Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkit tauon jälkeen

Vierailija
10.05.2015 |

Kun päätin muuttaa ruokavalioni terveellisemmäksi, ongelmaksi tuli se, että minulla on tapana napostella karkkeja ja muita herkkuja iltaisin.

Vaihdoin karkit ja muut herkut terveellisiin naposteltaviin (esim. omenoihin, päärynöihin, viinirypäleisiin ja luumutomaatteihin) noin kahdeksi viikoksi. Jo parin päivän päästä epäterveellisiä herkkuja ei tehnyt edes enää mieli.

Nyt maistoin karkkeja, joista aikaisemmin tykkäsin, ja ne maistuivat aivan kauheille. Ei tee mieli syödä niitä yhtään, koska ne maistuvat niin teollisille esim. raikkaisiin viinirypäleisiin verrattuna. Jo parista karkista tuli ällö olo, ja leuka ja vatsa tuntuivat turvonneilta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ilmiö, pitäisi varmaan itsekin kokeilla. Suklaasta en kyllä haluaisi luopua.

Vierailija
2/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, täytyis kokeilla, aikasmoinen sokeriaddikti täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 23:04"]

Nyt maistoin karkkeja, joista aikaisemmin tykkäsin, ja ne maistuivat aivan kauheille. Ei tee mieli syödä niitä yhtään, koska ne maistuvat niin teollisille esim. raikkaisiin viinirypäleisiin verrattuna. Jo parista karkista tuli ällö olo, ja leuka ja vatsa tuntuivat turvonneilta.

[/quote]

Minulla tapahtui sama maitosuklaan kanssa jota aiemmin vetelin enemmän kuin laki sallii. Parin kuukauden tauon jälkeen maistoin maitosuklaata ja hyi h******* miten ällöltä se maistui.

Karkit minulla jäi ihan luonnollisesti pois kun jossain kohtaa verensokeri dippasi tosi pahasti kun oli vähän syönyt karkkeja. Tuli huono olo, kädet alkoi täristä ja tuntui, että on pakko saada jotain kunnon ruokaa tai leipää. (Sama tapahtui limsankin kanssa, myös sokerittoman). Ja ajatuskin karkeista ällöttää nykyään.

Vierailija
4/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös huomannut pari kertaa, että vähän pidemmän karkkitauon jälkeen esim. maitosuklaa maistuu kamalalle, pelkältä sokerimössöltä jossa ei edes se suklaa maistu kun sokerin maku peittää kaiken. En ymmärrä, miksi olen alkanut syödä suklaata ja karkkeja aina uudestaan, vaikka olen huomannut miten turhia ja mauttomia ne todella ovat.

Vierailija
5/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 23:34"]

Mä olen myös huomannut pari kertaa, että vähän pidemmän karkkitauon jälkeen esim. maitosuklaa maistuu kamalalle, pelkältä sokerimössöltä jossa ei edes se suklaa maistu kun sokerin maku peittää kaiken.

[/quote]

Aivan, juuri tuo sokerisuus on tosi ällöttävää. Ennen pidin kovasti Fazerin punaisesta (Fasun sininen oli toinen suosikki), mutta nykyään ei kyllä kykene syömään. 

En pidä kovin tummistakaan suklaista, sellainen semitumma on ok jossa on seassa mielellään esim. lakritsia. Sitä ei tarvitse ottaa kuin se pari palaa aina silloin tällöin. 

Vierailija
6/6 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin ulkomaille muutettuani. Paikallisiä karkkeja söin vain harvoin, koska ne olivat niin mauttomia, ja Suomeen palattuani entiset lempiherkkuni eivät enää maistuneetkaan niin hyviltä. Huono olo iski nopeasti, vaikka ennen pystyin syömään karkkia vaikka puoli kiloa yhdellä istumalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme