Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun on tarjolla ties kuinka paljon alkoholia booleineen päivineen, niin ei siinä porukkaa kiinnosta enää mitään kahvia ja pullaa vetää naamariin. Monissa juhlissa on silti kumma tapa keittää välissä pannutolkulla kahvia suurine pulla -ja kakkutarjoiluineen. Sitten kierrellään sen täyden kahvipannun kanssa, että täällä ois kahvia tarjolla, ja ketään ei kiinnosta.

• ylös 14
  • alas 27

Kommentit (13)

Vierailija

Pysy sinä vain siellä sillan alla Sinol-bileissä ja jätä paremman väen pitojen arvostelu paremmillesi.

• ylös 15
  • alas 12
Kuuluiko monesti "ei kiitos"?

Vierailija kirjoitti:
Pysy sinä vain siellä sillan alla Sinol-bileissä ja jätä paremman väen pitojen arvostelu paremmillesi.

Sinulla on ilmeisesti kokemusta pannun kanssa kiertelystä 😆😂🤭

• ylös 14
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo, totta. Ei itsellekään oikein maistu kaljan ja boolin juomisen ohessa kahvi ja täytekakut. Ei vaan sovi yhteen.

• ylös 17
  • alas 4
Vierailija

Juntit järjestää ryyppyjuhlia. Tasokkaamassa seurassa alkoholin kanssa ei tarvitse läträtä, vaan riittää alkumalja, pari lasia viiniä ruuan kanssa ja konjakki kahvin kanssa.
Se yksinkertaisempi sakki ei osaa juhlia muussa kuin kaatokännissä.

Vierailija

Eli tässä aloituksessa sanotaan rivien välilssä, että älkää kutsuko häihinne mummojanne. 

Minä otan kahvia ja kakkua ja lähden kotiin sitten hyvissä ajoin ennen kuin porukka alkaa olla kännissä.

Vierailija

En ole kyllä tollasissa juhlissa koskaan ollut, että hyvät ryyppäjäiset pilattaisiin kahvitarjoilulla. Sehän on hirveä tunnelman tappaja.

Vierailija

Ihmiset valittavat, etteivät iän karttuessa jaksa ryypätä ja jos joskus ryyppäävät, tulee kauhea krapula. Mutta kun juo kahvia ja syö välillä, voi ryypätä rauhassa oikein reilusti eikä krapulaa tule. Kahvitarjoilu ei siis koskaan ole turhaa touhua. Minulla ainakin on tapana syödä ruokaa ja juoda kahvia ihan kunnolla juopottelun lomassa, eikä vuosikymmeniin ole kankkunen kiusannut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä tollasissa juhlissa koskaan ollut, että hyvät ryyppäjäiset pilattaisiin kahvitarjoilulla. Sehän on hirveä tunnelman tappaja.

No hyvin usein kun esim joku täyttää pyöreitä, vaikkapa 30 vuotta, niin koko ajan siinä juodaan ja sitte yhtäkkiä on keitetty kahvit ja pöytä on täynnä kakkua ja pullaa. Ei kyllä vähempää voisi tehdä mieli siinä vaiheessa.
Kahvi ja kakku on todella jees juttu oikeassa tilanteessa, kuten peruskyläilyssä, mutta ei ne tuollaisiin tilanteisiin sovi siinä määriin, että tavaraa on katettu pöytään kuin sitä menisi paljonkin.

Vierailija

Aivan outo juhlamuoto minulle. Yleensä juhlissa on joku ruokatarjoilu ja sen kanssa asiaankuuluvat juomat. Ehkä joku kahvi avec ja kakku vielä jälkkäriksi ja vasta sen jälkeen mahdolliset boolit ja muut mittavimmat juomatarjoilut.

Vierailija

Olin kerran yksissä ryyppyjuhlissa ja kahvitarjoilut väliin jättänyt ja viinapuoleen keskittynyt jouduttiin sitten kantamaan kesken juhlien ulos, kun ei enää pysynyt tolpillaan.