Keli taas pakastuu nopeasti, saitteko auton ovet auki aamulla?
Itsellä ei enää autoa ole, mutta tämmöisten kelien aikana ovet jäätyi aina ihan jumiin kun kostea keli pakastui nopeasti.
Kommentit (17)
Täälä on +3 . Kyllä pakasteessa auki saa kun voitelee tiivisteet silikonilla.
Tosi kovasti olikin pakastunut, jopa -3 tänä aamuna.
-Oulu
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muistanut voidella. Lisäksi lukotkin jäätyi. Harmitti ryömiä takakontin kautta autoon kun sen sai helpommin auki. - AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muistanut voidella. Lisäksi lukotkin jäätyi. Harmitti ryömiä takakontin kautta autoon kun sen sai helpommin auki. - AP
Silikonia ja sitä lukkosulaa...olen sen verran lyhyt että pääsen vänkärin puolelta tai takapenkin kautta. Joku entinen kärry tuppasi välillä jäätämään vaikka voiteli. Lukot lähti aina sillä aineella.
En oo vielä.muistanut niitä silareita laitella. Joka kelillä on auennut. Helsingissä ei mielestäni vielä ole pakkanen, mutta nyt kun AP muistutti niin käynpä laittamassa. Kiitos muistutuksesta.
Mitenhän sähköautot kestää tämmöistä ankaraa vaihtelevaa keliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silikonia ja sitä lukkosulaa...olen sen verran lyhyt että pääsen vänkärin puolelta tai takapenkin kautta. Joku entinen kärry tuppasi välillä jäätämään vaikka voiteli. Lukot lähti aina sillä aineella.
Minä olen pitkä ja pääsen kulkemaan näitä reittejä myös ihan helposti.
Samalla lämpimällä vedellä ne aukesi millä tuulilasinkin sulatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki kauko-ohjattava lukitus niin ei jäädy lukot, köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä missä polttomoottorisetkin. Sähkiksissä tosin on useissa älyttömiä ratkaisuja (moottoroidut ovenkahvat jne.), jotka voi tuottaa ongelmia, mutta se ei ole voimanlähteestä kiinni.
Ei tarvinnut avata itse kun taxikuski avasi oven kuten joka aamu. Nyt vodkapullo auki ja känni päälle.
Vielä on plussalla Helsingissä. Tää on huomisaamun ongelma.
Ikinä ei ole ovet jäätyny lukkoon. Toki en koskaan edes lukitse ovia autosta.
Vierailija kirjoitti:
Erinomaisesti. Kuinka niin?
Milloin sulla OLI auto?