Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eli jos perheessä joku sairastuu olisi muiden hyvä pitää omaehtoista 5 pv, muttei ole pakko?

Vierailija
13.01.2022 |

Ja sen 5 päivän jälkeen sitten takaisin kouluun/töihin tms.? Eikös tämä tarkoita sitten sitä, että ensin annetaan sen koronan hyvin tarttua kotona ja muhia hetki ja kun tartutettu toisiin perheenjäseniin, muttei vielä oireile niin lähdetään kylille tartuttamaan perheenulkopuolisia? Sitten kun alkaa oireilla niin jäädään taas kotiin?

Tämäkö on tahtotila? Olenko nyt ymmärtänyt jotakin väärin?

Ja kuinka monta oppilasta luokalta pitää olla sairastunut ennen etäpäätöstä? Yhdellä luokalla nyt 6/24 sairaana, mutta ei ole ollut mitään puhetta etäopetuksesta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ohjeet on täysin järjettömiä. Aiemmin vaahdottiin, että myös oireettomat tartuttaa, mutta nyt voikin ihan normaalisti käydä töissä/koulussa.

Kuitenkin samaan aikaan suunnitellaan ravintoloiden täyssulkua, tartuntojen estämiseksi. Ei mitään logiikkaa.

Vierailija
22/27 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on valta otettu pois pelkujoukoilta

Kiuru ei päätä enää mistään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Suomi hommiin.

Vierailija
24/27 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli koulusta ilmoitus että palaamme normaaliin sairauspoissaolokäytäntöön. Jos haluaa altistuneelle lapselle omaehtoisen karanteenin, tulee anoa lomaa opettajalta tai rehtorilta.

Vierailija
25/27 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

penskat vaan kouluun sairastuttamaan  ilman maskia, koska meillä on oikeus,niih

Kun tarpeeksi pitkän aikaa tarpeeksi moni on jättänyt ”penskat” kokonaan tekemättä, työikäiset eivät riitä. Kaikki kärsivät näiden itsekkyyden vuoksi.

Vierailija
26/27 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL lausui eilen, että hoitoon tai kouluun ei ole asiaa viiteen päivään, jos perheen jäsenellä on koronatartunta.

Ja tällä lausumallako korvataan karanteeni/eristyspäätös, ja saadaan päiväraha? Jos mulla työnantaja vaikka suostuisikin että oon terveenä omilla lomilla, ei se palkkaa siltä ajalta maksa. Eikä mun palkka niin hyvä ole että olisi varaa lojua tulottomana viikko.

Vierailija
27/27 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oireettomat tartuttaa. Olin maanantaina noin tunnin verran tekemisissä erään oireettoman henkilön kanswsa, joka sai juuri tiedon altistumisestaan koronapositiiviselle. No, nyt ollaan sitten molemmat kipeänä, mun oireet alkoi eilen ja altistuneen päivää aiemmin. Mistään muualta en ole voinut tätä omaa tautiani saada.