiaan aiheesta. Luin joka kirjoituksen ja sain tosi hyviä neuvoja.
Sitten aloin noudattamaan neuvojanne. Tärkeimpinä jäivät mieleen:
Armo: vaikka ystäväsi kohtelee sinua huonosti, esimerkiksi ohittaa merkkipäiväsi tai lapsen syntymäsi, niin ole armollinen ja ymmärrä että hänellä voi olla jotain kiireellisempää silloin. Älä sorru itse samaan typeryyteen, vaan fiksumpi on se joka on armollinen, antaa anteeksi ja ohittaa. Näin olen tehnyt, ja kohdannut jokaisen uudestaan ilman suuttumista heidän ”virheistään”
Aika itselle: ole hyvällä tavalla kiireinen. Tee arjesta hyvää: syö hyvin, ota lenkki, kuuma suihku. Varaa kampaaja ja jalkahoito, panosta omaan huolenpitoon ja hyvinvointiin. On kannattanut. Kalenteri täyttyy, et roiku ystävissäsi, näytät hyvältä.
Älä puhu pahaa. Jos joku puhuu sinulle pahaa muista, hän puhuu sinustakin.
Pyydä kyläilyt selkeämmin: ”Sopisiko teille kyläily meillä la 1.1 klo 10” Selkeään kysymykseen tulee harvoin enää epäselvää vastausta 😊
Lopeta yhteydenpito täysin sellaisiin, jotka eivät pidä yhteyttä teihin ja sellaisiin jotka ovat esim kotisi lähellä hotellissa tai ravintolassa, mutta eivät koskaan mainitse tästä ja pyydä mukaan. Sellainen ihminen joka on toistuvasti jättänyt sinut ulkopuolelle ja jolle ei koskaan sovi: älä seuraa häntä somessa, älä kanna hänestä ENÄÄ murhetta. Odota sen sijaan fyysistä soittoaan/ viestiään näkemisestä (jota ei koskaan tule) So true
Ole avoin uusille ystäville. Tutustu, tutustu ja sitten noudata näitä ohjeita. Ja se on kannattanut🤩🤩🤩 Syksyn aikana olen saanut kaveriksi 5 hengen äitiporukan, jotka kaikki ovat fiksuja ja hyväkäytöksisiä. 2 perhettä, jotka ovat hyvissä töissä, kaikella lailla tosi upeita ihmisiä. Yht äkkiä ystäviä tulvii meidän perheelle… Osan kanssa tavattu jo montakin kertaa!
Kiitos ❤️😍❤️
Kommentit (7)
Tottahan se on että jos huomaat ystävyyden tms. olevan yksipuolista, niin kannattaa sellaiset ihmiset unohtaa jamennä eteenpäin.
Ahdistava ja outo ajatus että jos käyn vaikka vanhassa kotikaupungissani tai syön paikassa jonka lähellä minun kaverini asuu, minun tulkitaan olevan töykeä ja jättävän ihmisiä ulkopuolelle kun en ilmoita asiasta heille ja kutsu heitä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistava ja outo ajatus että jos käyn vaikka vanhassa kotikaupungissani tai syön paikassa jonka lähellä minun kaverini asuu, minun tulkitaan olevan töykeä ja jättävän ihmisiä ulkopuolelle kun en ilmoita asiasta heille ja kutsu heitä mukaan.
JATKUVASTI näin toimimalla. Ahdistavaa on nykyinen sisälukutaidon puute 😫
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin mielelläni vanhassa kotikaupungissa käydessäni tapaan mun ystäviä. Olisin myös ihmeissäni, jos he tulisivat nykyiseen kaupunkiini vaikkaviikonloppulomalle eivätkä kertoisi minulle mitään. Toki välillä ovat nopean päivämutkan käyneet hoitamassa jotakin asiaa, nii silloin on ymmärrettävää ettei ehdi nähdä.
Hyvänpäiväntutut on asia erikseen ja heidän kanssa en ole muutenkan juuri tekemisissä. Nähdään jos nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin mielelläni vanhassa kotikaupungissa käydessäni tapaan mun ystäviä. Olisin myös ihmeissäni, jos he tulisivat nykyiseen kaupunkiini vaikkaviikonloppulomalle eivätkä kertoisi minulle mitään. Toki välillä ovat nopean päivämutkan käyneet hoitamassa jotakin asiaa, nii silloin on ymmärrettävää ettei ehdi nähdä.
Hyvänpäiväntutut on asia erikseen ja heidän kanssa en ole muutenkan juuri tekemisissä. Nähdään jos nähdään.
Jatkan vielä, että toki on eri asia onko mahdollisuus tapaamiseen parin viikon välein vai muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin toimii just normaalijärkinen ihminen🥰
Vau! Muistan