Mitä ehdottaisitte minulle? Mulla ei ole koulutusta
En ole päässyt kouluihin, joihin olen hakenut, joten olen tehnyt töitä joihin olen päässyt, lähinnä siivousta. Myös avustajana päiväkodissa. Olen nyt ollut lasten kanssa kotona ja taas olisi ajankohtaista mennä ntöihin.
Ongelma on taas se, että en tiedä mihin töihin pääsisin. Minulle on noista siivousfirmoista sanottu, että en osaa siivota. Parhaani olen aina yrittänyt, mutta luulen etten enää pääse siivoamaankaan.
Kouluunkin olen hakenut, kieltävä vastaus tuli jälleen :(
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:17"]
Onko sulla mitään käsitystä siitä, mikä menee aina vikaan? Oletko saanut mitään palautetta siitä? Se auttaisi miettimään eteenpäin.
[/quoteEn ole saanut palautetta mikä olisi mennyt vikaan.
siivoomisessa olen kai liian hidas, tai jos koitan nopeammin tehdä, niin liian epätarkka. Näin olen ainakin käsittänyt. Olen kottanut tehdä parhaani, mutta se ei ole riittänyt. ap
Perhepäivähoitajan hommaa olenkin itseasiassa miettinyt. Siihenkö ei koulutusta vaadita? Eikä asunnon koolla ole väliä? ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:17"]
Onko sulla mitään käsitystä siitä, mikä menee aina vikaan? Oletko saanut mitään palautetta siitä? Se auttaisi miettimään eteenpäin.
[/quoteEn ole saanut palautetta mikä olisi mennyt vikaan.
siivoomisessa olen kai liian hidas, tai jos koitan nopeammin tehdä, niin liian epätarkka. Näin olen ainakin käsittänyt. Olen kottanut tehdä parhaani, mutta se ei ole riittänyt. ap
[/quote]
Etkö pysty tsemppaamaan yhtään? Joku tässä nyt mättää; hyvin kirjoitat mutta jonkinlainen itseanalyysi puuttuu täysin.
Myyjän koulutus (kauppis) tai ihan suoraan kauppaan töihin? Perhepäivähoitaja? Päiväkotiapulainen? Iltapäiväkerhon ohjaaja (ei tarvitse koulutusta)? Postinjakaja?
Kyllähän iltapäiväkerhon ohjaaja koulutuksen tarvitsee. Ja eikö posti juuri työpaikkoja vähentänyt? Ihmettelee ohis...
Varmasti lasten pariin kannattaa hakeutua, jos kerta itsellä monta lasta ja heidän kanssa olet pärjännyt hyvin, ja kokemustakin on. Vaihtoehtoja on monia. Henkilökohtainen avustaja jollekin lapselle? Siihen pääsee varmaan ilman koulutustakin. Koulunkäyntiavustaja voisi olla yksi tai perhepäivähoitaja? Oletko noihin koulutuksiin pyrkinyt?
Iltapäiväkerhon ohjaaja... Se kuulostaisi kivalta. Pitää sitä tutkailla mollin sivuilta. Kiitos ehdotuksesta. Kaupan kassakin käy, ja olen hakenut niihinkin. Vielä ei ole kuulunut vastauksia hakemuksiin. ap
40v tuskin kannattaa enää "sihteeriksi" opiskella, jos ei mitään työkokemustakaan...
Et ilmeisesti kauheasti ole miettinyt työntekoa elämäsi aikana? Siinä varmasti syy, miksi et ole päässyt mihinkään töihin, kun nyt olet hakenut. Jos et vieläkään tiedä tuossa iässä yhtään mikä kiinnostaisi, etkä ole edes kokeillut juuri mitään, niin kyllä se tietyn kuvan antaa. 40v ja tyhjä CV on ikävä kyllä aika heikko esitys nyt muutenkin huonossa työllisyystilanteessa. En tietenkään tiedä miten monta lasta sinulla on, onko erityislapsia jne, jotka vieneet kaiken aikasi. Jos on, niin kannattaa kertoa tämä kaikki CV:ssä.
Perhepäivähoitaja voi olla töissä jossain ryhmiksessäkin, siis että lapset eivät tule sinun kotiisi, vaan yhdessä hoidatte jonkun/joidenkin muiden perhepäivähoitajan kanssa isompaa ryhmää jossain muussa tilassa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:47"]Et ilmeisesti kauheasti ole miettinyt työntekoa elämäsi aikana? Siinä varmasti syy, miksi et ole päässyt mihinkään töihin, kun nyt olet hakenut. Jos et vieläkään tiedä tuossa iässä yhtään mikä kiinnostaisi, etkä ole edes kokeillut juuri mitään, niin kyllä se tietyn kuvan antaa. 40v ja tyhjä CV on ikävä kyllä aika heikko esitys nyt muutenkin huonossa työllisyystilanteessa. En tietenkään tiedä miten monta lasta sinulla on, onko erityislapsia jne, jotka vieneet kaiken aikasi. Jos on, niin kannattaa kertoa tämä kaikki CV:ssä.
Perhepäivähoitaja voi olla töissä jossain ryhmiksessäkin, siis että lapset eivät tule sinun kotiisi, vaan yhdessä hoidatte jonkun/joidenkin muiden perhepäivähoitajan kanssa isompaa ryhmää jossain muussa tilassa.
[/quote]
Tämä. Jotenkin tulee mieleen nämä "töitä ehtii kyllä tehdä" tyypit tällä palstalla. Ei se valitettavasti ihan niin mene.
Olen kyllä ennen lapsia tehnyt töitä, eri siivousfirmoissa pääasiassa, ja pätkissä.
Lapsia on kaksi, ei erityislapsia.
Laitoin nyt tuon iltapäiväkerhon ohjaajan mollin hakuun, ja kyllä siinä vaan koulutus vaaditaan... ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:53"]Olen kyllä ennen lapsia tehnyt töitä, eri siivousfirmoissa pääasiassa, ja pätkissä.
Lapsia on kaksi, ei erityislapsia.
Laitoin nyt tuon iltapäiväkerhon ohjaajan mollin hakuun, ja kyllä siinä vaan koulutus vaaditaan... ap
[/quote]
Ap käsi sydämellä: HALUATKO tehdä oikeasti mitään työtä? Mikä sinua kiinnostaa? Mihin pystyisit oikeasti satsaamaan ja tsemppaamaan? Jotenkin tulee sellainen olo että et itsekään halua töitä kodin ulkopuolella.
Ei tarvitse iltapäiväkerhon ohjaaja koulutusta,olen tehnyt.Ap googlaa itse mihin ammattiin tarvitset minkäkin koulutuksen.
Kyllä ihan käsi sydämellä haluan töihin. Ja aina olen niitä tai koulutusta hakenut. Ja useimmin olenkin johonkin siivoamaan päässyt. Nämä ovat siis vain pätkiä, sijaisuuksia. Ja kahdesti minut on irtisanottu, koska en ole ollut tarpeeksi hyvä. ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:58"]
Ei tarvitse iltapäiväkerhon ohjaaja koulutusta,olen tehnyt.Ap googlaa itse mihin ammattiin tarvitset minkäkin koulutuksen.
[/quote]
Ainakin mollin sivuilla oleviin tarvitsi, mitä kävin katsomassa. ap
No miten mä sit oon iltiksessä ollut ilman alan koulutusta?Riittää kun osalla henkilökunnasta on alan koulutus (mikä ei ole muuten iso juttu jos kiinnostaa).
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:11"]No miten mä sit oon iltiksessä ollut ilman alan koulutusta?Riittää kun osalla henkilökunnasta on alan koulutus (mikä ei ole muuten iso juttu jos kiinnostaa).
[/quote]
mitä kautta sait paikan?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:58"]
[/quote]
Kyllä siihenkin vaadotaan koulutus. Sijaisuuksia voi saada ilmankin
Erityisavustajan koulutus kestää kai vuoden ja sitten voi toimia erityisavustajana jollekkin lapselle/ryhmälle päiväkodissa. Myös erityisammattikouluihin voi hakea, ne ottavat kai ensisijaisesti ihmisiä, joilla ei ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa. Opetus on kai käytännöllispainottoisempaa kuin tavallisessa amiksessa.
Perhepäivähoitaja?