Hankala mies vie voimat.
Olen yrittänyt ymmärtää ja olla kärsivällinen, mutta oma jaksaminen loppuu ihan just. Miehellä on ollut ilmeisesti työstressiä ja muitakin ongelmia lähiaikoina, mutta ei puhu mistään. Joko mököttää tai haastaa riitaa. Ei ole väliä sillä mitä sanon tai teen, kaikki on aina huonosti. Olen miettinyt onko sillä toinen, mutta enemmän vaikuttaa masentuneelta kun ei tahdo saada mitään aikaiseksi ja olla möllöttää vain kotona. Loukkaantuu ihan pienistäkin vastoinkäymisistä tai erimielisyyksistä. Joudun olemaan varpaillani koko ajan ja vaikka pysyn parhaani mukaan itse rauhallisena, sisälläni kiehuu kun miehen käytös on niin lapsellista ja itsekeskisestä.
Olen itsekin sairastanut vuosia sitten masennuksen/työuupumuksen ja tajuan miten rankkaa ja harmaata elämä voi pahimmillaan olla. En ollut silloin parisuhteessa, mutta kaverit joutui kyllä varmaan aika koville. En siis ihan suoralta kädeltä haluaisi jättää miestä, mutta tuntuu että omatkin voimat hupenee kun joutuu vastaamaan yksin arjesta, eikä toinen helpota elämää v*ttuilemalla, mököttämällä ja tahallisella ärsyttämisellä. Jos yritän elää omaa elämääni, "hylkään" hänet ja jos taas yritän auttaa ja kysellä mikä on, puutun kuulemma liikaa. Minkäänlaista ulkopuolista apua hän ei halua eikä suostu puhumaankaan, joten onko vain pakko kestää ja toivoa että menee ohi? Meillä ei ole lapsia, mikä kieltämättä madaltaa erokynnystä...
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:49"]
Voitko istuttaa miehen pöytään ja sanoa kuinka koet tilanteen raskaaksi ja voimasi loppuvat, ja olet myös valmis auttamaan häntä mutta tuollaista et jaksaisi katsella.
[/quote]
Tämä ei nykyisin onnistu meillä ollenkaan. Mies kääntää kaiken syytökseksi häntä kohtaan, vaikka kuinka puhuisin minä-muodossa ja yrittäisin olla neutraali ja vain kertoa miltä minusta tuntuu. Hänen mielestään kritisoin häntä jos huomautan miten pahalta esim. mökötys ja riitely tuntuu ja kääntää kaiken minun syykseni. Koska tein tai sanoin näin, hän kokee olevansa oikeutettu käytökseensä. En edes tohdi ajatella, mitä tapahtuisi jos minä vuorostani käyttäytyisin kuten hän...
-ap
Laitappas se lihava tuplainssi töihin ja ottamaan vastuu elämästään. Lopetatte tuon säälittävän karkuun juoksemisen elämästä, sitä ei voi paeta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:43"]
Laitappas se lihava tuplainssi töihin ja ottamaan vastuu elämästään. Lopetatte tuon säälittävän karkuun juoksemisen elämästä, sitä ei voi paeta.
[/quote]
Avaisitko hieman?
-ap
Olen ehkä huono neuvomaan, mutta suurin tai siis ensimmäinen ongelma tässä on tuo sun omien voimien hupeneminen. Millä voisit suojata itsesi?
Voitko istuttaa miehen pöytään ja sanoa kuinka koet tilanteen raskaaksi ja voimasi loppuvat, ja olet myös valmis auttamaan häntä mutta tuollaista et jaksaisi katsella.