Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihminen voi olla niin taitava, että on pystynyt luomaan Simpsonit?

Vierailija
14.01.2022 |

Visuaalisesti niin upea animaatio. Pidän Simpsoneista muutenkin, mutta ihmetellä täytyy miten paljon työtä ja taitoa tuollaisen luomiseen vaaditaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sitä ei kyllä pysty katsomaan, huumorin taso on aivan surkea verrattuna 90-lukuun ja 00-luvun alkuun.

Vierailija
2/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä. Vaikea kuvitella Suomessa samanlaista, vaikka olisikin resursseja sellaisen tekoon. No, ei olekaan mutta vaikka olisi, ei ns. vain lähtisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta voi löytyä simpsonien tekijän sarjakuvia. Koulu on hel.... työ on hel...... ja elämän on hel......tiä. 

Vierailija
4/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Simpsoneita ole aina käsikirjoittanut lauma käsikirjoittajia, joten se ei ole täysin yhden ihmisen luomus, vaikka Groening keksi tv-sarjan idean. Conan O'Brien on myös aikoinaan ollut yksi sarjan käsikirjoittajista.

Vierailija
5/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Simpsoneissa käsitellään monipuolisesti ja hauskalla tavalla yhteiskunnallisia asioita ja esim. uskontoa. Kyseenalaistetaan ja annetaan uusia näkökulmia, kuitenkaan tuputtamatta tekijöiden omia mielipiteitä ja arvoja, vaan erilaisia vaihtoehtoja esittämällä.

Vierailija
6/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä. Vaikea kuvitella Suomessa samanlaista, vaikka olisikin resursseja sellaisen tekoon. No, ei olekaan mutta vaikka olisi, ei ns. vain lähtisi...

Saattaisi mennä vain kopioimiseksi ja matkimiseksi.

Vierailija
7/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään sitä ei kyllä pysty katsomaan, huumorin taso on aivan surkea verrattuna 90-lukuun ja 00-luvun alkuun.

Minä olen eri mieltä. :)

Vierailija
8/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olivat ajattomia, nykyiset turvautuvat liikaa ajankohtaisiin aiheisiin joista ennen pitkää ajaa aika ohi.

Vierailija
9/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen olivat ajattomia, nykyiset turvautuvat liikaa ajankohtaisiin aiheisiin joista ennen pitkää ajaa aika ohi.

Hmm, tässä on puolensa ja puolensa. Olen osittain samaa mieltä.

Simpsoneissa yhteiskunnallinen satiiri toimii ja se perustuu usein sen hetkiseen ajankuvaan, sillä muuten ei toimisi.

Mielestäni kuitenkin esim. Aku Ankka saisi olla ajaton. Muistan, kun laulaja Sanni kirjoitettiin yhteen tarinaan ja silloin mietin, että nyt Aku Ankan alamäki alkoi. Olen yhä samaa mieltä. Vanhat Aku-tarinat ovat parhaita. Tai ehkä vanhimmat, mutta ehkä 90-luvun tarinat.

Vierailija
10/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brad Bird on ihan helkutin hienoa työtä tehnyt.

Onhan hän disneynkin elokuvissa ollut tekemässä (Topi ja Tessu, Hiidenpata).

Eihän noita perus maallikko pystyisi tekemään, että ihan taidosta kyse.

Vierailija
11/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up