Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen uskonnollisuus menee liiallisuuksiin

Vierailija
11.05.2015 |

Mieheni on hyvin uskonnollinen, on ollut aina mutta viime aikoina asia on alkanut haitata perheemme elämää entistä enemmän. Olen myös uskovainen, mutta suhteellisen suvaitsevainen sellainen, lapsista 2 minun tietoni mukaan uskossa mutta vanhin ateisti. Kuulumme herätysliikkeeseen, en viitsi tunnistamisvaaran takia mainita sen nimeä. Meillä on 7, 11 ja 16v lapset, ja esikoisen ja miehen välit ovat täysin rikki uskontoasian vuoksi.

Esikoinen on kristillisestä kasvatuksesta huolimatta vannoutunut ateisti, ja minä hyväksyn sen mutta mies ei. Kristillisyydestäni huolimatta minusta on tärkeää antaa lapsille mahdollisuus olla uskomatta jos he valitsevat niin. Heidän riitainsa kärjistyvät ajoittain pelottavillakin tavoilla, kuten siihen että mies poltti teinin kirjan. Jos mies ja teini ovat puheissa se on lähes poikkeuksetta kireää vaikka ei olisi edes puhe asiasta. Olen koettanut puhua teinille että hän esittäisi edes uskovansa mutta ei kuulemma halua alistua sellaiseen minkä tosin ymmärrän, olen asiassa teinin puolella, toivoisin vain että meillä riideltäisiin vähemmän. Teini on ollut analyyttinen "tutkijaluonne" lapsesta lähtien ja rakastanut matematiikkaa ja fysiikkaa aina ja ollut niissä hyvä. Hän aikoo lukea lukion jälkeen fysiikkaa, en tosin tiedä onko se hänen oikea suunnitelmansa vai provokaatio miehelle. 

16vtä enemmän jopa kärsivät muut lapsemme, sillä he joutuvat kuuntelemaan miehen ja teinin riitelyä ja pelottavaakin asioita kuten kun mies uhkaa teiniä helvetissä palamisella ja heittelee tämän tavaroita. Teini taas kutsuu uskovaisia milloin milläkin haukkumanimellä, tarkoittaen sen tietenkin miehelle, mutta nuoremmatkin saattavat ymmärtää sen tarkoittavan heitä. Pelkään että muut lapset eivät osaa suhtautua noihin, ja teitenkin jatkuva riitely rasittaa ketä vain. Etenkin 7-vuotiaamme jää usein pohtimaan asioita päässään. 

Tuntuu että perheemme tilanne on jatkuva koko ajan paheneva kierre jota en saa katkaistua ja kaikki kärsivät, nuoremmat lapset mielestäni jopa enemmön kun mies ja teini. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea poika. En itse uskaltanut teininä, repäisy liikkeestä irti vasta 23v.

Vierailija
42/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:14"]

Mieti toisaalta uskonnon kannalta. Se vanhinhan on oikeasti joutumassa helvettiin. Et taida itse olla oikeasti uskossa, kun vanhimpasi helvettiin joutuminen ei tunnu sinua kuunnostavan vähääkään, vaan olet ainoastaan hermostunut miehesi raivoamisesta. . Tuo riitely on ilman muuta saatava loppumaan, mutta sitä kestää pari vuotta enää. Sen sijaan vanhin lapsesi on menossa muualle kuin taivaaseen. Iäisyys siis siellä muualla on sinusta vähäpätöisempi asia kuin riitely. . Ja en todellakaan usko miehesi taivoamisen auttavan yhtään tytön uskossa. Päin vastoin luultavasti, joten perheneuvolaan siitä puhumaan?

[/quote]

Paavalin mukaan uskova ihminen pelastaa perhekuntansa, joten ateistipoikakin on menossa taivaaseen. Vai sanotko että Raamattu valehtelee?

[/quote]

No mites on helvetillä pelottelijat? Kiellättekö Raamatun sanan vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihminen joutua pakkohoitoon tai saada esim skitsofreniadiagnoosin, jos sanoo lääkärille keskustelevansa jumalan kanssa?

Vierailija
44/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, meneekö miehen uskonnollisuus liiallisuuksiin, mutta oma ego siinä ainakin vahvasti mukana näyttäisi olevan. Sellaista ajattelua, että tässä on nyt kyse MINUN USKONNOSTANI ja MINUN LAPSESTANI, eli, no, MINUSTA. Miehen raivosta voisi päätellä, että hän kokee teinin loukkaavan nimenomaan häntä itseään olemalla eri mieltä. Toki vanhempia huolestuttaa lastensa tulevaisuus, mutta mies varmasti ymmärtää järjellään, että tuollainen riehuminen ei ainakaan edesauta lapsen positiivista suhtautumista uskontoon, vaan työntää häntä kauemmaksi ja tekee katkeraksi. Jos oma ego ei olisi niin haavoittunut tässä, hän osaisi ehkä suhtautua asiaan rauhallisemmin ja rationaalisemmin. Tai voinhan olla ihan väärässäkin, kun täältä vain nettikirjoittelun perusteella huutelen oletuksiani.

Ihminen voi muuten olla hyvinkin tieteellinen ja silti uskoa Jumalaan ihan tosissaan. Ei uskonnon ja tieteen tarvitse olla toisensa poissulkevia asioita, eikä ole mitenkään erityisen tieteellistä ajatella, että kaikki uskonnot olisivat automaattisesti täyttä hömppää. Vai eikö porukka täällä muka tosissaan tunne ketään tieteen parissa työskentelevää ihmistä, jolla olisi uskonnollinen vakaumus?

Terv. Uskis

Vierailija
45/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:43"]

Teinit kapinoivat vanhempiaan vastaan, ja just sillä tapaa kun tietää sen vanhempia eniten ärsyttävän. Miehesi tekee nyt tyhmästi kun lähtee pelaamaan kova kovaa vastaan teinin kanssa. Antaisi olla, nousisi itse sinne aikuisen tasolle ja antaisi teinin kapinoida. Teinien kapinat vaan tuppaavat yltymään vastuksesta. Jos mies antaisi teinin nyt hakea omat polkunsa, hän saattaa palata uskoon vielä myöhemmin. Tuolla tapaa riitelemällä ei koskaan.

Yritä puhua miehesi kanssa.

[/quote]

Mitä ihmeen kapinaa se on jos lapsella on oma mielipide ja maailmankuva? Sehän vaikuttaa olevan vain terve nuori mies. Jotain orjarobottejako te kasvatatte?
[/quote]

Rasittavaa, kun alle 25v ei saa olla omaa maailmankuvaa eikä oikeastaan edes mielipidettä, joka poikkeaa vanhempien vastaavasta. Aina vaan lässytetään, että "se on tätä nuoruuden kapinaa, kyllä se siitä"; "meidänkin Mikko kapinoi nuoruudessaan jatkuvasti".
Minä en ainakaan jaksaisi lähteä todistelemaan vanhemmilleni olevani tosissani yhtään missään. Pitäkööt vittu kapinointina. Minulla on mielipiteeni ja seison niiden takana.

Vierailija
46/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:43"] Teinit kapinoivat vanhempiaan vastaan, ja just sillä tapaa kun tietää sen vanhempia eniten ärsyttävän. Miehesi tekee nyt tyhmästi kun lähtee pelaamaan kova kovaa vastaan teinin kanssa. Antaisi olla, nousisi itse sinne aikuisen tasolle ja antaisi teinin kapinoida. Teinien kapinat vaan tuppaavat yltymään vastuksesta. Jos mies antaisi teinin nyt hakea omat polkunsa, hän saattaa palata uskoon vielä myöhemmin. Tuolla tapaa riitelemällä ei koskaan. Yritä puhua miehesi kanssa. [/quote] Mitä ihmeen kapinaa se on jos lapsella on oma mielipide ja maailmankuva? Sehän vaikuttaa olevan vain terve nuori mies. Jotain orjarobottejako te kasvatatte? [/quote] Rasittavaa, kun alle 25v ei saa olla omaa maailmankuvaa eikä oikeastaan edes mielipidettä, joka poikkeaa vanhempien vastaavasta. Aina vaan lässytetään, että "se on tätä nuoruuden kapinaa, kyllä se siitä"; "meidänkin Mikko kapinoi nuoruudessaan jatkuvasti". Minä en ainakaan jaksaisi lähteä todistelemaan vanhemmilleni olevani tosissani yhtään missään. Pitäkööt vittu kapinointina. Minulla on mielipiteeni ja seison niiden takana.

[/quote]

Samaa mieltä. Monilla nuorilla ihmisillä on vahvoja ja perusteltuja mielipiteitä asioista.

Vierailija
47/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:43"] Teinit kapinoivat vanhempiaan vastaan, ja just sillä tapaa kun tietää sen vanhempia eniten ärsyttävän. Miehesi tekee nyt tyhmästi kun lähtee pelaamaan kova kovaa vastaan teinin kanssa. Antaisi olla, nousisi itse sinne aikuisen tasolle ja antaisi teinin kapinoida. Teinien kapinat vaan tuppaavat yltymään vastuksesta. Jos mies antaisi teinin nyt hakea omat polkunsa, hän saattaa palata uskoon vielä myöhemmin. Tuolla tapaa riitelemällä ei koskaan. Yritä puhua miehesi kanssa. [/quote] Mitä ihmeen kapinaa se on jos lapsella on oma mielipide ja maailmankuva? Sehän vaikuttaa olevan vain terve nuori mies. Jotain orjarobottejako te kasvatatte? [/quote] Rasittavaa, kun alle 25v ei saa olla omaa maailmankuvaa eikä oikeastaan edes mielipidettä, joka poikkeaa vanhempien vastaavasta. Aina vaan lässytetään, että "se on tätä nuoruuden kapinaa, kyllä se siitä"; "meidänkin Mikko kapinoi nuoruudessaan jatkuvasti". Minä en ainakaan jaksaisi lähteä todistelemaan vanhemmilleni olevani tosissani yhtään missään. Pitäkööt vittu kapinointina. Minulla on mielipiteeni ja seison niiden takana.

[/quote]

Samaa mieltä. Monilla nuorilla ihmisillä on vahvoja ja perusteltuja mielipiteitä asioista.
[/quote]

Tämä. Vanhempani perustelevat kaiken Raamatulla ja pitävät minun maailmankuvaani nimenomaan "nuoruuden kapinointina". "Kyllä se siitä rauhoittuu kun kasvaa aikuiseksi.."
T:N17

Vierailija
48/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap:n lapsi on tyttö? No siinä tapauksessa en hyväksy käytöstä, eikä tuo tiedä hyvää jatkossakaan. M21

Vierailija
49/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:58"]

Ai ap:n lapsi on tyttö? No siinä tapauksessa en hyväksy käytöstä, eikä tuo tiedä hyvää jatkossakaan. M21

[/quote]

Unohdin lisätä, että olen ateisti. M21

Vierailija
50/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tiedeleirille että mies suuttuu entistä enemmön ;)

Vierailija
51/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:10"]

Tyttö tiedeleirille että mies suuttuu entistä enemmön ;)

[/quote]

Turha laittaa, ei pärjää siellä. M21

Vierailija
52/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:20"]

Rohkea poika. En itse uskaltanut teininä, repäisy liikkeestä irti vasta 23v.

[/quote]

AP kiittää tuesta ja lisään vielä että esikoinen on tyttö. Tarkemmin en sano koska jos minut tästä tunnistetaan se on haitaksi myös lapsilleni. 

Onko tuo Uskontojen Uhrit uskonnon kannalta neutraali ? Ajattelin nimittäin että voisin vinkata asiasta salaa teinille, hänellä on raskasta ja keskutelu jonkun muunkin kun minun kanssa voisi auttaa. Millä tavalla suhtaudutaan? 

Vierailija
53/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:44"]

Mieti toisaalta uskonnon kannalta. Se vanhinhan on oikeasti joutumassa helvettiin. Et taida itse olla oikeasti uskossa, kun vanhimpasi helvettiin joutuminen ei tunnu sinua kuunnostavan vähääkään, vaan olet ainoastaan hermostunut miehesi raivoamisesta. . Tuo riitely on ilman muuta saatava loppumaan, mutta sitä kestää pari vuotta enää. Sen sijaan vanhin lapsesi on menossa muualle kuin taivaaseen. Iäisyys siis siellä muualla on sinusta vähäpätöisempi asia kuin riitely. . Ja en todellakaan usko miehesi taivoamisen auttavan yhtään tytön uskossa. Päin vastoin luultavasti, joten perheneuvolaan siitä puhumaan?

[/quote]

Paavalin mukaan uskova ihminen pelastaa perhekuntansa, joten ateistipoikakin on menossa taivaaseen. Vai sanotko että Raamattu valehtelee?

[/quote]

Heh. Muistan kun kuuntelin kerran fundisten radio-ohjelmaa, johon joku soitti ja kysyi voiko lapsi mennä äitinsä kautta taivaaseen. Juontaja vastasi, että kyllä hän taivaaseen menee, muttei äitinsä kautta vaan hän tulee uskoon ennen kuolemaansa. Turhaan siis pyristelette uskovaiset vastaan. Ei tuolla ap:n pojallakaan ole vapaata tahtoa, vaan tulee joskus pakkouskoon. Nopeiten saatte hänet uskoon, jos ammutte hänet. Hän tulee uskoon luodin ilmalennon aikana, koska hänen on mentävä taivaaseen muun perheen mukana.

[/quote]

Ei vittu, tajusin just ettei tällasia kannattais kirjottaa edes läpällä. Joku uskovainen voi ottaakin tuon todesta.

Vierailija
54/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:44"]

[/quote]

[/quote]

Heh. Muistan kun kuuntelin kerran fundisten radio-ohjelmaa, johon joku soitti ja kysyi voiko lapsi mennä äitinsä kautta taivaaseen. Juontaja vastasi, että kyllä hän taivaaseen menee, muttei äitinsä kautta vaan hän tulee uskoon ennen kuolemaansa. Turhaan siis pyristelette uskovaiset vastaan. Ei tuolla ap:n pojallakaan ole vapaata tahtoa, vaan tulee joskus pakkouskoon. Nopeiten saatte hänet uskoon, jos ammutte hänet. Hän tulee uskoon luodin ilmalennon aikana, koska hänen on mentävä taivaaseen muun perheen mukana.

[/quote]

Ei vittu, tajusin just ettei tällasia kannattais kirjottaa edes läpällä. Joku uskovainen voi ottaakin tuon todesta.

[/quote]

Jos AP:n mies lukee tätä palstaa.... 

Vierailija
55/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa että kukaan ei ole vielä sanonut tätä mutta JÄTÄ SE!