Elokuiset lauantaina
Kommentit (9)
Telkkarista ei tullu mitään joten hyökkäsin hetkeksi vielä koneelle ennen ku kömmin nukkumaan! Tyttönen nukahti vajaa puoli tuntia sitten, vähän venyi tuo nukkumaan meno kun oltiin vanhempieni luona kylässä ja kotiuduttiin vasta 23 jälkeen.
Saa nähdä miten tyttö tämän yön nukkuu. Viime yö meni taas loistavsti! Unimaito otettiin 23 aikaan ja eka ruokailu sen jälkeen 7.15. Vartin tissuttelun jälkeen taas unta palloon ja klo 12 herättelin tytön syömään! *äidin unenlahjat*
Olin tänään (siis eilen perjantaina) kattelemassa hääpukuja!! Ens kerralla täytyy ottaa sisko mukaan ja sovitella kans pukuja. Täytyy selvittää minkä mallinen puku sopii tähän ruhooni ja sitten siskoni pyöräyttää minulle sellaisen! =o) Toivottavasti (=lue pakko olla!) olen hieman kevyempi kun tuo h-hetki koittaa, noin 10kg pitäis johonkin kadottaa. No, onnex on vielä tasan vuosi aikaa moiseen projektiin! Näen jo silmissäni meidän tyttösen suloisena morsiustyttönä. Joo, ja toi mies hihkuu että sitten voidaanki hääyönä alottaa taas vauvaprojekti! -> sopii mulle!
No mutta nyt taidan lopetella et pääsen joskus nukkumaankin! Öitä! Ja hyvät huomenet aamuvirkuille!
Ihmeiden aika ei näköjään ole ohi; on lauantai aamu ja meitsi näin virkkuna!!! Tenaville on aamupuuro keitetty valmiiksi ja itse naatiskelen aamukahvit ihanan hiljaisuuden vallitessa, kun kaikki muut vielä nukkuu. Miehen poika tuli illalla taas viikonlopun viettoon, joten vaihteeksi koko pesue koossa.
Kamala tuuli ollut koko yön. Oli aitakin kaatunut pihalla, ukko totes aamuyöstä tyytyväisenä, että hyvä, onpahan nyt hyvä syy uusia sekin.
Meidän pikkuneiti eilen hoksasi uuden taidon; kikatteli useaan otteeseen ääneen!! Voiko olla sen suloisempaa ääntä olemassakaan. Eka kerran jälkeen säikähti itsekin mikä ääni ja mistä se tuli, oli melko hämmästyneen näköinen. (jokunen aika sitten naurahti myös ääneen kerran, mutta silloin tais olla puolihuolimaton vahinko)
Mitenhän tuon neitokaisen saisi viihtymään vatsallaan?? Yritys on kova, mutta ei viihdy sitten millään, kauhea huutoseremonia alkaa heti. Onko kellään muulla vastaavaa?? Päätään kannattelee silti todella hyvin sylissä ollessa. Olkaa vastenkin ollessa, pää pystyssä kuin peipposella ja katselee terävänä ympärilleen, mutta lattialla kun vatsallaan, niin ei millään jaksa kannatella päätään. Makaa poski lattiaa vasten, ehkä hetkellisesti hieman kohottaa päätään. Hmm...tottapa se ennen rippikouluikää siitä nousee ;DDDD
Mukavaa viikonloppua!!!!
Meillä on menty hieman takapakkia ton nukkumisen kanssa. Ennen on nukahtanut heti syötön jälkeen klo 20 ja heränny ekan kerran klo 05. Mutta nyt täytys seurata tuota ympärillä olevaa elämää... Nukahtaminen on siis vaikeeta vaikka hämärässä makkarissa nukutankin... JA eka syöttö on " jo" puoli kolme. Mutta siitä nukkuu kyllä aamu kahdeksaan. No ehkä " valitan" turhasta...
Vatsallaan olemisesta: meillä on nyt vasta hokattu tämä vatsallaan olo. Minä laitoin joka päivä pojan vatsalleen puuhamatolle vaikka hän ei siitä niin tykännykkään. mutta parissa viikossa oppi siihenkin ja nyt saattaa olla kymmenisen minuuttiakin mahallaan. Saavutus meille!
Vierastamisesta vielä. Tein sen valokuvakirjan mummoista ja pappoista. Naama menee vieläkin hieman kurttuun mutta nyt ei enää huudeta joka kerta. Eilen nähtiin mummu " livenä" . Poika ei alkanut huutaa mutta ei mummu edes yrittänyt ottaa syliin. Koitetaan nyt pikku hiljaa totutella että pystyttäs olemaan joulu saman katon alla :D
Viikonloppuja kaikille!
Mitenhän sitä tänään sais itsensä kuulostamaan pirteältä, heh. Onkohan kukaan astmaatikko kokeillut syöttää puhallusvillaa koneeseen flunssaisena, eilen kokeilin enkä todellakaan suosittele. Säkitkin oli mun kokoisia ja sen verran painavia, että aikamoinen homma oli niitä nostella.
Mahallaan olemisesta: Enni viihtyy 5-10 minuuttia jos on jotain jännää katseltavaa. Joskus pidän myös jalkojeni päällä poikittain mahallaan ja tykkää kun korkeammalta näkee paremmin.
Olen taas unohtanut juoda tarpeeks, huulet rohtuu ja maito vähissä, joten poistun vesikannun luokse =) Mukavaa viikonloppua!
Täälläpäs on virkeetä porukkaa ja iloisena liityn minäkin ja ah niiin virkeänä! =DD
Janina on nyt nukkunut 2 yötä aamu kuuteen ilman yösyömisiä ja kun aamulla on täyttänyt masunsa aamumaidolla jatkaa uniaan 9 tai 10 asti...Tänä aamuna heräsinkin niin pirteänä että! Keittiö on kuurattu ja pyykkikone laulaa hoosiannaa(nää on meillä " isin" kotiaskareet mutta ajattelin tehdä isin iloiseksi) ja aamupala syöty ja lapset syötetty...nyt ajattelin vielä viedä roskat ja leipoa kookos ananas kuivakakkua...sitten lähden kauppoihin lumpustelemaan...
Mke77. kiva kun " valokuvakirja" vinkki toimii. Meillä siitä oli esikoisen kanssa iso ilo myöhemminkin kun vauva tunnisti tuttuja naamoja! =)
Lintu75 Kiva kun jaksat päivittää ja lisäillä sinne sivuillesi tietoa, olenkin välillä käyny kurkkaamassa olisko jotain tapahtunut) käyn vilkasemassa kun ehdin! =) Kyläilläänkö ensiviikolla joku päivä?
Nyt hommiin, mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille! =)
Pitkästä aikaa pinoudumme mekin...
Oottepa olleet ahkeria näin aamutuimaan. Itsekkin sain pesukoneen pyörimään ja pitäs keittiö putsata kunnolla ikkunoita myöten ja vaihtaa verhot ellikäs ohjelmaa olis taas! Kirppareillekkin haluisin keretä jossain välissä, siel on niin kiva kierrellä vaikkei mitään tarviskaan. Onko muita kirppareihin hurahtaneita?
Meijän elokuiselle kuuluu edelleen oikein mukavaa ja äitille myös. Välillä itsekseni ihmettelen voiko näin kilttiä ja perustyytyväistä vauvaa ollakkaan. Kerkeehän tässä tosin vielä muuttua vaikka miksi hirviöksi, viimestään murkkuiässä sitten pistää äitin koville.
Noista kääntyilyistä on vissiin ollu puhetta. Meillä ei kyllä kääntyillä vielä mihkään suuntaan edes vahingossa eikä edes yritetä. Pään ylhäällä pitokin masullaan on hankalaa eikä se asento ole neidistä miellyttävä.
Päikkärigallup: Monet unet teillä nukutaan? Sisällä vai ulkona? Kiinnostaa kun tämä tyttönen on ottanut " yksien unien taktiikan" . Eli aamulla ollaan pari tuntia hereillä ja päikkäreille ulos mennään 10-12 välillä. Niitä unia nukutaankin sitten pitkälle iltapäivään, eli tonne kolmeen-neljään-viiteen. Unet kestää tavallisesti noin 4 tuntia ja 20 minuuttia. Sitten ollaankin niin pirteetä tyttöä että illan aikana otetaan sitterissä vaan pienet 20 min. torkut joskus seittemän-keheksan välillä. Yheksän jälkeen alotetaan ilta tissittely ja kymmenen-yhentoista välillä alkaa yöunet. Yöllä syödään yleensä vaan kerran ja aamuun heräillään 8-10 välillä. Tulipa pitkät sepustukset =)
Alkuun yritin herätellä noilta maratonpäikkäreiltä ja laittaa vielä toisille unille ulos. Et nukkuis pari tuntia aamupäivästä ja pari iltapäivästä (niinkun esikoinenkin nukkui) mutta ei ne toiset unet oikeen vaan maistu tälle tytölle. Eli näin meillä.
Nyt siis keittiön kimppuun..
pitkästä aikaa! En ole ehtinyt pinoon ollenkaan moneen päivään (joka päivä kyllä pinon olen lukenut!), kaikki nettiaika on mennyt kestovaippasivuilla pyöriessä! :) Olen innostunut kestovaipoista, mutta pää on mennyt ihan sekaisin, niitä on niin paljon! Kestoileeko elokuisista kukaan muu?? Muistelen lukeneeni jostain pinosta että annales käyttäisi kestoja? Muistankohan oikein..?
Meillä meni viimeyö aika rikkinäiseks, herättiin 5 kertaa klo 23-06.50 välillä. Sitä ennen oli muutama yö kun herättiin vain kaksi kertaa!! Jo elättelin toiveita, että alkas menemään paremmin...
Emilia tykkää nukkua mahallaan. Nukahtaminen ei siis onnistu missään muussa asennossa. Ekan syötön jälkeen sen sitten käännän kyljelleen. Lattialla viihtyy masullaan hetken aikaa, korkeintaan ehkä 5-10min. Kovasti nostelee päätään hartioita myöten, mutta kyllästyy aika pian ja haluaa taas selälleen. Eilen hoitopöydällä yritti kovasti kääntyä selältä mahalleen, asento oli ihan oikea, mutta ei hoksannut vielä miten olis pitänyt jatkaa että olisi ympäri mennyt! :)
Meillä oli 3kk lääkäri pari päivää sitten. Saatiin jo toinen rokotus (mehän kun siis ei asuta Suomessa). Itku ei kestänyt ku ehkä pari minuuttia! Ja muutenkaan ei tullut mitään jälkioireita! Ei niin kuin ekalla kerralla kuukausi sitten, kun huusi KOKO illan suoraa huutoa... Painoa on neidillä jo 6300g! Hienosti on jo melkein tuplannut syntymäpainonsa! (3200g). Täysimetyksellä siis jatketaan edelleen.
Kovasti on Emppu ruvennut juttelemaan! Kiljahtelee, kurluttaa, naksuttelee, vingahtelee, hihittää ja nauraa kovaa ääneen! Aivan ihanaa kuunneltavaa ja katseltavaa!! On kuin olisi vauva vaihtunut masuvaiva- ja koliikki-itkujen loputtua! Nyt ei enää itketä oikeastaan muulloin kuin väsyneenä, mutta se sopii mainioisti, kyllä 2kk huutoa ja parkua oli riittävästi!
Tulipas juttua... Nyt on lähdettävä kauppaan. On tulossa KAIKKI työkaverit maanantai-aamuna Emppua katsomaan ja olisi vähän leivottava ja jossain vaiheessa siivottavakin... Eli ei kun hommiin! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Anemos & Emppu 3kk
ollaan kotiuduttu ranskan-reissusta vauvan kans hyvin. lentokoneessa nukkui kaikki matkat hesasta köpikseen ja sieltä jatkolennolla geneveen ja sieltä autolla annecyyn. oli todella kaunis paikka. suosittelen!
jos joku suunnittelee reissua vauvan kanssa, niin mielestäni meni lähes yhtä helposti kuin ilman.
kävelin koko viikon rattaita työnnellen ja kaupoissa kierrellen, kun mieheni oli kurssilla.
Annabel nukahti viimeyönnä klo 24.00 ja heras siinä 8.00, mieheni nousi antamaan pullosta ruokaa(meillä mennään nykyään kokonaan korvikkeilla) ja tyttö nukahti uudestaan ja alkaa tossa heräilemään pian. itekin nousin vasta äsken, yheltätoista.:) nukuin sellaset 11 tuntia! :)
ihania nää viikonloput, kun saa nukkua.
meillä jokellellaan vielä aika harkitusti, yleensä vain jos tytölle lirkutellaan oikein. kerran vain on naurettu ääneen ja se oli yks kerta kun laskin hänet lämpimään kylpyveteen, silloinkin pelästyi omaa ääntään ja oli lopun kylpyä hiirenhiljaa :)
kun Annabel istuu sitterissä, niin hän yrittää kangottaa itseään kokoajan istumaan. niska kokoajan jännittyneenä ja takaraivo ilmassa.
neuvolassa sanottiinkin että hän on erittäin jäntevä ikäisekseen, ehkä johtuu siitä kun koko illta aina humputetaan ja laikitään matolla tai ammeessa. en sitten tiedä, mistä johtuu, muutta näin täälä.
illalla kun hän on oikein humputuspäällä niin itku tulee jos laitetaan makuulleen, mutta jos hypityttää tai saa istua tuettuna, niin on aivan tyytyväinen.
hyvää lauantain jatkoa kaikille! :)
Anne& Annabel (11vk)
Ehdin viime yönä nukkumaan kolmelta, heräsin aamulla 7.30.
Elokuunvauva,
mä olen täällä myös tiramisu-automaatti, tein tänään yhdelle kaverille, joka viettää huomenna synttäreitä, vien sen sille ylläriksi.
En ole kokeillut sitä muulla kuin kahvi- ja manteliliköörillä, mutta jäädykkeitä olen tehnyt muistakin likööreistä, joten toimii varmasti moussenakin.
Kävin muuten laittamassa ohjeitakin sinne blogiini, joten vilkaise vielä jos kiinnostaa. Yritän niitä lisäillä kunhan jaksan. Äsken yritin muokkailla pitkään niitä kuvia, kun siellä on ihmeellisiä välejä tyhjää taustaa, mutta olen aivan kädetön näissä jutuissa. Tein turhaa työtä toista tuntia=(
Löysitkö lasten talvipuvut? Missä ne oli?
Mä lähden huomenna (vai pitäiskö sanoa tänään) ostamaan tuolle kiukuttelevalle kolmevuotiaalle uutta pukua, kun ostamani uusi puku on niin arka vaaleanpunainen, ettei sitä viitsi vielä käyttää ja viime talven puvusta näytti lahkeet nousevan ylös koko ajan tänään kun oltiin ulkona. Tänään on ollut yhtä tappelua koko päivä. Kolme vuotta pääsinkin super-mega helpolla ja tämäkin vauva on tosi helppo.
Onneksi sentään ollaanjo yli kolme vuotiaita, kakkosen uhma alkoi jo reilu vuoden iässä. Ja sitä kesti monta vuotta.
No juu...päästänpä teidät muut " ääneen" kunhan heräilette.
Lintu75 ja mukulat