Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri paukautti epäilevänsä, että olen narsisti!

Vierailija
09.05.2015 |

Tänään töissä tapahtui hämmentävä asia. Olin paistamassa ranskalaisia (olen töissä McDonalds'issa), kun työkaveri tuli eteeni, ja alkoi tuijottaa työntekoani vihaisesti. Pian hän paukautti suoraan epäilevänsä, että olen narsisti! Olen todella hämilläni, sillä olen hyvin kiltti ja ujo ihminen. Tämä työkaveri itse taas on hallitseva, äänekäs ja hiukan itsekeskeinenkin. En osannut oikein vastata mitään, myöhemmin tuli tosi paha mieli.
Mitä ihmettä huomenna sanon töissä sille tyypille?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään. Varmaan jotain projektiota.

Vierailija
2/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan on vittumainen akka!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin varmaan miksi hän niin epilee. Jos perusteet ovat hyviä, voisin harrastaa itsetutkiskelua, mutta jos väitteet ovat aivan tuulesta temmattuja, antaisin mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos.

Vierailija
4/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti, mitä tyyppejä!!

Vierailija
5/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sekoittanut sinut johonkin toiseen ihmiseen?

En ole itsekään koskaan ollut hyvä käsittelemään tällaisia asioita työpaikalla. Tosi vaikea tilanne. Ostaisin hänelle ehkä kimpun narsisseja ja veisin ne salaa hänen työtilaansa tai lokeroonsa tai mikä lie. En tietenkään laittaisi nimeäni pakettiin.

Toinen,  järkevämpi tapa, on kysyä häneltä, mitä hän tarkoitti. Mutta oma kokemukseni on, etten osaa käsitellä näitä järkeviä purkutilanteita kovin hyvin, vaan niistä jää ikävä jälkifiilis. Parempi ehkä olisi pyytää hänet ulos lasilliselle (happy hour) jonakin perjantaina.

Tai sitten voit yrittää unohtaa koko jutun.

Vierailija
6/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olit tehnyt sinä päivänä ennen ranskalaisten paistoa?

Vierailija
7/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:47"]Mitä olit tehnyt sinä päivänä ennen ranskalaisten paistoa?
[/quote]

Muita hommia. En ollut ehtinyt pitää ollenkaan taukoja kun oli niin paljon ruuhkaa.

ap

Vierailija
8/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko annat asian mennä ohi tai jos koet, että pitää jotenkin purkaa, niin kysyt asiallisesti, että mistä on tällaista päähänsä saanut. Jos ihan ilmasta tollaista tempoo, niin tee ilman sen kummempia tunteenpurkauksia selväks, että et hyväksy sellaista, että sun persoonasta tullaan loukkaavasti esittämään omia johtopäätöksiä.

Jos sun käytös häntä jotenkin häiritsee tai on loukannut, niin voi varmasti kertoa ihan konkreettisesti mikä on vialla ja voitte asiasta keskustella. Sen sijaan tollaset huomauttelut on täysin epäasiallisia, enkä nää et niillä on mitään muuta tarkotusta kuin loukata toista tai purkaa toiseen jotain sisältään.

Vierailija
9/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia kannata alkaa vatvoa. En kiinnittäisi mitään huomiota koko tyyppiin enää.

Vierailija
10/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ujo ja hiljaisempi luonne. Jotkut sosiaaliset ilkeät ihmiset (sekä naiset että miehet) kohtelevat minua todella ilkeästi! Juuri tuon tyylistä vittuilua saan osakseni. Suosittelen vaan antamaan asian olla. Tämä ihminen ei selvästikään pidä sinusta ja haluaa olla ilkeä. Olet helppo kohde, koska olen ujo. Hän tietää, että sinulle voi sanoa mitä vaan etkä osaa heti sanoa napakasti takaisin. Tuosta asiasta on enää turha puhua, mutta voit yrittää opetella olemaan ilkeä takaisin tuollaisille ihmisille. Helpommin sanottu kuin tehty. Tai voithan olla olematta ilkeä vaan tokaista tuollaisiin vain "oliko muuta asiaa" tai muuta vastaavaa. Tsemppiä!

Vierailija
11/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä alottaisin vaan puhtaalta pöydältä huomenna ihan ku koko asiaa ei oliskaan ja jos toinen sit jatkaa ni sitte antaisin saavillisen takas. 

Vierailija
12/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan oma itsesi ja älä välitä kommentista. Voit kysyä muijalta (muiden kuullen) että mitä hän tarkoitti? Tai heitä läppää asiasta. Eukko taitaa olla provosoija joka ei siedä "mukavia hiljaisia kivoja tavallisia) ihmisiä. Tällaiseen on törmätty - eukolla itsellä ongelmia ja hänen täytyy purkaa oloaan muihin.

Vierailija
13/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:04"]

Olen itsekin ujo ja hiljaisempi luonne. Jotkut sosiaaliset ilkeät ihmiset (sekä naiset että miehet) kohtelevat minua todella ilkeästi! Juuri tuon tyylistä vittuilua saan osakseni. Suosittelen vaan antamaan asian olla. Tämä ihminen ei selvästikään pidä sinusta ja haluaa olla ilkeä. Olet helppo kohde, koska olen ujo. Hän tietää, että sinulle voi sanoa mitä vaan etkä osaa heti sanoa napakasti takaisin. Tuosta asiasta on enää turha puhua, mutta voit yrittää opetella olemaan ilkeä takaisin tuollaisille ihmisille. Helpommin sanottu kuin tehty. Tai voithan olla olematta ilkeä vaan tokaista tuollaisiin vain "oliko muuta asiaa" tai muuta vastaavaa. Tsemppiä!

[/quote]

Ei tarvitse olla ilkeä, mutta epäasialliseen käytökseen ja kohteluun on hyvä puuttua ihan samantien. Kysyä mikä on ongelmana ja jos on pelkkää päänaukomista niin sanoa samantien, että sellainen käytös ei sovi. Mä uskon, et suurin osa tollasista loppuu, kun puuttuu tarpeeks ajoissa ja napakasti. Kenenkään ei tarvii sietää huonoa kohtelua.

Vierailija
14/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä aika moni nainen on narsisti, johtuu siitä miten tytöt ja naiset kasvatetaan.

Vierailija
15/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon huomannu että näennäisesti ujot ja kiltit puhuvat paskaa eli valehtelevat helposti. Miksi? Ehkä päästäkseen helpolla joistain tilanteista. Itsekin luulin aluksi narsismiksi kunnes tajusin sen olevan selkärangattomuutta.

Vierailija
16/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:11"]Sen oon huomannu että näennäisesti ujot ja kiltit puhuvat paskaa eli valehtelevat helposti. Miksi? Ehkä päästäkseen helpolla joistain tilanteista. Itsekin luulin aluksi narsismiksi kunnes tajusin sen olevan selkärangattomuutta.
[/quote]

?

Vierailija
17/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöset huomiohakuiset tyypit on tooodella rasittavia ja tämäkin on voinut ottaa nokkiinsa, jos et ole ehtinyt kiireisenä päivänä huomata riittävästi ns.suurta persoonaa.

Vierailija
18/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:47"]Onkohan sekoittanut sinut johonkin toiseen ihmiseen?

En ole itsekään koskaan ollut hyvä käsittelemään tällaisia asioita työpaikalla. Tosi vaikea tilanne. Ostaisin hänelle ehkä kimpun narsisseja ja veisin ne salaa hänen työtilaansa tai lokeroonsa tai mikä lie. En tietenkään laittaisi nimeäni pakettiin.

Toinen,  järkevämpi tapa, on kysyä häneltä, mitä hän tarkoitti. Mutta oma kokemukseni on, etten osaa käsitellä näitä järkeviä purkutilanteita kovin hyvin, vaan niistä jää ikävä jälkifiilis. Parempi ehkä olisi pyytää hänet ulos lasilliselle (happy hour) jonakin perjantaina.

Tai sitten voit yrittää unohtaa koko jutun.
[/quote]

Ei tollasia tyyppejä kannata hyvitellä. Hukkaan menee.

Vierailija
19/20 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on itse narsisti. Heille on tyypillistä väittää muita herkästi narsisteiksi. Jotkut myös tuijottavat muiden puuhastelua kriittisesti. 

Kysy häneltä, millä perusteella hän epäilee sinua narsistiksi. Tuskin on mitään järkeviä diagnoosiperusteita. 

Tsemppiä töissä jaksamiseen! Tuollaiset hankalat tyypit myrkyttävät koko työpaikan ilmapiirin, joten ole varuillasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi