Miten tiskikone täytetään oikein?
Mietin tuosta toisesta ketjusta kun siinä kotitalousope valitti ettei teinit osaa täyttää konetta oikein. Mikä on oikein? Minä laitan meillä lasit eri järjestykseen koneeseen kuin mies, pojalla on kolmas tapa. Minä laitan ruokailuvälineet niin etten koske suuhun menevään puoleen, mies laittaa toisin päin. Minä saatan laittaa pienet kattilat yläkoriin, mies laittaa ne alakoriin. Ja aina tulee silti puhdasta.
Joten, miten määritellään termi oikein täytetty tiskikone?
Kommentit (5)
Tuo oli uusi juttu, että isot ja pienet lautaset vuorotellen. Onhan se toki loogista, nyt kun miettii.
Ja tosiaan, ei minulle kukaan ole opettanut tiskikoneen oikeaa täyttötapaa. Maalaislogiikalla menty, eli jokainen sentti koneen pinta-alasta hyödyntäen samalla, että jokaiseen astiaan vesi pääsee virtaamaan vapaasti.
Niin ja haarukat ja lusikat asettelen kärki ylöspäin, mutta veitset laitan aina terä alaspäin. Olen liian monta kertaa saanut haavan terästä, joka on koneessa pystyssä.
Laitat vaan kaikki astiat ja systeemit sinne ja se on vittu siinä. Seuraavaksi miten paskaa ängetään perseestä ulos oikein?
Itse ainakin huuhtelen astiat melko puhtaiksi ennen koneeseen laittoa, ei tarvi jatkuvasti siivota tukkeutunutta konetta
http://www.voice.fi/koti/oletko-koko-ikasi-tayttanyt-tiskikoneen-vaarin-katso-oikea-tapa-ja-yllaty/29/53623
Väärin on ainakin laittaa astioita jopa päällekkäin, olen näin nähnyt jonkun tekevän ihan aikuistenkin.