G: Mitkä näistä YO-papereista omaisit mieluiten?
Valitse mitkä YO-paperit ottaisit näistä jos saisit laput käteen ja tiedon päähäsi sormia napauttamalla :D
A: Äidinkieli, englanti, historia, ranska, filosofia L
Lyhyt matikka, yhteiskuntaoppi E
B: Pitkä matikka, fysiikka L
Englanti, kemia E
Äidinkieli B
C: Äidinkieli, fysiikka, historia, biologia, kemia, englanti E
Ruotsi, pitkä matematiikka, filosofia, yhteiskuntaoppi, maantiede M
D: Lyhyt matikka, kemia L
Äidinkieli, englanti M
Tähän lisäksi LVI-asentajan ammattitutkinto hyvin arvosanoin.
Kommentit (17)
Vaihtoehdon B ottaisin.
Tosin omat pääosin A:n ja B:n yo-paperit eivät yltäneet lähelle yhtäkään noista vaihtoehdoista. Mutta eipä sillä enää niin väliä, koska pääsin silti haluamalleni alalle yliopistoon.
Ne millä ei varmasti työllisty, mutta pysyy kuitenkin helposti täysillä tuilla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:05"]
Voi luoja taas näitä aloituksia.... Ole onnellinen jos sinulla on mahdollisuus käydä lukio jos se on mitä haluat
[/quote]
Siis en minä tarkoittanut sitä mitenkään pahalla, eikä minulla ole tuollaisia papereita.... Listasin tuohon erinomaisia, mutta saavutettavissa olevia vaihtoehtoja, ja olen vain utelias minkä ihmiset valitsisivat jos ei tarvitsisi tehdä tarvittavaa työtä. Peace. Anteeksi jos tämä nyt jotakuta loukkasi, ei se ollut tarkoitukseni.
-hieman hämmentynyt aloittaja.
C koska haluan oppia kaikesta jotain, oon tällainen jokapaikan höylä.
B, pääsis suoraan lukemaan dippa-inssiksi ja varmasti opinnot sujuis helposti ja sais töitä ja ois hyvä palkka aina.
A varmaan koska parhaat paperit noista.
B (ja mielellään se opiskelupaikka suoraan vaikka tietojenkäsittelytieteessä tai matikassa, siellä voi sit pohtia ainakin vuoden, mitä isona haluaa tehdä ja mihin pääsykokeisiin hakeutua)
En nyt tiedä mitä ajatella. Ovatko nämä kaikki erinomaisia vaihtoehtoja? En ottaisi mitään, kirjoitin paremmin, pitäisin omat paperini.
Pitäisin omani. Niillä olen päässyt aikoinaan valtsikkaan, jonne halusinkin. Sen jälkeen kukaan ei ole yo-tutkinnon arvosanoja kysellyt, enkä ole niitä mainostanutkaan. Töitä on riittänyt.
Ap, mene nukkumaan! Sinulla on huomenna jälleen koulupäivä.
t. Äitisi
Mielenkiintoisia vaihtoehtoja, kaikissa hyvät puolensa. Tuo A sopis muhun; kielipäätä, muttei niinkään matikkapäätä. Tuo C-vaihtoehto on kuitenkn paras! Sitkeä ja monipuolinen tyyppi! On jaksanut panostaa noin moneen aineeseen ja saanuy niistä kaikista hyvät arvosanat :)
Voi luoja taas näitä aloituksia.... Ole onnellinen jos sinulla on mahdollisuus käydä lukio jos se on mitä haluat