Hyvät tulot Mari Karppasella
Toimittaja Mari Karppanen odottaa lasta New Yorkissa ja kertoo maksavansa vakuutuksesta 1000 dollaria kuukaudessa, jotta selviää synnytyksen sairaalalaskusta, näin se amerikkalainen yhteiskunta toimii, ei mikään unelma pienipalkkaiselle.
Kommentit (16)
Tuohan on järkyttävää. Onko teistä kukaan miettinyt, miltä se tuntuisi, jos Suomessakin olisi systeemi, missä joutuisi tarkkaan miettimään, riittävätkö rahat synnytykseen?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on järkyttävää. Onko teistä kukaan miettinyt, miltä se tuntuisi, jos Suomessakin olisi systeemi, missä joutuisi tarkkaan miettimään, riittävätkö rahat synnytykseen?
Täällä synnytetään muutenkin Kelan piikkiin. Ei edes pieniä maksuja pystytä maksamaan itse.
Onko tonni kuussa paljon rahaa?
Vaikka asutaan suomessa, niin mulla menee lasten sairaskuluvakuutukseen 300€/kk.
Mäkin mietin että miten tuollainen kirjeenvaihtajan työ oikein lyö leiville kun eihän hän päivittäin ruudussa kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko tonni kuussa paljon rahaa?
Vaikka asutaan suomessa, niin mulla menee lasten sairaskuluvakuutukseen 300€/kk.
On se, harva yksityishenkilö maksaa mistään vakuutuksesta tonnia kuussa ja mieti, minkälaiset tulot siihen tarvitaan, että yli päänsä pystyy maksamaan tonnin pelkästä vakuutuksesta, kun on kaikki muutkin menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä synnytetään muutenkin Kelan piikkiin. Ei edes pieniä maksuja pystytä maksamaan itse.
Onneksi Länsi-Euroopassa on ymmärretty hyvinvointiyhteiskunnan merkitys, jenkeissä joka asiaan tarvitaan erillinen vakuutus, muuten olet täysin heitteille jätetty huonon hetken tullen.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla ihan hyväkin ratkaisu, jos sillä päästäisiin näistä ”5500 euroa yhteiskunnan tukia kuukaudessa” -eläteistä.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kansasta haluaa tänne Usan mallin koska Kokoomus on suosituin puolue ja ajaa tätä tänne.
Ap ei tajua yhtään että ne palkat on usassa ihan erit!
Saan itse suomessa 4900e palkkaa ja sain työtarjouksen USAsta, sama työ, 14 500e. Kyllä tuosta makselee vakuutusmaksut.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tajua yhtään että ne palkat on usassa ihan erit!
Saan itse suomessa 4900e palkkaa ja sain työtarjouksen USAsta, sama työ, 14 500e. Kyllä tuosta makselee vakuutusmaksut.
Paljonkos pitkäaikaistyötön saa Usassa työmarkkinatukea tai opiskelja opintotukea?
Outoo, olen kuvitellut, että työskentelävät Suomen sopimusten alaisena mutta ehkä sitten free-lancerina.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sukua olympiavoittaja Pertti Karppaselle?
KLummankin, sekä Marin että Pertin, sukunimi on Karppinen. Ei Karppanen.
Äänestäkää Kokoomusta niin saatte saman mallin meille Suomeen. Onneksi Rinne ja Marin jätti äärioikeiston ruikuttamaan oppositioon ja punamulta ajaa koko kansan etua.
USAssa asuu 330 miljoonaa ihmistä ja kyllä ne kaikki tavallisia töitä tekevät keskivertoihmiset näyttää ihan hyvin siellä pärjäävän. Asuntoja, autoja, vaatteita, lomamatkoja ja huvituksia näyttää olevan kaikilla, vaikka vakuutusmaksut olisivatkin kalliita (suomalaisen mittapuun mukaan).
Kaunis nainen ja kuulostaa myös mukavalta.