Miksi tällä palstalla ollaan niin ilkeitä?
Ihan hyväntahtoisiin keskustelunaloituksiin vastataan koppavasti ja julmasti. Jos joku pyytää neuvoja uupumukseen tai muuhun vaikeaan tilanteeseen, vastaukset tuntuvat olevan luokkaa ”oma vikas opi olemaan.” Miksi? Eikö kenelläkään ole yhtään empatiaa jäljellä? Miksi pitää aina olettaa pahinta ja hypätä suoraa johtopäätökseen siitä, että itse on parempi koska ei ole kohdannut moisia vastoinkäymisiä/on pärjännyt omasta mielestään paremmin tai kysymättä neuvoa?
-N24
Kommentit (162)
Höh! Mun mielestä tämä on kiva palsta 🤷🏻♀️ Jätän vain kaikkein sairaimmat ketjut lukematta.
Täällä vilisee paljon rasisteja ja muita kapean katsontakannan juntteja, joita täällä on pilvin pimein. Vähän kuin joku pohjanmaalainen versio dark webistä.
Puhe oli ilkeydestä. Sitä esiintyy joka luokassa alhaalta ylös asti. Ne korkeasti 'sivistyneet' vain osaavat tuoda ilkeytensä julki hienommin sanankääntein.
Onhan täälläkin päivittäin annettu ymmärtää että duunariammatteihin valmistuvat ovat jotenkin vajaita. Ei vain ole käytetty niin suoraa ilmaisua. Ajateemisesti koulutettujen piirissä jylläävät aivan samanlaiset ennakkoluulot kuin taviksilla. Se välillä ihmetyttää.
Ja on aivan turhaa puhetta että esim rasism iin syyllistyvät vain alemman koulutuksen saaneet. Yhtä lailla sitä esiintyy, hyvin naamioituna ja piilotettuna koulutetuissakin.
Kyvyttömyys tuntea empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Sen tekee vielä vaikeammaksi anonyymiys ja kasvottomuus.
Yleinen pahaolo ja lisäksi tämä pandemia joka eristää ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä on paljon ihmisiä joilla on paha olla. He sitten purkavat pahaa oloaan netissä muihin. Näkevät ja kokevat kaikki kanssapalstailijat vihollisikseen, nimittelevät heitä ja syyttelevät olemattomista asioista, laittavat sanoja suuhun jne. Voisi varmaan todeta, että palstalla pätee sanonta, se joka toista haukkuu on itse.
Terveisin Naispelko28
Sinulla ei vaan ole itsellä varaa sanoa yhtään. 🤷♀️
Miten niin? Hän on varsin asiallinen kirjoittelija. Perusteles nyt näkemystäs.
mies54v
Niissä viesteissä joihin laittaa nimensä alle.
No hohhoijaa. Miksihän ihmeessä kirjoittelisin ilman nimimerkkiä täällä? Ei minulla varsinaisesti mikään puhtoisen pulmusen maine kirjoitusteni suhteen ole, joten ei ole mitään hävittävää kirjoitella omalla nimimerkilläni. Mutta mikäpä minäkään olen tuomitsemaan jos joidenkin harrastus on vedellä minusta jotain punaisia lankoja tietyntyyppisiin kirjoituksiin. Muutamankin kerran olen törmännyt näihin tapauksiin kun jonkun viestejä huudellaan minun kirjoittamikseni.
Terveisin Naispelko28
Älä välitä. Palsta on täynnä katkeroituneita naisia. Katso vaikka ketju jossa joku kaipaa perinteistä naista..pahaa oloaan putoavia naisia täynnä. Nykyaika ei todellakaan tuo onnea ainakaan naisille.
Mies54v
Kyllä ne sairaimmat jutut näyttävät tulevan miespuolisilta. Niin rumaa kielenkäyttöä, jota miehet harrastavat tällä palstalla solvatakseen naisia en ole lukenut mistään muualta. Ja ei, en aio käydä sillä jonnepalstalla, siellähän sitä törkyä on kuulemma lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä on paljon ihmisiä joilla on paha olla. He sitten purkavat pahaa oloaan netissä muihin. Näkevät ja kokevat kaikki kanssapalstailijat vihollisikseen, nimittelevät heitä ja syyttelevät olemattomista asioista, laittavat sanoja suuhun jne. Voisi varmaan todeta, että palstalla pätee sanonta, se joka toista haukkuu on itse.
Terveisin Naispelko28
mies54v
No hohhoijaa. Miksihän ihmeessä kirjoittelisin ilman nimimerkkiä täällä? Ei minulla varsinaisesti mikään puhtoisen pulmusen maine kirjoitusteni suhteen ole, joten ei ole mitään hävittävää kirjoitella omalla nimimerkilläni. Mutta mikäpä minäkään olen tuomitsemaan jos joidenkin harrastus on vedellä minusta jotain punaisia lankoja tietyntyyppisiin kirjoituksiin. Muutamankin kerran olen törmännyt näihin tapauksiin kun jonkun viestejä huudellaan minun kirjoittamikseni.
Terveisin Naispelko28
Älä välitä. Palsta on täynnä katkeroituneita naisia. Katso vaikka ketju jossa joku kaipaa perinteistä naista..pahaa oloaan putoavia naisia täynnä. Nykyaika ei todellakaan tuo onnea ainakaan naisille.
Mies54vKyllä ne sairaimmat jutut näyttävät tulevan miespuolisilta. Niin rumaa kielenkäyttöä, jota miehet harrastavat tällä palstalla solvatakseen naisia en ole lukenut mistään muualta. Ja ei, en aio käydä sillä jonnepalstalla, siellähän sitä törkyä on kuulemma lisää.
Epäilemättä, noiden lisäksi solvausta suoltaa keski- ikäiset elämäänsä pettyneet ja katkeroituneita naiset. Ihan selvä johdanto feminismin haittoihin.
Mies54v
Keski-ikäisenä miehenä et näytä sinäkään mikään ilopilleri olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko28
mies54v
Terveisin Naispelko28
Mies54vKyllä ne sairaimmat jutut näyttävät tulevan miespuolisilta. Niin rumaa kielenkäyttöä, jota miehet harrastavat tällä palstalla solvatakseen naisia en ole lukenut mistään muualta. Ja ei, en aio käydä sillä jonnepalstalla, siellähän sitä törkyä on kuulemma lisää.
Epäilemättä, noiden lisäksi solvausta suoltaa keski- ikäiset elämäänsä pettyneet ja katkeroituneita naiset. Ihan selvä johdanto feminismin haittoihin.
Mies54vKeski-ikäisenä miehenä et näytä sinäkään mikään ilopilleri olevan.
Et olis sinäkään jos joutuisit kantaa maailman pahaaoloa omilla hartijoillasi 😑
Mies54v
Koska U l i lauta vuotaa, jolloin inselitrollipaskaa riittää.
Ymmärrän kyllä, jos on itse aloittanut keskustelun, ja sitten sataakin paskaa, niin ei se kivalta tunnu. Sitä herkästi lataa tunteita omiin kirjoituksiinsa, vaikka onkin anonyymi, ja kun joku korjaa sinua jossakin asiassa niin voi tuntua siltä kuin sydämensyke hypähtää.
Riippuen siitä kuka vastaa, "take with a grain of salt", eli kannattaa ottaa varauksella. Kannattaa luottaa omaan harkintakykyyn, ketä kuuntelee.
Trollit on asia erikseen, kannattaa muistaa netin nyrkkisääntö: "don't feed the troll". Trollithan siitä riemastuu, jos alkaa pillittämään netissä ja väittelemään heidän kanssaan, se on sitten loputon suo.
Ja nettikiusaajat taas on asia erikseen. Jos nettikiusaamista on, niin sille on tultava stoppi.
Ei pidä ottaa asioita niin henkilökohtaisesti tässä anonyymissä maailmassa kuin vauva.fi.
Kasvattaa paksumpaa nahkaa kun muistaa nuo säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään jatkuneet poikkeusolot ja korona on syönyt pahasti monen kansalaisen mielenterveyttä ja psyykeä. Valitettavasti monet netin ammatti"keskustelijat" on juuri näitä tapauksia.
Täällä on samalla tavalla ilkeilty jo ennen koronaa.
Täällä on sekopäiset miehet hyvin edustettuna. Ajanviete trollauspalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut pahoittaa mielensä jostain anonyymistä nettitrollista?
Mikä nettitrollauksen pointti on?
Harjoittaa narsismia ja psyko/sosiopatiaa, jota tutkimusten mukaan trollit ovat.
Täällä käy (syrjäytyneitä) mt-potilaita haukkumassa ihmisiä, luulevat sillä ilneisesti saavansa hetkeksi paremman olon. :D
Ihmisillä on paha olla ja anonyyminä on helppo tulla tänne sitä purkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on paha olla ja anonyyminä on helppo tulla tänne sitä purkamaan.
Tuntuu siltä, että inhimillisyys ja empatia ovat muuttuneet kielteisiksi tunteiksi, joilla osoitetaan heikkoutta. Pahasta olosta ei voi puhua, koska sekin koetaan heikkoudeksi. Jos niistä puhuu, tunnerajoitteinen ja heikon itsetunnon omaava ihminen hyökkää näihin heikkouksiin, koska hän kokee valheellista ylemmyyttä ja on sokea omille vakaville heikkouksilleen. Hänen mielestään aggression osoittaminen heikkoja kohtaan tekee hänestä vahvemman.
Olen miettinyt, että mitä virkaa palstan yllä pidolla on, kun eivät edes yritä lopettaa kiusaamista täällä?
Nimettömänä on helppo huudella, ja omaa pahaa oloa purkaa muihin. Eikä kaikilla ehkä ihan päivän lääkityskään kohdillaan jutuista päätellen.
Valtaosa ei ikinä kasvotusten sanoisi asioita niinkuin täällä vastailee joskus tosi ikävään ja syyttävään sävyyn. Joo, jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta voihan niitäkin tuoda esiin ilman sodanjulistuksia ja syyttelyitä ja kunnioittaen kaikkien mielipiteitä.
Ikavä juttu, mutta varmasti suurin osa poistuneista keskusteluistakin johtuu siitä, että niissä meno menee ihan samantien hirveäksi epäasillisuuksien suoksi. Osa olisi täällä ihan oikeillakin aiheilla ja oikeasti haluaisi asiallisesti keskustella ja kaipaisi vertaistukea. Joidenkin agenda on puolestaan sabotoida muiden keskusteluita niin paljon kun vaan kerkiää
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät oikeasti aikuistu koskaan. Siinä se todellinen syy on.
Tässäpä tyypillinen somesoturin ilkeä kommentti sodassa koko naissukupuolta vastaan.
Ihmisille on tyypillistä pyrkiä ulkoistamaan nolo käyttäytyminen johonkin toiseen ryhmään, esim tässä miehet vs naiset. Täällä purkavat pahaa oloaan muita haukkumalla molemmat sukupuolet.
Disinformaation levittämisen vastuu ei ole pelkästään foorumin foliohatuilla, vaan palveluntarjoalla on myös vastuu.