G: millä viikoilla vauvasi syntyi?
Kommentit (16)
2 viimeisintä käynnistettiin, molemmilla kerroilla aloitettiin 40+2.
eli esikoinen 41+6 ja toinen vasta masussa. :)
Ja täälläkin toinen vielä masussa.
niillä, joilla synnytykset säännönmukaisesti menevät yli 40. viikon, niillä myös ovis tapahtuisi myöhemmin suhteessa kuukautisiin, kun taas niillä, joille lapset syntyy 38-39-viikoilla, ovis (ja hedelmöittyminen) on ollut melkein heti menkkojen jälkeen?
Kun eikös se laskettu aika lasketa ajalle n. 2 viikkoa menkoista - siinähän voi oviksen ajankohdan eroilla tulla eri ihmisten välillä ihan helposti jo kahden viikon heitto hedelmöitykseen, vaikka kierto muuten olisi samanpituinen??
kk-kierto voi 42. viikon synnyttäjällä olla kuitenkin 28 päivää tasan, jos ovis tapahtuu 2 viikkoa "tavallista" myöhempään? :O
ja jollain toisella se tapahtuu sitten sen viikon tavallista aikaisemmin? Tällöinhän eroksi tulee jo kaksi viikkoa. Ja ne toiset kaksi viikkoa eroa voivat syntyä ihan vain muuten vaan, luonnon "tahdosta". :) Voisiko olla mahdollista?
Eli:
-2 ihmistä, joilla menkat kuun 1. päivä
-toisella ovis (ja hedelmöittyminen) kuun 8. päivä, toisella 22. päivä
-lasten hedelmöittymiselle tulee täten aika ero siis 14 päivää ei kaksi viikkoa
-toisella menee synnytys viikolla ali, toisella yli
-lasten syntymien välille aikaa kertuu jopa 4viikkoa, vaikka molemmat hedelmöittyneet "samasta kierrosta"?
Olenko ihan hakoteillä, onko tämä mahdollista?
Terveisin lapseton vauvakuumeinen
kk-kierto voi 42. viikon synnyttäjällä olla kuitenkin 28 päivää tasan, jos ovis tapahtuu 2 viikkoa "tavallista" myöhempään? :O
1. 40+1, sektio
2. 39+2, kalvojen puhkaisulla käynnistettiin
3. 39+5
4. 36+6
5. 36+4
6. 40+4, tabletilla käynnistettiin
Seitsemäs raskaus on meneillään 40+4 ja ei vielä ketään näy eikä kuulu, taitaa tämä viimeinen raskauteni tehdä enkat:)
oviksesta kuukautisten alkamiseen ole aina 14 vrk vakio? Miten silloin voisi olla eri aikaan ovis, mutta samaan aikaan kuukautiset? Ainakin minulle on syötetty tuollaista tietoa...
niillä, joilla synnytykset säännönmukaisesti menevät yli 40. viikon, niillä myös ovis tapahtuisi myöhemmin suhteessa kuukautisiin, kun taas niillä, joille lapset syntyy 38-39-viikoilla, ovis (ja hedelmöittyminen) on ollut melkein heti menkkojen jälkeen?
Kun eikös se laskettu aika lasketa ajalle n. 2 viikkoa menkoista - siinähän voi oviksen ajankohdan eroilla tulla eri ihmisten välillä ihan helposti jo kahden viikon heitto hedelmöitykseen, vaikka kierto muuten olisi samanpituinen??
Mulla eka sai alkunsa loppukierrosta (viikkoa ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa). Toinen sai alkunsa ihan ekoista päivistä
sitä hedelmöittymisajankohtaa ja ovista päätellä, milloin lapset syntyvät. Mä olen jokaisen lapsen kohdalla ollut ultrassa aivan alkumetreillä, eli hedelmöitysajankohta on ollut ihan varmassa tiedossa, ja silti lapset ovat syntyneet
41+4
38+1
ja 36+6
JA mikään hedelmöittymisajankohdasta johtuva heittely ei joka tapauksessa selittäisi tuota 5 viikon eroa esikoisen ja kuopuksen kohdalla.
Ensimmäinen oli suunniteltu sektio ja toinen olikin sitten kiireellinen sellainen..
Toinen vasta masussa.