Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄkuisten syyskuulumisia osa III

20.09.2006 |

heippa vaan! ajattelin aloittaa uuden pinon kun tuo entinen oli niin pitkä ja oli tippunut jo melko kauas pinoissa...

ulkona on tosi harmaata :-( syksy tullut, kohta pitäisi lähteä hakemaan vanhin lapsista kerhosta pois näiden kahden pienemmän kanssa.

Elo kotona sujuu hyvin ja yötkin menee jo hyvällä rytmillä joten ei valittamista...Mikko seurailee kovasti elämää ympärillään ja väläyttää ihania hymyjä :) ja on ihmeissään kun ääntelee itse, että mistäs tuo ääni tuli :). kyllä nyt pitää nauttia täysin rinnoin tästä vauva-ajasta ja sen tuomista jutuista kun tämä on kuitenkin meidän perheen viimeinen vauva. kun on tosi äkkiä kulunut jo kaksi kuukautta, mutta on nuo isommatkin lapset ihania! että tällaista.

Mukavia syyspäiviä kaikille mammoille ja vauvoille!

T:Tupuhupuna ja Mikko (huomenna 2 kk)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei mitään uutta ja ihmeellistä (tai tieysti tämä on ihmeellistä aikaa!:) kuulu mutta aattelin silti jotain kirjotella.. Tyttö on kiltti. Nauraa ja seurustelee paljon. Korviketta menee jo lähes 1l/vrk. Kerralla noin 150ml. Ollaan vaunuiltu paljon ja kaupungissakin käyty näin tyttöjen kesken shoppailemassa!:) Löysin ihanan syystakin! M sai parit uudet housut (Hui jo kokoa 62!) ja vaippoja..;)

Minulla samanlaisia ajatuksia kuin Paulinealla! Eli jotenkin tulee huono omatunto kun vauva on hereillä (viihtyy kyllä yksinkin jonkun aikaa..) ja itse tekee jotain muuta.. Tiedän, pitää sitä olla omaakin aikaa mut silti.. Jaa nyt ois sitten ruoka-aika..

Ninni ja Miia 2kk ja 1vko

Vierailija
2/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pinoutuisin taas ;) Edellisestä kerrastakin alkaa taas olla jo aikaa..Käyn kyllä melkein joka päivä edes lukemassa kuulumisia ja edelleen käyn tuolla odotuspuolellakin ;)

Kai kasvaa hyvin ja on todella tyytyväinen poika. Olen saanut sen jopa päikkäreille ulos nukkumaan ja saanut sillä aikaa siivottua lampaiden karsinoita ja kerittyä lampaita ;) Enää 2 keritsemättä, mutta tänään on ollut ulkona tuollainen tuhnupäivä, ei siellä varsinaisesti sada mutta tihkuttaa :( Huomiseksikin lupaili vettä, joten taas siirtyy loput keritsemiset..Ajateltiin loppuviikosta lähteä keski-suomeen taas reissun päälle, joten olisi ollut kiva saada täältä nuo " pakolliset" hommat pois alta ennen sitä..Ukon mummokin on mennyt todella huonoksi, kaatui ja aivoihin tuli pari vuotoa sekä päälle keuhkokuume

:( Saapi nähdä miten käy. Ikää tosin tuli silläkin mittariin jo 92 v. viikonloppuna!

Meillä on aika tasainen rytmi. Aamulla heräillään yleensä siinä 8 pintaan ja syödään, sitten saatetaan vielä torkkua sinne lähemmäs 10. Sen jälkeen ollaankin 2-4 tuntia hereillä, välillä enemmänkin. Koko päivä mennään pienillä 10 min. - 1,5 h unilla, tosin jos ulos saa nukkumaan niin voi nukkua 3-4 tuntiakin. Päivällä syödään 2-4 tunnin välein ja illalla tankataan useammin. Yöunille nukahtaa siinä 20-22 ja nukkuu heräämättä aamuun asti. Yleensä n. 9 tuntia välillä jopa 12 tuntia yhteenmenoon. Aika tasaisesti tulee 3 kakkaa päivässä, aamulla, päivällä ja illalla.

Kai on todella tyytyväinen ja iloinen poika. Hekottelee välillä oikein kunnolla ja muutenkin on kuin naantalin aurinko. Kovasti yrittää istuskella sylissä ja KAIKKI kiinnostaa. Käsillä yrittää hamuta jo jotain mielenkiintoista, nyrkki menee suuhun ja peitto ja vaatteet on aina nyrkin sisällä :)

Viikonloppuna vaihdoin vaippakoon jo 7-16 kg (viikonloppuna kakka tuli pienemmästä koosta mahtavasti läpi ja koko selkä niskaan saakka oli aivan täynnä sitä itseään! Muutenkin pienemmät oli jo liian pieniä..) ja vaatteet on kaikki jo kokoa 68-70. Pienemmät on jo liian pieniä! Kai ei ole mitenkään kamalan pyöreä pullukka vaan niin kamalan pitkä! Ensi viikon perjantaina Kai tulee jo 3 kk ja sitten onkin neuvolan vuoro taas. Sitten näkee kuinka poitsu on kasvanut 1,5 kk:ssa :)

Minä olen kulkenut vauvan (ja välillä + tyttö) kanssa jo melkein joka paikassa. Olen käynyt koko ajan yksin kaupassa, välillä isommassakin paikassa, mökillä, pitemmällä reissulla ym. ja hyvin ollaan pärjätty. Yleensä mulla on vaunut mukana, jos on tarkoitus kävellä pidempiä matkoja tai sitten se istuu omassa turvaistuimessaan kaupan kärryissä :) Ja tykkää siinä kovasti nukkua!

Olen ollut aika rikki henkisesti kaikesta mitä kevään aikana tapahtui, mutta jospa sitä pikkuhiljaa taas alkaisi " pääsemään jaloilleen" . Tänään oli aivan ihanaa seksiäkin pitkästä aikaa, mutta häiritsee hirveästi tuo kumin kanssa touhuaminen, joten on jäänyt hiukan vähemmälle nuo sänkypuuhat. En ottanut mitään minipillereitäkään, kun en niitä muistaisi kuitenkaan säännöllisesti syödä :( Jospa saisin sen hormonikierukan sitten marraskuun alussa..Ensimmäiset kuukautisetkin on jo ollut ja toisia odotellaan tulevaksi piakkoin, jos kierto olisi heti säännöllinen (esikoisen jälkeen oli..)..

Mutta johan tässä on taas tullut rupateltua vähän kaikenlaista (taas kerran ;) ), nyt lähden laittamaan jotain ruokaa tälle illalle..

~suviande, tyttö 5 v. ja Kai pian 3 kk~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli siitä kantoliinasta...no, meillä vauva viihtyy siinä erinomaisesti missä tahansa ja milloin tahansa. Olin tytön kanssa pariisissa viikko sitten ja tyttö liinassa lennot ja lähes koko kaupunkikierroksen ajan! Mökilläkin ollaan liinailtu, samoin kaupoissa, puistossa jne. kotona tietenkin myös. saa siivoiltua ja oltua esikoisen kanssa, kun vauva koisii liinassa. kätevää!!

Meillä tartuttiin tänään helistimeen ja vietiin se suuhun! Maassa koittaa jo masulleen ' lentää lentsikkaa' ja selällään potkii jaloilla ylöspäin. Nyrkit ja sormet on suussa koko ajan!!

Iltaisin neiti saa raivarit, jos nukutus menee minuutinkin liian myöhäiseksi. Ollaan havaittu, että viimeistään 19.30 tytön pitää olla yöunilla, muuten saa kohtauksen! Väsyneenä tyttö kiukkuaa eniten, ei niinkään nälkäisenä.

Meilläkin rytmiä löytyy jo aika kivasti: aamula herätään n. 8.30 maissa, hereillä ollaan tunnin verran ja aamupäiväunet n. klo 10-11.30.

Toiset unet ottaa usein liinassa, ekat vaunuissa. Toiset unet alkaa n. klo 14 ja kestää about 45min. Kolmannet nukutaan usein taas ulkona vaunuissa, n. klo 17-18. Yöunille klo 19.30. Yöllä herää miten sattuu. Joskus nukkuu ekan pätkän yli 5 tuntia, mutta sitten aamuyöt äheltää ja kiemurtelee puoliunessa. Tissi usein rauhoittaa joksikin aikaa, mutta kun perhepedissä ollaan, niin minun unet jää vähän huonoiksi...

Täysimetyksellä mennään edelleen, tosin, olen aloittanut nyt käymään salilla/jumpassa n. 3x/vko, jolloin saa usein korviketta.

Ensi viikolla 3kk neuvola!! meneepä aika nopeesti! Olispa neiti jo saavuttanut 5kg:n rajapyykin...meillä käytetään vielä Pampersin Mini-vaippoja (3-6kg) ja vaatteet on 56/62cm.

Mukava lueskella teidän muiden heinisten kuulumisia!

sitruska ja muksut kohta 3kk/ 2v4kk

Vierailija
4/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas ollut päivä...tuntuu, että ei 24h riitä päivässä kaikkea tekemään.

Miten sitä pyykkiä ja likasia astioita onkin noin paljon?? Ja joku sit kantaa vielä hiekkaa ja puunlehtiä sisälle??

Kummallista et vaikka siivoaa kokoajan ei asunto pysy siistinä...huoh..no onneksi ei kukaan ei sitä odotakkaan kun on kolme lasta.

Kävimme tänään ekaa kertaa tyttöjen kanssa MLL perhekahvilassa ja oli ihan kivaa.

Suunniteltiin et mitä kaikkea sitä voitaisiin ensi talveksi sinne keksiä toimintaa.

Ajattelin myös itse alkaa jälleenmyymään nuita henskan tuotteita.

Meidän pikku prinsessa on jo saanut maissivelliä ja unet parani heti tunnilla ja ovat rauhallisemmatkin eli ne sellaiset turhat huudot jäi pois ja sekös äitiä ilahduttaa.

En tiiä mitä nlassa sanovat, mutta eikös ole tärkeintä, että pienen nälkä lähtee ja on tyytyväinen?!

Muuten neiti on ihan kuin aurinko, mutta edelleen on iltaisin itkuinen ja joskus yöllä saattaa pitää tunnin mittaisen huuto-orkesterin ennenkuin taas nukahtaa. 3-max 4h on unien pituus kerralla. Ja tuon 4h nukkuu kun on saanut velliä massuun.

Tänään on jo toinen (toivot. jatkuukin) itkuton ilta. Noin viikko siten oli ensimmäinen ja silloinkin neiti nukkui ilta unet ulkona.

Mutta tuntuu tyhmältä laittaa tyttö nukkumaan ulos 6-7 aikaan illalla.

Saattaa nukkua sen 3h ulkona ja on sit tosi hyvän tuulinen, syö ja nukkuu ja mikä pääasia ei itke.

Mietimme, että olivat sit naapurit mitä mieltä tahansa niin meidän neiti nukkuu ilta unet ulkona jotta mekin saamme nukutuksi...toi vierus naapuri on vaan niin kyylä, että ihme jos ei soita jonneen sos.toim. et nukutetaan vauvaa " yöllä" ulkona.

Tai sit mä oon vaan jo itse niin yliherkkä kaikelle, kun unenpuutteesta kärsin. =) =)

Vauvauintia ajateltiin aloitella sunnuntaina jos saan nuille muille hoitajan siksi aikaa, kun mies menee hirvimetsälle.

Saapi nähdä mitä siitäkin tulee, kun kylpy ei neidille maita vaan suihkussa pitää käyttää.

Joskus aikaisemmin kertoilin teille siitä et seksi ei aina maistu jne.. niin nyt on tilanteeseen tullut jotain muutosta, mutta en vieläkään ole oma itseni ja en tajua mistä se johtuu.

Voiko unenpuute olla noin vaikuttava tekijä?

Ei tosiaankaan ole ikuna tällaista ollut...kertokaa jos tiedätte tähän jotain mikä auttaa!!! Alkaa ahdistaan kohta miehen puolesta kun koskaan ei tee mieli.

Mutta nyt äkkiä pehkuihin et kerkeen nukkuu edes hetkisen!!

mutsi ja 03/98, 12/04 & 07/06

Vierailija
5/22 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille! En ole ehtinyt lueskella sivuja ja oli ihanaa nyt lukea kuulumisianne. Meillä on kaikki hyvin. Vauva syö hyvin, nukkuu hyvin jne. Välillä ilmoittaa, että kyllä tämä poikakin osaa puolensa pitää. Esikoinen kantelee vauvalle leluja ja huolehtii tuttia suuhun. Eli elämä tasaista ja hyvää...

Olen onnellinen, että esikoisen syntymän jälkeen kokemani masennus ei ole uusiutunut. Tunnen sympatiaa kaikkia teitä kohtaan, joilla on nyt sellaista vaivaa. Tiedän mitä se voi kaikessa karmeudessaan olla.

Huvittavaa lukea Sitruskan vauvasta, että odotatte 5kg rajapyykkiä:) Meidän poikahan oli syntyissään jo 4880g. Nyt hän käyttää jo 70cm vaatteita... Välillä tuntuu, että poika kasvaa silmissä. En nimittäin tajunnut alkaa käyttämään 70 senttisiä vaatteita tarpeeksi ajoissa. Nyt voi jäädä joku käyttämättäkin.

Olen alkanut kuntoilemaan ja ihanaa huomata, että jaksan paljon paremmin kuin ennen. Voikohan imetyksen aikana hieman laihduttaa? Ohjeeksi sain neuvolasta, että vasta imetyksen loputtua laihduttamaan. Mullahan lähti vauvasta tulleet kilot viikko synnytyksen jälkeen. Nyt on pari kiloa tippunut ihan huomaamatta vaikka olen syönyt aikas reippaasti suklaata jne. Haluaisin liittyä Keventäjiin ja ihan oikeasti laihduttaa. Onkohan siitä haittaa vauvalle? Tiedän, että laihtuessa rasvoihin varastoituneet raskasmetallit jne lähtevät liikkeelle ja voivat mennä maidon mukana vauvaan. Oiskohan sellaisesta 0,5kg viikossa laihtumisesta haittaa?

t. mm ja poika kohta 3kk

Vierailija
6/22 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin jorvissa neidin kanssa kun piti ottaa neulalla virtsanäyte jotta saadaan varmasti puhdas kun pussilla otetussa näytteessä saattaa olla helposti bakteerikasvustoa kun sinne pääsee niin helposti mukaan esim ihoa.

Meillä kun on viikon päästä se virtauskoe. näyte oli onneksi puhdas :)

Meiltä otettiin neuvolassa näytteet tuota sairaalabakteeri tutkimusta varten kun oltiin naikkarilla heinäkuun puolessa välissä. Olin viellä juuri tuolla osastolla 52. reilu viikko menee ennen kuin tulos varmistuu.

meillä oli tällä viikolla ensinmäinen lääkäri neuvolassa. kaikki meni hyvin, mutta painosta hiukan huomautettiin kun neitillä on painoa 4390 ja viikkoja 10. Pituutta oli 56 cm. minulla vain kaikki muutkin lapset ollut rakenteeltaan hoikkia. Painonnousu pitäisi olla suurenpaa kun syntymäpaino oli 3250g. hiukan vain kypsyttää kun pitää aina selitellä eli eivätkö voisi kaivaa vaikka edellisten lasten papereita esille ja todeta sieltä :)

Muuten kaikki on mennyt hyvin ja neiti on todella helppo niinkuin muutkin sisarukset ovat olleet. Neiti on meidän perheen lemmikki ja on aika hellyttävää joskus kuunella kuinka 12-vuotias poikamme lepertelee pikkusiskolle :)

4-vuotias isosisko taas lauleskelee pikkusiskolle ja sekö neitiä naurattaa kovasti. Kovasti myös neiti juttelee eli ääntelee kiljahtelevasti.

jotenkin tämä aika tuntuu niin ihanalta nyt :) Hiukan surettaa kun tuo syksy alkaa tulla ja ulkona liikkuminen ei ole niin kivaa kun kylmä..

Ostin joutsenen untuvamakuupussin vaunuihin niin ei tartte laittaa pakkasilla kuin villapuku neitille ja ulkoilemaan :)

Terkkuja,

kesähelinää

Vierailija
7/22 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksihaluttomuudesta kyselit...imetätkö vauvaasi? Se on kuule siinä se syy! Eli ne kuuluisat HORMONIT! Imetyshormonit (prolaktiini jne) pitävät kyllä huolen siitä, ettei sitä seksiä tee mieli. Näin on luonto tämänkin asian järkestänyt, kun ei sitä ennen mitään kondomeja saatikka pillereita tai kierukoita ollut. Ettei siis juuri synnyttänyt äiti tulisi heti uudelleen raskaaksi. Osittainhan täysimetys käy myös ehkäisykeinona. Paras ehkäisykeino tosin kyllä on tuo haluttomuus:)

kyllä se siitä, usko pois. Anna itsellesi aikaa! Äläkä sitä ukkoa sääli- eiköhän se ymmärrä! Ja jos ei, niin kumma juttu.

sitruska ja neiti 5.10 3kk

Vierailija
8/22 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sitten ne ristiäiset viikko sitten. Ihmeesti siinä oli touhua vaikka, otinkin melkein kaikki syömiset tuolta yhestä kahvilasta. Ehkä se jännitti/täpisytti senkin takia, et ei ole tullu ennen tommoisia juhlia järjestettyä ja aikaa oli vierähtänyt yli kymmenen vuotta siitä kun olin viimeksi ristiäisissä ollut... Kaikki meni kuitenkin hyvin. Tyttö kerkis kyllä nukkumaan vaan kymmenen minuuttia ennen papin tuloa ja se piti sit herättää kesken unien. Ajattelin et kuinkahan kiukkunen mahtaa olla, kun oli jo koko aamupäivän ollu hereellä. Hienosti tyttö kuitenkin mussutti tuttia ja oli valveella koko juhlien ajan. Nimeksi tyttelille tuli Iida Mirella. Olin jo tuumannu odotusaikana et jos vauveli on tyttö ja jos se näyttää yhtään Iitulta niin siksi sitä aletaan kutsumaan. Tytteli näytti kuin näyttikin Iitulta, joten ei tarttenu nimeä uusiksi laittaa:) Minä kyselin teiltä vaatteiden väristä, et pitääkö mustaa/tummaa väriä olla... Kiitos vastauksista. Kun kuulin et teillä on ollu muunkin värisiä vaatteita niin minäkin pidin pääni ja laitoin sen sinisen housupuvun minkä olin meinannutkin. Ja minusta se näytti hyvältä. Eikä mieskään enää siitä viittiny kommentoida mitään;)

Iitu nukku ensimmäistä kertaa viime yönä ihan koko yön. Kyllä oli ihanaa kun sai itsekkin oikeen antaumuksella nukkua. Kyllä nyt taas jaksaa. En jaksa uskoa/toivoa et seuraavat yöt menis yhtä hyvin, mut olisin tyytyväinen et näitä ylläreitä tulis edes aina välillä...

Meillä käydään liinan kanssa aina välillä koiraa ulkoiluttamassa. Nyt tällä viikolla oli sen verran huonommat ilma et vaunuteltiin, mut Iitu nukkuu kyllä hyvin liinassakin. Olen sitten lenkin jälkeen siirtänyt sen nukkumaan vaunuihin, jossa se on jatkanut unia vielä pari kolme tuntia. Sisällä mun ei ole tullu liinaa käytettyä, kun pitää kuitenkin tissutella aika tiuhaan vielä...

Ostin alkuviikolla semmoisen lattialle laitettavan puuhamaton, missä roikkuu kaarissa semmoisia kaikenlaisia eläimiä. Iitu tuntuu ihan tykkäävän siitä. Ei se kyllä kerrallaan jaksa siinä kovin kauaa maata, mut aattelin et kehittyis tuo liikkumispuolikin paremmin kun lattialle välillä laittaa. Muuten kun tytteli on ihan vaan sylissä ollu.

Netta ja Iitu +2kk

Vierailija
9/22 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taustaillut vaan jokusen viikon, mutta eipä ole liiemmälti ylimääräistä aikaakaan ollut. Ristiäiset lähestyvät parin viikon päästä, mutta nimihän meillä jo on ollutkin pitkän aikaa. Äitini huolehtii ristiäisten tarjoiluista, joten minä pääsen vähällä. Mitä nyt kukkia ja servettejä ja kynttilöitä olen hankkinut. Pääsen siis tosi vähällä.

Meillä menee kivasti. Nyt on kuitenkin muutaman päivän Sanni ollut iltaisin tosi kärttyinen. Rinnalle ei jaksa enää millään rauhoittua, vaan huutaa 5-10minuuttia, jonka jälkeen ihan uupuneena rupeaa syömään. Maitoa tulee entiseen malliin, joten mistään vähenemisestä/hitaasta herumisesta en usko olevan kyse? Onko muilla kokemusta rintaraivareista? Tuleeko ne mihin vuorokauden aikaan tahansa, vai miten? Kun en ole ihan varma noista kiukutteluhetkistä iltaisin, että mitä ovat... Jollain kokeneemmalla kenties neuvoja? Nyt vaan yritetty rauhoitella kävelyllä ja vaipanvaihdolla tms, jolloin on rauhoittunut ja itku loppunut.

Masuvaivojakin on jälleen monen viikon tauon jälkeen. Pieruja tulee iltaisin monta tuntia tauotta, sitten ennen puolta yötä kaksi isoa kakkaa. Eilen toinen kakka oli jopa vihertävää. Jostain luin sen olevan merkki sekä vatsavaivoista, että etumaidosta (vauva saanut enemmän sokerista etumaitoa). Tuohon etumaitoteoriaan uskonkin, koska viime päivinä Sanni on asunut enemmän rinnalla. Onneksi muuten ollaan kovin tyytyväisiä ja aurinkoisia.

Parin viikon päästä onkin sitten 3kk neuvola ja rokotukset. Ja äidillä jo nyt tippa linssissä... Voi vauvaparkaa. Tänään varmistuivat myös nuo meistä (vauvasta ja musta) otetut MRSA-sairaalabakteerinäytteet, eli negatiivisia olivat.

Syysauringosta nauttien,

Heinähaave ja Sanni 10+vkoa

Vierailija
10/22 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinähaave, muistan jotain joskus lukeneeni että NKL:lla heinäkuussa synnyttäneet olisi kutsuttu MRSA näytteisiin? Jollain tietyllä osastolla olleet? Jaksatko vielä valaista. :) Itse tosiaan synnytin 16.6. siellä eikä kutsu ole käynyt. Hysteria alkaa lietsomaan itseään. Poika öisin tukkoinen ja räkäinen, ja juolahti että oiskos joku järkyttävä sairaalabakteeri iskenyt. Oli kaikki nenämaha letkut ja muut rensselit pojalla kiusana elon ensi metreillä. :D

Meillä 3kk nla ensi maanantaina. Tulee samalla rota 2. Säälittää jo etukäteen. Toinen on niin pieni ja puolustuskyvytön. Mulla itsellä on tämä syysflunssa. Poikakin jotenkin itkuisempi ja vihasempi. Ei kuitenkaan nenä valu tai ole kuumetta.

Yritun ommella tyttärelleni prinsessa mekkoa vauva sylissä. Luovutin ja tulin imettämään tähän näppiksen äärelle. Ei ole ikinä ollut kamalaa määrää harrastuksia, mutta nyt näiden kolmen kanssa joutuu luopumaan niistä vähistäkin. Tuntuu että elän täydellistä talitintti-elämää, lennän yötä päivää kärpänen nokassa poikasien eteen. No, pitää nyt nauttia, pian koittaa aika kun he lentävät maailmalle. Kerkiää sit kiikkustuolissa sitä sukkaa kutomaan. :)

Vierailija
11/22 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylöspäin kun oli tippunut alas...

piti kysymäni muuten, että kuinka ahkerasti luette tai kirjoittelette täällä vauva-puolella muiden pinoja? itse joskus käyn lukemassa, mutta muuten tulee vain tätä omaa pinoa luettua ja kirjoiteltua kuulumisia :-)

Tupuhupuna ja mikko tasan 2 kk

Vierailija
12/22 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä aika nykyään vieriikin niin kovaa vauhtia,kun hädin tuskin ehtii lukemassa käydä,mutta kirjoitella ei ehdi!? ;)

Poika on jo 2,5kk!Aivan surullista,kun aika menee niin valtavalla vauhdilla!!!Tuntuu,että ei tarpeeksi ehdi nauttia tästä tavallisesta arjesta ja vain olla ja ihmetellä vauvaa!Yritän kovasti pitää seuraa,jutella,lorutella,leikitellä ja ' jumpata' ,mutta siti tuntuu,että liian vähän aikaa viettää pienen kanssa.Jollain hassulla tavalla tulee podettua huonoa omaatuntoa,jos vauvan hereillä ollessa katsoo telkkaa tai lukee lehteä...Tiedän,että tarvitsen myös omaa aikaa,joskus aivan kaipaan sitä!Vauvan nukkuessa aika menee enimmäkseen kodin juokseviin asioihin.Oman ajan alettu,herää vauva.Onneksi poika viihtyy sitterissä,niin ei koko aikaa tarvitse sylissä roikottaa.Siinä sitten höpötellään ja samalla äiti yrittää syödä tai selata Hesarin.

Olemme päässeet helpolla.Poika on tosi kiltti,siis hyväntuulinen.Paljon jokeltaa ja välillä suusta pääsee jo riemunkiljahduksiakin.Jos hälle juttelee,niin naama on koko ajan ihanassa hampaattomassa hymyssä.Olen yrittänyt päivittäin pitää lattiallakin makoilemassa,jotta liikkuminenkin olisi monipuolista ja kehittyminen.Vatsalihakset ovat ainakin treenatut,sillä koko ajan pyrkii aina vaan istuvampaa asentoon!!Sylissä ei makuulla viihdy yhtään.Sitterissäkin pää on koko ajan kenollaan ylöspäin.Mahallaan ollessa ei vielä kauaa jaksa päätä kannatella,koska sitä emme ole niin paljon harjoitelleet...

Äidinkin käsilihakset vahvistuvat.Painoa on tullut,sillä kolme kuukautta vanhempi tytöntyllerö oli saman kokoinen! :) No onhan noissa reisissä semmoset makkarat...suloiset.Ja saahan pojat isoja ollakin,vahvoja... :) Olen onnellinen,että poika kasvaa,sillä imetyksen kanssa alussa teimme paljon töitä,sillä tavoitteenani oli täysimetys.Nyt pojalla on jo hieno imu ja hyvä ote.Onneksi maito on toistaiseksi hyvin riittänyt. Neuvola on parin viikon kuluttua:saa nähdä kuinka isoksi on kasvanut.

Onko kukaan Mukana Pneumokokkirokotetutkimuksessa?Mielipiteitä kaipaisin...Harkitsen mukaan menemistä.

Vierailija
13/22 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että vasta nyt sitä on alkanut tajuta, että miksi tuo meidän hymynaama neiti aurinkoinen on joskus iltaisin aivan mahdottoman känkkäränkkä- sitä nukuttaa!! :) Ei olla vaan hokattu, että toinen haluaisi yöpuulle jo 19-20 aikaan. Iltahuuto/raivokohtaus tulee AINA, jos vikat unet on nukuttu jo 16-17 aikaan eikä iltanokosia ole otettu...(18-19)

Tänään taas tein tyhmästi, kun yritin vaan tissiä antaa, kun toinen kiljuu suoraa huutoa...laitoin sitten tytön sänkyyn, tutin suuhun ja sinne jäi. Nyt nukkunut jo 2h.

Edes siis toisen lapsen kohdalla sitä ei tajua tälläisiä asioita ' ajoissa' :O Turhaan ollaan pantu tyttö yöunille vasta 21-22 kun siis selvästi aikaisemmin olis jo valmis. Hölmönä sitä ollaan vaan kanniskeltu ja hyssytelty ja tissiä tarjottu, kun toisella on ollutkin iso väsy!

Nyt on ihana rauha maassa, kun molemmat muksut nukkuu. On ihan toimeton olo! ;)

Tyttö, 2,5kk, on siis todellinen päivänsäde, maailman lunkein tapaus! Vaikka mitä sählinkiä ja meininkiä olis ympärillä, niin neiti vaan hymyilee ja seurailee tilannetta tyytyväisenä. Sitterissä+ lattialla viihtyy tosi hienosti...pystyn siivoamaan, syömään yms hyvin vaikka tyttö on hereillä. Päikkäriunet vielä vähän takkuaa...niitä vetelisi mieluiten vaan kantoliinassa. Liikkuvissa vaunuissa nukkuu ja toisinaan pihallakin, mutta ei pidempään kuin 45min...

Vauvelit kehittyy kyllä hurjaa vauhtia! Miten hassua onkaan kuulla tuollasen 4,7-kiloisen kääpiön suusta jo naurunrätkätystä ja ihania riemunkiljahduksia! Ja hän muutenkin jo niin isoa tyttöä, kun ei suostu ' vauva-asennossa' enää sylissä olemaan vaan pitää nähdä koko ajan eteenpäin, vatsamakuulla on jo lähes kyynärvarassa vartinkin verran ja kädetkin on jo löytänyt. Niitä katselee ja kaluaa ihan onnessaan:) Maailma on ihmeitä täynnä.

On ne niin suloisia...voi, kun tämä vaihe kestäisi vähän pidempään!

hymyterkuin onnellinen äiskä

sitruska ja ellu 2,5kk (sekä isoveikka 2v4kk)

Vierailija
14/22 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen aikamoinen kokemus. Toiseksi nuorin lapsista (juuri täyttänyt 2v.) on aivan mahdoton laittamaan kaikkea suuhunsa. No eilen sitten nappasi ilmeisesti lasikuulan ja sai sen kurkkuunsa. Onneksi oli mies kotona. Ei muuta, kuin heti soitto hätäkeskukseen ja ambulanssi paikalle. No, onneksi kuula menikin ruokatorveen, mutta aiheutti sen verran hengenahdistusta, ettei voitu olla varmoja. Täytyy sanoa, että on se hienoa asua Suomessa. Ambulanssi tuli tosi nopeasti, hätäkeskuksesta sai neuvoja ja ambulanssimiehet tarkistivat lapsen kunnolla, tarkkailivat tovin ja antoivat hyvät jatko-ohjeet. Vinkkinä kaikille, jos joudutte joskus samanlaiseen tilanteeseen: soittakaa ambulanssi heti, vaikkette olisikaan varmoja tukkiiko esine lapsen hengityksen. Apua täytyy saada nopeasti ja mielummin turha soitto, kuin apua liian myöhään...

Vauva oli onneksi ihan tyytyväinen ja rauhallinen tämän ajan. Maanantaina olisi neuvola pitkästä aikaa. Tyttö on jo tasan seitsemän viikkoa tänään! Aika lentää siivillä.

Oletteko muuten aikoneet olla kauan kotona vauvojenne kanssa. Meillä mies ilmeisesti vaihtamassa uuteen työpaikkaan paremmalla palkalla. Minä siis voisin ehkä olla kotona seuraavat kolme vuotta! Työt saa odottaa, jos vaan taloudellisesti mahdollista ja näillä näkymin on.

Hyvää ja turvallista viikonloppua kaikille!

Vierailija
15/22 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

C_V:lle tuosta sairaalabakteerista: me oltiin osastolla 52 (en tiedä, mutta luulisin, että käyvät kaikki osastot läpi). Hesarista luin, että kesäkuun lopulla synnyttäneeltä äidiltä ja vauvalta oli löytynyt - luultavasti teillä ei siis syytä tutkimuksiin. Mehän oltiin siellä 7.-12.7.

Itselleni neuvolalääkäri määräsi viime keskiviikkona antibiootit (Kefexin), ja nyt on tyttösen massu ollut eilisestä saakka sekaisin. Paljon kakkaa, löysää, limaista ja vaikka mitä. Onneksi tänään vähän parempi. Harmittaa, että aloitin ns. turvalliseksi imetyksen kannalta tiedetyn lääkkeen, koska selkeästi tulee oireita - vaan pakko kai sitä on itseäänkin ajatella. Onneksi on vaan lyhyt kuuri (7vrk).

Nyt herättiin puolen tunnin tirsoilta. Jaksamisia ja ihania hetkiä kaikille!

t. Heinähaave kera Sannin 11vkoa ja 1pv

Vierailija
16/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on nyt 10vko. Hymyilee ja seurailee kovasti ympäristöään. Kasvanut rintamaidolla hyvin, painoa melkein 5,8kg ja pituutta 59 cm. Kiloja on tullut 2,4 syntymän jälkeen. Taitaa tulla tuhti tyttö. =) Välillä on ollut hieman mahavaivoja, joita on hoidettu Disflatylillä. Yöt on nukkunut erinomaisesti kohta kuukauden verran. Alkaa nukkumaan 19.30-21.30 ja herää seitsemän aikaan aamulla. Illalla ja aamulla syö todella paljon!

Vierailija
17/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin 2. rota ja piikki. Painoa tullut 6320g ja 61cm. Eli 3330 tullut painoa lisää sekä 12cm. Kaikki oli hyvin. Meillä on ihana neuvolan th. Mukava käydä siellä. Ei ole sellaista että hakemalla haetaan jotain vikaa. Sellaistakin kuuluu välillä olevan. Ja se mikä on ihmeellistä niin kysellään äidin jaksamista ja hyvinvointia.

Viime yö oli kamala. Olimme lauantaina häissä missä repäsin ja söin mm. lohta, paprikaa, tomaattia, yms. Oli aivan ihanaa syödä, mutta kyllä oli kova hinta taas minkä kyseisestä hetkestä joutuu pulittamaan. Poika oli niin vaivanen ja kärttyinen. Pitää laittaa taas oma ruokavalio kuntoon niin saa nukuttua. Eli perunan syöminen jatkuu. . . ;)

Vierailija
18/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut netti-pimennossa noin reilu viikon ja oli ihan outoa, kun en voinut lueskella teidän kuulumisianne...ihanaa, kun alkaa olla tavarat jo muuton jäljiltä paikoillaan ja tilaakin on enemmän...alkoi ahdistaan se sillit-purkissa meininki...

No mut meidän neiti on muuten kiltti tyttä, mutta annas, kun kello tulee 9 illalla niin mikä kiukkuaminen alkaa..huoh..ja nyt on taas alkanut syömään yöllä sen 2h välein mikä on tosi väsyttävää äidille.

no mutta pääasia on että neiti on terve. Mitä nyt pientä nuhaa, mutta ei mitään isompaa.

Salla on alkanut touhuamaan leluilla...tai siis nyrkeillä huitoo niitä ja yrittää ottaa kiinni.

aiks..nyt isompi on wc yksin touhuamassa, joten moido!!

Vierailija
19/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sen kun rientää...

Nyt jo kolmena yönä meidän melkein 3 kuukautinen poikamme on syönyt vain kerran tai kaksi yössä.Ihana on saada nukkua pitkä pätkä putkeen!!!!Vaikka ei suuren suusrta univelkaa olekaan,niin silti nautin...

Rytmiä löytyy jo jokaiseen päivään-onneksi pienen vaihtelun kanssa.Niin on helpompi elää ja olla,kun ei ole ihan kellon tarkka.Kyläily ja ostosreissut sujuvat jo mallikkaasti,eivätkä välttämättä enää kostaudu illan väsymyksenä.Vaunuissa nukkuminenkin onnistuu jo kauppojen metelissä.Silti tykkään nukuttaa pitemmät unet kotona-saa pieni paremmin levättyä.

Mulla on ollut se Vauva-lehden kantoliina alusta asti,mutta nyt olen ostanut myös trikoisen.Ja olen tooooosiiiii tyytyväinen hankintaan,vaikka maksoikin hiukka 85 euroa.Poika tykkää olla liinassa ja seurailla maailmaa.Jossain vaiheessa nukahtaa,vaikka ei uniaika olisikaan.Kävelyllä en ole vielä käynyt liinan kanssa,mutta rukakauppareissun olemme tehneet.Luulen,että stoksilla se on hyvä,sillä jossain vaiheessa poika kuitenkin kyllästyy makoilemaan vaunuissa.Ehken vielä kuitenkaan uskalla lähteä kauppakeskuksiin ilman vaunuja.Miten te muut kantoliinaa hyödynnätte?

T:Paulinea ja Poika 2,5kk

Vierailija
20/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtapuoliin poitsu herää päiväuniltaan.On ottanut nyt tavaksi nukahtaa unille n.klo11 ja nukkuu siitä sitten itse valitsemansa ajan.

Noh,enivei.Eilen oli ristiäiset meillä kotona.Melkoine juhla valmistaa ja pientä sähläämistäkin oli kun menossa mukana touhuaa väsynyt äiti :)

Poika sai nimekseen Iivo Jacob ja kastamisen ajan hän nukkui :)

Oumai ja Iivo 2kk